Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن سلیمان پور صبح دوشنبه در نشست مشترک کار گروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان تهران که با حضور محمد حسین مقیمی، استاندار تهران در شهرستان بهارستان و در فرمانداری این منطقه برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: ذکر ویژگی های جمعیتی و اجتماعی بهارستان شاید تکراری به نظر بیاید اما قطعا پرداختن به این ویژگی ها به عنوان مولفه اصلی تحقیقات اجتناب ناپذیر است

سلیمان پور افزود: جمعیت شهرستان بهارستان قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی کمتر از ۱۰ هزار نفر بوده و امروز بر اساس آمارهای سرشماری سال ۹۷ تعداد ۶۰۰ هزار نفر با احتساب ۲۰ هزار خانواری که سرشماری نشده اند، است و طی ۴ دهه ۶۰ برابر شده، که این پدیده بسیار نادر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص تراکم این شهرستان گفت: تراکم جمعیت در کل شهرستان حدود ۸ هزار و ۵۰۰ نفر و در مناطق شهری حدود ۲۰ هزار نفر است که از این نظر نیز بی بدیل است و بافت ناهمگون اجتماعی و کثرت و تنوع قبیله ای و آداب و سنن و عدم تعلق خاطر محیطی و نبود انسجام در سطوح جامعه و نبود کنترل های اجتماعی و مهاجرت از مناطق مختلف به ویژه روستاها به این منطقه سبب ایجاد یک شرایط ناپدار محیطی شده است.

فرماندار بهارستان با بیان اینکه برای پیشگیری مدیریت و ترسیم مدیریت سال های اتی نیاز به زیرساخت ها ی لازم و مدیریت در این شهرستان است اظهار داشت: سرانه فرهنگی و اجتماعی در بهارستان بسیار پایین است به طوری که  سرانه فضای سبز منطقه۱ و نیم سانتی متر است و از ۱۵ سانت کشور یک دهم سرانه را دارد و سرانه ورزشی یک پنجم استانداردها است.

سلیمان پور با اشاره به اینکه شهرستان بهارستان بالاترین تعداد معلول را در خود جای داده است گفت: بهارستان ۶ هزار خانواده دارای معلول دارد که فقط ۳ هزار خانوار تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و بهزیستی و کمیته امداد ۱۰ هزار خانوار را در این شهرستان تحت پوشش خود دارد.

کد خبر 4437557

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری تهران فرمانداری بهارستان معلولان اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر گرگان مرز مهران کرمانشاه مشهد یاسوج شهرکرد شیراز خرم آباد خبرگزاری مهر خطبه های نماز جمعه سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۸۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از جمعیت فارس بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی فارس گفت: بیش از ۵۱ درصد از جمعیت استان تحت پوشش این سازمان بیمه‌گر قرار دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیین تجلیل از کارفرمایان نمونه تامین اجتماعی استان فارس در سال 1402 با حضور مدیرکل تامین اجتماعی استان، معاون اقتصادی استاندار، رئیس شورای اسلامی کار استان فارس، رئیس اتاق بازرگانی استان و جمعی دیگر از مقامات مسئول در شیراز برگزار شد.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس در این مراسم با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان از تقارن بهار قرآن و طبیعت به عنوان فرصتی برای تزکیه نفس یاد کرد و گفت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه‌های حمایت از تولید و تعاون مورد توجه سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است.

ایرج نادری افزود: بیش از 51 درصد از جمعیت فارس تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و این رسالت ما را در خدمت‌گزاری به طیف گسترده‌ای از جامعه سنگین می‌کند.

وی با بیان اینکه در عرصه ایجاد اشتغال پایدار و کارآفرینی نیازمند الگوسازی هستیم، با ارایه آمار و ارقامی بیان کرد: شش درصد از جمعیت کشور در استان پهناور فارس ساکن هستند و نقش ارزنده‌ای در تصمیم‌سازی در حوزه‌های ملی و منطقه‌ای ایفا می‌کنند. 

مدیرکل تامین اجتمعی فارس خاطرنشان کرد: در استان فارس بیش از 75 هزار کارگاه فعال ثبت شده و بالغ بر 3700 میلیارد تومان بدهی قطعی و برآوردی کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی فارس به ثبت رسیده است.

نادری میزان بدهی‌های برآوردی را معادل دوهزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: میزان بدهی‌های قطعی معادل 1700 میلیارد تومان قطعی است.

وی با اشاره به هزینه‌های سنگین تامین اجتماعی گفت: در استان فارس بیش از 240 هزار نفر مستمری بگیر وجود دارد و ماهیانه مبلغی بالغ بر 1750 میلیارد تومان به حساب بازنشستگان، از کار افتادگان و بازماندگان واریز می‌شود.

نادری میزان تعهدات کوتاه مدت را در حدود 80 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی در فارس ماهیانه مبلغی در حدود 1900 میلیارد تومان هزینه می‌کند. 

مدیرکل تامبن اجتماعی فارس همچنین میزان وصولی از منابع حق بیمه را در حدود 1780 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با این حساب مبلغی معادل 120 میلیارد تومان ماهیانه کسری بودجه وجود دارد.

