Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@12:58:16 GMT

دستور کار سفر جان بولتون به روسیه چیست؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۹۰۰۴

دستور کار سفر جان بولتون به روسیه چیست؟

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا برای یک سفر دو روزه در مسکو بسر می‌برد و قصد دارد مذاکراتی را با وزیر امور خارجه روسیه، دبیر شورای امنیت این کشور و همچنین با رئیس جمهوری روسیه انجام دهد. ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ بین الملل اروپا آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "جان بولتون" مشاور رئیس جمهوری آمریکا در امور امنیت ملی در جریان سفر دو روزه خود به مسکو، همانطور که انتظار می‌رود، مذاکراتی را در شورای امنیت روسیه، کاخ کرملین و وزارت امور خارجه روسیه انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بولتون عصر روز گذشته وارد پایتخت روسیه شد، ولی سفر رسمی وی از امروز، دوشنبه آغاز می‌شود.

این مقام آمریکایی در آستانه سفر خود به مسکو در صفحه توییتر خود نوشت: «من عازم مسکو خواهم شد تا با مقامات بلندپایه روسیه، از جمله سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه و نیکلای پاتروشیف، دبیر شورای امنیت این کشور درباره مسائلی که بررسی آنها در نشست سران هلسینکی آغاز شده بود را ادامه دهم.»

این دومین سفر جان بولتون به مسکو طی 6 ماه گذشته است. وی در ماه جولای (اوایل تابستان امسال) نیز برای فراهم‌سازی مقدمات نشست سران روسیه و آمریکا در هلسینکی به مسکو سفر کرده بود. پس از آن بولتون در ماه آگوست (شهریور ماه) بار دیگر در ژنو با دبیر شورای امنیت روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

"دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه روز گذشته اعلام کرد که ولادیمیر پوتین قصد دارد جان بولتون را به حضور بپذیرد، ولی این دیدار روز دوشنبه انجام نخواهد گرفت.

سخنگوی کرملین یادآور شد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای خارج شدن پیمان مربوط به نابودی موشک‌های دارای برد متوسط و کوتاه، این مسئله ممکن است در جریان مذاکرات رئیس جمهوری پوتین با مشاور امنیت ملی آمریکا نیز مطرح شود.

"سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز روز گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد که مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه (امروز) با سرگئی لاوروف دیدار و مذاکره خواهد کرد.

انتهای پیام/

R1445/P36447/S8,89,1128,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۹۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری

نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو گروه بریکس امروز (پنجشنبه) ششم اردیبهشت ماه در مسکو آغاز به کار کرد.

تحولات غرب آسیا و شمال آفریقا از جمله مباحث مورد بررسی در این نشست است.

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست شرکت کرده و قرار است مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره اوضاع جاری در غرب آسیا از جمله وضعیت غزه و تجاوزات رژیم صهیونیستی تبیین کند.

معاون وزیر خارجه ایران همچنین امروز با میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.

روسیه در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) ریاست گروه بریکس را برعهده دارد.

جمهوری اسلامی ایران از اول ژانویه سالجاری میلادی به عضویت گروه بریکس درآمد. سازوکار بریکس (BRICS) شامل پنج اقتصاد بزرگ در حال ظهور، یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است و دوم شهریور سال گذشته و در پانزدهمین نشست سران در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی اعلام شد که چند عضو جدید از جمله ایران از اول ژانویه ۲۰۲۴ به عضویت بریکس درخواهند آمد. در حال حاضر برزیل، آفریقای جنوبی، روسیه، هند، چین، ایران، امارات عربی متحده، مصر و اتیوپی از جمله اعضای این گروه هستند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد