Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@18:18:59 GMT

تولید یک کاغذ A۴ چقدر آب لازم دارد؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۸۸۶۳

تولید یک کاغذ A۴ چقدر آب لازم دارد؟

برای تولید هر تن کاغذ باید ۱۷ درخت تنومند قطع شود، در یک سال بیش از ۱۵ میلیون درخت برای این میزان مصرف باید قطع ‌شود.همچنین برای تولید تنها یک کاغذ A۴ بالغ بر ۱۰ لیتر آب به‌میزان شش بطری آب معدنی مصرف می‌شود.

آب علاوه بر این‌که نقش مهمی در حیات انسان‌ها دارد، در تولید بسیاری از لوازم مورد نیاز انسان نیز موثر است، به‌گونه‌ای که برای تولید تنها یک کاغذ A۴ بالغ بر ۱۰ لیتر آب به‌میزان شش بطری آب معدنی مصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف آب در تولید بسیاری از وسایل نقش دارد و این در شرایطی است که انسان بدون توجه به اهمیت ذاتی، بسیاری از اشیاء را به‌راحتی هدر می‌دهد و در این مسیر نه تنها موجب از بین رفتن آن اشیاء بلکه موجب هدر رفت آب نیز خواهد شد.

سالانه ۲۳۰ میلیون تن کاغذ در دنیا مصرف می‌شود و در ایران که یک درصد جمعیت دنیا را دارد، یک درصد کاغذ دنیا هم مصرف می‌شود. بر اساس آمارهای اعلام شده هر ایرانی سالانه ۱۳ کیلوگرم کاغذ مصرف می‌کند که در کل رقمی برابر ۹۱۰ میلیون کیلوگرم می‌شود و از آنجا که برای تولید هر تن کاغذ باید ۱۷ درخت تنومند قطع شود، در یک سال بیش از ۱۵ میلیون درخت برای این میزان مصرف باید قطع ‌شود.

در این میان اگر عدد میزان مصرف آب برای تولید هر برگ کاغذ را محاسبه کنیم، عدد بسیار بزرگی می‌شود که لزوم صرفه‌جویی در مصرف آن را نشان می‌دهد، موضوعی که باید به جد مورد توجه دولت و تمام شهرندان قرار بگیرد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی جواد گوزلی در برنامه طبخ غذای‌های گونه آبزی و عرضه آن در بین اهالی و دانش آموزان کم برخوردار روستای عنصرود در بخش مرکزی اسکو، بر اهمیت مصرف غذا‌های دریایی و آبزیان در سبد غذایی مردم تاکید کرد و گفت: میزان سرانه مصرف غذا‌های دریایی در آذربایجان شرقی حدود ۸ کیلو گرم است که این میزان در کل کشور ۱۴ کیلوگرم بوده و از این نظراستان ما در رتبه‌های پایین مصرف قرار دارد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از انجام اقدامات لازم در جهت توسعه و ترویج مصرف غذا‌های گونه آبزی در استان خبر داد و افزود: در این راستا در هر ماه در یکی از روستا‌های کم برخوردار استان، برنامه طبخ و عرضه غذا‌های گونه آبزی در دستور کار این سازمان قرار گرفته و امروز نیز شاهد طبخ ۳۰۰ پرس ماهی آماده و توزیع آن در بین اهالی و دانش اموزان کم برخوردار روستای هدف گردشگری عنصرود در بخش مرکزی اسکو هستیم.

دیگر خبرها

  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • کارگران اخراجی کاغذپارس به کار برگشتند/ برچیدن بساط قرارداد‌های یک ماهه کارگری
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • با وجود بارش های اخیر؛ البرز همچنان عطش دارد
  • البرزهم چنان عطش دارد
  • پیگیری اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت کاغذ پارس