نادری با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بنا بر رسالتی که بر دوش دارد مبابغ هنگفتی را به حوزه درمان اختصاص می‌دهد، افزود: به دنبال حمایت از بیمه شدگان در عرصه‌های مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه شرایط سخت و دشواری که کارفرمایان با آن روبه‌رو هستند را درک می‌کنیم، بیان کرد: امروز به دلیل محدودیتی که با آن روبه‌رو بودیم به صورت نمادین میزبان تعداد کمی از کارفرمایان خوش حساب بودیم و از این تریبون فعالیت آنها را در عرصه تولید پاس داشته و قدردان همکاری آنها با تامین اجتماعی هستیم. 

نادری در ادامه به حاکمیت سه جانبه گرایی در عرصه روابط کار اشاره و عنوان کرد: پیشبرد این راهبرد به صورت متوازن می‌تواند بسیاری از چالش‌ها را برطرف سازد.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس با تاکید بر این موضوع که قوانین سازمان تامین اجتماعی در برخی حوزه‌ها نیاز به بازبینی بر اساس شرایط روز جامعه دارد، گفت: در همین راستا دبیرخانه‌ای با هدف شفاف‌سازی و کاهش مشکلات کارگران و کارفرمایان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده است.

سه روز در هفته با کارفرمایان و فعالان اقتصادی

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز از تمرکز مدیریت ارشد استان بر حل مشکلات فعالان عرصه تولید خبر داد.

مرتضی شریفی با گرامیداشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: مدیریت تامین اجتماعی فارس در حوزه کارفرمایی تحول آفرین است و گام‌های ارزنده‌ای در حوزه چالش‌زدایی از مشلات عرصه تولید برمی‌دارد.

وی خواستار افزایش تعامل تامین اجتماعی با فعالان عرصه تولید شد و گفت: با مدیریت خوب تامین اجتماعی تعاملات با گروه‌های اقتصادی درخصوص رفع مشکلات کارفرمایان و حمایت از کارگران در مسیر خوبی به پیش می‌رود که شایسته تقدیر است.

شریفی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بیش از چند هزار واحد تولیدی و خدماتی در سطح استان پهناور فارس فعالیت دارند، عنوان کرد: واحد‌های تولیدی به رشد اقتصادی استان کمک‌های شایان توجهی می‌کنند.

به گفته مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس حرکت چرخه‌های اقتصادی استان و ارایه خدمات به مردم توسط واحد‌های تولید در شرایط جنگ اقتصادی شایان تقدیر است. 

شریفی همچنین به تشکیل جلسات در استانداری فارس به‌صورت سه روز در هفته برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی و کارفرمایان اشاره کرد و گفت: تلاش مجموعه مدیریت استان گره‌گشایی از مشکلات کارگاه‌های تولیدی و خدماتی در سطح استان است.

وی همچنین از کارفرمایان درخواست کرد با تلاش مضاعف در مسیر توسعه و اشتغال گام بردارند و گفت: دولت حمایت از فعالان عرصه تولید را از مهمترین رسالت‌های خود بر می‌شمارد و در این راستا اقدامات شایان توجهی انجام شده است.

از کارگران حمایت کنید

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه سه جانبه گرایی باید به‌عنوان یک اصل در تامین منابع مالی صندوق تامین اجتماعی وجود داشته باشد، عنوان کرد: در مجموعه پرداختی‌های که باعث می‌شود سرمایه سازمان تامین اجتماعی تشکیل شود مولفه‌های سه گانه دولت، کارفرما و کارگر سهیم هستند.

محمدصادق حمیدیان با تاکید بر این موضوع که جامعه کارگری و کارفرمایی از یکدیگر جدا نیستند، گفت: اقشار قابل ملاحظه‌ای از کارفرمایان امروز را کارگران تشکیل می‌دهند.

وی از جمعیت کارگری و تامین اجتماعی به عنوان یک خانواده یاد کرد و خواستار حمایت بیشتر دولت و تامین اجتماعی از این اقشار شد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • بانوان روستایی سیستان و بلوچستان در قالب طرح جوانی جمعیت رایگان بیمه می‌شوند
  • یو پی وی سی چیست و چه کاربردی دارد؟  
  • تأیید انحلال شورای نسیم‌شهر در انتظار تصمیم وزارت کشور
  • نیمی از جمعیت فارس بیمه تامین اجتماعی هستند
  • ورود مهاجران افغانستانی به ایران بیشتر از خروج آن‌ها است
  • ورود مهاجران افغانستانی به ایران بیشتر از خروج آنها است
  • ثبت ۸۵۰ هزار مهاجرت داخلی در ۱۴۰۱
  • ثبت ۸۵۰ هزار مهاجرت داخلی در سال ۱۴۰۱
  • تولید آمار‌های مهاجرت داخلی در مرکز رصد جمعیت کشور برای نخستین بار
  • تولید آمار‌های مهاجرت داخلی در مرکز رصد جمعیت کشور برای نخستین بار در کشور