Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@15:29:32 GMT

بیستون متعلق به همه جهانیان است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۹۰۳۱

بیستون متعلق به همه جهانیان است

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در آئین افتتاحیه چهارمین جشنواره بین‌المللی صخره‌نوردی بیستون گفت: اثر باستانی و جاودانه بیستون تنها به کرمانشاه و مردم ایران تعلق ندارد بلکه متعلق به همه جهانیان است که عظمت و استقامت را می‌توان در آن مشاهده کرد.

او افزود: کرمانشاه از دیرباز محل پرورش ورزشکاران زیادی در  دو  بخش قهرمانی و پهلوانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه گفت: نام استان کرمانشاه با ورزش و به ویژه ورزش‌های پهلوانی عجین  است و نام‌آوران زیادی برای جمهوری اسلامی ایران از این خطه سرافزاز افتخارآفرینی کرده‌اند.

بازوند ادامه داد: شهر تاریخی بیستون نیز امروز برای چهارمین دوره میزبانی رقابت‌های سنگنوردی جهان را برعهده گرفته است و میزبان ورزشکاران داخلی و خارجی زیادی شده است.

او افزود: جهانیان مردم این دیار را با پهلوانی و مهمان نوازی می‌شناسند.

استاندار کرمانشاه اطمینان خاطر داد ورزشکارانی که از اقصی نقاط جهان و استان های مختلف ایران به کرمانشاه و شهر بیستون سفر کرده‌اند در مدت اقامت خود حتماً به این نتیجه خواهند رسید.

بازوند همچنین با ابراز خرسندی از حضور کوهنوردان خارجی در ایران و استان کرمانشاه گفت: شما به امن‌ترین کشور منطقه خاورمیانه و سپس به یکی از امن‌ترین استان‌های ایران سفر کرده‌اید و حتماً از اقامت خود لذت خواهید برد.

براساس این گزارش دوره‌های اول تا سوم جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون به ترتیب در سال‌های 89، 91 و 93 برگزار شد.

این گزارش حاکی است که در آخرین دوره این رقابت‌ها، 179سنگنورد داخلی و خارجی از کشورهای مانند ایتالیا، فرانسه، اسلونی، سوئیس، آمریکا، اتریش، سوئد، فنلاند، استرالیا، آلمان، لهستان، تونس و دانمارک حضور داشتند.

در ادامه این گزارش آمده است که در محوطه تاریخی بیستون که در 30 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده تاکنون بیش از 150 اثر تاریخی شناسایی شده که مهم‌ترین آن کتیبه و سنگ‌نگاره‌های داریوش هخامنشی است که به ثبت جهانی رسیده است.

در این جشنواره 100 سنگنورد داخلی و 20 صخره‌نورد خارجی حضور دارند و به مدت پنج روز تا سوم آبان از مسیرهای صخره‌ای دیواره بیستون بالا خواهند رفت و سنگنوردی می‌کنند.

دیواره کوه بیستون با یک هزار و 200 متر ارتفاع، بلندترین دیواره سنگنوردی کشور و جزو پنج دیواره اول دنیا محسوب می‌‌شود که تاکنون بیش از 100 مسیر آن بازگشایی شده است.

جرالدین فاسناخت (از قهرمانان بیس جامپینگ جهان)، آنجلیکا رینر (قهرمان سه دوره یخ‌نوردی دنیا) و آلیس شسن (برنده کلنگ طلایی سال 2015) میهمانان ویژه این مراسم بودند.

خبرنگار: سمانه امیری

عکاس: بنفشه صالحی

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان های مختلف جمهوری اسلامی ایران خاورمیانه سوئد مردم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۹۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، توسعه آپارتمان نشینی و افزایش جمعیت در کلانشهرها مستمر است و این مسئله در حوزه مدیریت شهری به ویژه رفت و روب همچنین جمع آوری و انتقال زباله، کار شهرداری ها را در این بخش سخت کرده است. به گزارش تصویری یکی از شهروندان در منطقه مسکن مهر رازی کرمانشاه سطل‌های مکانیزه مملو از زباله است و چند روزی است که کار جمع اوری و انتقال آن به کندی صورت می‌گیرد و می‌توان گفت مدیریت شهری در این بخش به نوعی غافلگیر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
حدود ۱۰ روز است که زباله های بلوار مسکن مهر رازی ۲ جمع آوری نشده که باعث به وجود آمدن مشکلاتی اعم از بوی بد ، جمع شدن سگ های ولگرد ، آلودگی محیط و ... شده است.

دیگر خبرها

  • جزییات کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران اعلام شد
  • کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • گرده افشانی ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار از نخلستان های خفر
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • ابهام در اعزام «الناز رکابی» به مسابقات سنگنوردی گزینشی المپیک