Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-26@11:57:31 GMT

آخرین مهلت ثبت نام در سامانه سماح

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۹۱۳۲

به گزارش پارس نیوز، حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت در خصوص نام نویسی پیاده روی اربعین حسینی اظهار کرد: روند صدور ویزا برای کسانی که در سامانه سماح ثبت نام کنند نهایتا ۷۲ ساعت خواهد بود البته این فرایند در برخی استان‌ها کمتر از مدت زمان ذکر شده است.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی به متقاضیان زیارت اربعین تاکید می کنیم که برای سرعت بیشتر می توانند خودشان در سامانه سماح ثبت نام کنند و سپس در اولین فرصت مبارکشان را به یکی از نزدیکترین دفاتر خدمات زیارتی به محل کار یا سکونتشان، ارایه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسامی و نشانی دفاتر در سامانه سماح، سایت سازمان قابل مشاهده است.

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: متقاضیان بعد از تحویل مدارک به دفاتر زیارتی، از طریق سامانه پیامکی دریافت می کنند و این پیامک تایید روند ثبت نام و مجاز بودن دفتر است. اگر متقاضیان پیامکی دریافت نکنند به معنای نادرست بودن مسیر نام نویسی و دفتر مورد نظر است.

محمدی افزود: عده ای سودجو برای اینکه خارج از سیستم مطرح شده فعالیت کنند، تلاش می کنند تا گذرنامه های متقاضیان را بگیرند و ادعای تاخیر در سامانه سماح را مطرح نمایند در صورتی که هیچ تاخیری در سیستم سامانه سماح و نام نویسی قانونی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی فرصت طلبان با ادعای دریافت ویزای سریع، مبالغی بیشتر از قیمت مصوب ۲۳۴ هزار و ۸۷۵ تومان را دریافت کرده اند و این افراد سودجو از عشق و ارادت متقاضیان زیارت اربعین سوء استفاده کرده و ۶۳۰ هزار تومان را دریافت کرده اند.

رییس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: مردم به هیچ وجه به تبلیغات ناصحیح این سودجویان توجه نکنند. نزدیک یا دور بودن محل ثبت نام، به سفارت یا دفاتر کنسولگری، دلیلی بر سرعت صدور روادید و فرآیند ثبت نام محسوب نمی شود.

رییس سازمان حج وزیارت در خصوص هزینه صدور ویزا و مبالغی که پیش از تعیین مبلغ ۲۳۳ هزار و ۸۷۵ تومان در روزهای نخست ثبت نام پرداخت شده بود گفت: هر کسی که مبلغی بیشتر در سامانه سماح در روزهای نخستین پرداخت کرده است. مابه التفاوت به او عودت داده می شود و این مهم به زودی از سوی بانک ملی اجرایی می شود.

محمدی در خصوص پایان زمان نام نویسی اظهار کرد: ثبت نام طبق برنامه تا ۱۶ صفر ادامه دارد اما توصیه می شود علاقمندان کار را به لحظه آخر موکول نکنند.

وی با اشاره به اختصاص ارز همراه برای زائران اربعین افزود:​ از آنجاکه همراه داشتن ارز برای زائران یک ضرورت بوده با پیگیری‌های سازمان حج، ستاد مرکزی اربعین و بانک مرکزی، بانک ملی پرداخت ارز همراه را برعهده گرفته است. طبق اعلام بانک ملی زائران با مراجعه به پیام رسان «بله»، معادل ۱۰۰ هزار دینار عراقی را که حدود ۹۶۰ هزار تومان می‌شود بصورت الکترونیکی پرداخت کنند و با در دست داشتن رسید و شماره پیگیری، در هر سه مرز مهران، شلمچه و چذابه و شعب بانک ملی در نجف و کربلا و کاظمین است ارزشان را دریافت کنند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: پیامک عشق تبلیغات ارز کربلا پارس سامانه محمدی ویزا سماح ثبت نام پارس نیوز آخرین مهلت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۹۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت حضور در لیگ‌های والیبال زنان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از فدراسیون والیبال، سازمان لیگ فدراسیون والیبال طی اطلاعیه‌های جداگانه به مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر، دسته یک و دسته دو زنان از آن‌ها درخواست کرد تا پایان وقت اداری دوشنبه ۳۱ اردیبهشت نسبت به ارسال مکتوب اعلام آمادگی خود برای حضور در این رقابت‌ها اقدام کنند.

در متن این اطلاعیه آمده است:

«احتراما، نظر به برگزاری مسابقات لیگ برتر، دسته اول و دسته دو زنان باشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۳ به اطلاع می‌رساند، باشگاه‌هایی که تمایل به حضور در مسابقات فوق‌الذکر را دارند مقتضی است تا پایان وقت اداری روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه اعلام آمادگی خود را به صورت مکتوب به سازمان لیگ فدراسیون ارسال کنند.

ضمناً اعلام انصراف باشگاه از حضور در مسابقات یا انتقال امتیاز می‌بایست در سربرگ باشگاه و ممهور به مهر باشگاه باشد.

لازم به ذکر است، ارائه نام کاربری و پسورد و باز شدن سامانه ملی والیبال جهت واریز ورودیه و ثبت قرارداد با بازیکنان و کادر فنی تیم منوط به تأیید امور مالی و کمیته انضباطی فدراسیون (جهت تأیید تسویه حساب کامل با بازیکنان و فدراسیون) است.

خواهشمند است، به جهت تسریع در روند انجام امور یک نماینده به همراه شماره تماس ایشان برای ارتباط مستقیم سازمان لیگ با باشگاه مربوطه به این سازمان اعلام گردد.»

کد خبر 6087833 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • آخرین مهلت حضور در لیگ‌های والیبال زنان اعلام شد
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • امروز، چهارشنبه آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • امروز آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • امروز؛ آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری
  • ایمن سازی و رفع ۴۸۷ نقطه پرحادثه راه‌های کشور
  •  ۲۰ اردیبهشت‌ماه آخرین‌ مهلت تبدیل پروانه کسب فیزیکی به الکترونیکی
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