Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد با اشاره به ضرورت اهمیت نقش روابط عمومی‌ها در ارتباط با مردم گفت: متاسفانه امروز در برقراری ارتباط با افکار عمومی و ایجاد گفتگوی دوسویه دچار اختلال هستیم و باید اعتماد را در جامعه ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هم‌اندیشی مدیران روابط‌ عمومی مناطق استان‌ها با اشاره به اینکه برخی مدیران نسبت به وظایف روابط عمومی آگاهی لازم را ندارند، اظهار داشت: دستگاه‌های مختلف از روابط عمومی‌ها انتظار تبلیغ و بیان عملکرد دارند اما این در حالی است که باید الزامات و لوازم این مهم در مورد کارکردهای روابط عمومی محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امیرزاده تصریح کرد: اگر امروز بهترین مهندسین افکار عمومی را در اختیار داشته باشیم و با بهترین نیروها بتوانیم کارکرد روابط عمومی را به رسانه منتقل کنیم امری خوب است، اما مشکل آنجاست که گاهی خود رسانه که وظیفه ارتباط گیری با مردم را دارد در این امر دچار اختلال است، امروز اصل موضوع یعنی ارتباط گیری مردم با رسانه هم دچار مشکلاتی شده است.

 

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: امروز ما با فهرستی از بایدها و نبایدها در روابط عمومی‌ها مواجه هستیم و در این مسیر باید با هدف روشن ایده های نو‌ ارائه کنیم و با‌ قوت قلب به کار خود ادامه دهیم.

 

امیرزاده یادآور شد: در ا‌ولولیت اول ما باید به روابط عمومی احترام بگذاریم، سپس باید در مدت زمان فعالیت خود یک‌ قدم رو به جلو برداریم، انتظار از ما این است که ارشد روابط عمومی‌ها باشیم و ما هم نباید فراموش کنیم که فرصت‌های زیادی داریم که می‌توانیم ‌از آن استفاده کنیم.

 

وی افزود: روابط عمومی موفق کسی است که نسبت به دغدغه همکاران خود آگاه باشد، وقتی ر‌وابط عمومی قوی باشد می‌تواند مشکلات خانوادگی و حتی چالش‌های داخل یک مجموعه را حل کند.

 

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: متاسفانه امروز در برقراری ارتباط با افکار عمومی و ایجاد گفتگوی دوسویه دچار اختلال هستیم و باید اعتماد را در جامعه ایجاد کنیم تا مردم بدانند یک وزیر یا یک ‌مسئول مثل سایر مردم زندگی می‌کند، در عین حال یک روابط عمومی قوی نباید اجازه دهد هر اظهارات نادرست جای اخبار صحیح را بگیرد، اگر همه بدانند که خاک‌ریز روابط عمومی قوی است صحبت های غیرواقعی را بیان نمی‌کنند.

 

در ادامه این نشست حمید سیدی معاون روابط عمومی وزارت فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی با اشاره به سخن معاون اول رئیس جمهور طی روزهای گذشته تصریح کرد: آقای جهانگیری در سخنان خود اشاره داشت « وضعیت به جایی رسیده است که مردم یک شایعه را سریعا قبول می‌کنند، ولی سخن من مسئول را با تمام آمار و ‌ارقام نمی‌پذیرند ».

 

وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها با کارکرد درست می‌توانند در بازسازی این اعتماد موثر باشند و فاصله حاکمیت و مردم را کاهش دهند. پس باید از ظرفیت روابط عمومی بهتر استفاده کنیم.

 

گفتنی است در این نشست مدیران روابط عمومی مناطق هفت‌گانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هریک به بیان نقطه نظرات خود برای ارتقاء هرچه بیشتر روابط عمومی و برنامه‌ریزی برای نشست سراسری روابط‌ عمومی‌های وزارتخانه پرداختند.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین اربعین حسینی پیاده روی اربعین اینفوگرافی موکب کانون های مساجد ترکیه سازمان اوقاف و امور خیریه مقام معظم رهبری زائران اربعین حسینی همایون امیرزاده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روابط عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۸۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع نفت و گاز را پای کار حوزه فرهنگ می‌آوریم

منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر تزریق مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت و گاز به حوزه فرهنگ می‌شویم و آنها را پای کار فرهنگ به ویژه کتابخانه‌های عمومی می‌آوریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جعفر پورکبگانی عصر امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به بودجه فرهنگی صنایع نفت و گاز مستقر در استان بوشهر، اظهار کرد: با پیگیری‌های لازم، مسوولیت‌های اجتماعی صنعت نفت و گاز را به حوزه فرهنگ تزریق خواهیم کرد و آنها را پای کار فرهنگ به ویژه کتابخانه‌های عمومی می‌آوریم.

وی با تأکید بر حمایت از کتابخانه‌های عمومی، افزود: ما حتماً در اداره کردن کتابخانه‌های عمومی به شما کمک خواهیم کرد و در راستای کمک به این نهاد فرهنگی کارآمد، رایزنی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

نماینده منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در تقویت فرهنگ عمومی جامعه دارند، ابراز کرد: حمایت معنوی و مادی از کتابخانه‌ها می‌تواند موجب ارتقای سطح فرهنگی در جامعه شود.

حیدر راهب نیز در این دیدار اظهار کرد: در رویکرد نوین به کتابخانه‌ها، از نگاه سنتی فاصله گرفته شده و طی آن توجه ویژه‌ای به بخش‌های کودک و نوجوان، زیباسازی و بازطراحی کتابخانه‌ها، افزایش عضویت و امانت، انجام فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی و خدمات متنوع کتابخانه‌ای می‌شود.

وی ضمن ارائه توضیحات و تشریح آخرین وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم و بیان نیازها و کمبودهای کتابخانه‌ای و تجهیزاتی در این سه حوزه، ابراز کرد: رویکرد جدید کتابخانه‌های عمومی تبدیل شدن به یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی است.

در پایان این دیدار لوح تبریک مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توسط حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر به جعفر پورکبگانی، نماینده منتخب مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اهدا شد.

منبع: فارس

کد خبر 751594

دیگر خبرها

  • صنایع نفت و گاز را پای کار حوزه فرهنگ می‌آوریم
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال‌ نمایش خانگی
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی
  • تاثیرگذاری فرهنگی وظیفه آحاد مردم جامعه است
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند