Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل روزگذشته 29 مهرماه در جلسه بررسی میزان زکات جمع‌آوری شده در اردبیل تصریح کرد: در 6 ماهه نخست امسال مردم استان اردبیل بیش از 18 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند که این میزان زکات پرداختی در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی 73 درصد زکات پرداختی را سهم فقرا دانست و تصریح کرد: بیش از 13 میلیارد ریال از زکات جمع‌آوری شده در راستای حل مشکلات و مسائل مددجویان تحت حمایت این نهاد و اقشار محروم و نیازمند هزینه می‌شود که از محل زکات کمک معیشتی برای دو هزار و 629 نفر از مددجویان در سطح استان پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه در راستای کمک به بیماران نیازمند و ارائه خدمات درمانی و دارویی به این افراد بیش از 260 میلیون ریال به 50 بیمار بی‌بضاعت از محل زکات پرداخت شده است، گفت: با بهره‌گیری از این منبع 6 نوعروس نیز توانستند با تامین جهیزیه به ارزش 80 میلیون ریال راهی خانه بخت شوند.
دشتی ساخت و خرید مسکن برای مددجویان نیازمند را از دیگر اقدامات از محل زکات برشمرد و بیان کرد: با استفاده از بخشی از زکات برای 14 خانوار بی‌بضاعت و محروم مسکن و سرپناه تهیه شده و هشت خانوار نیازمند نیز که واحدهای آنها نیاز به بهسازی داشته از این امکان بهره‌مند شده‌اند.
وی از آزادی یک نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از این محل با پرداخت 200 میلیون ریال خبر داد و افزود: برای حل مشکلات و نیازهای اساسی اقشار محروم و مددجویان تحت حمایت این نهاد نیز در این مدت بیش از هفت میلیارد ریال هزینه شده است و 850 خانوار نیز از کمک هزینه‌های خرید لوازم خانگی و آموزشی و تحصیلی بهره‌مند شده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه بخشی از زکات پرداختی نیز برای اجرای پروژه‌های عام المنفعه در مناطق محروم و روستایی هزینه شده است، اظهار کرد: به این منظور بیش از پنج میلیارد ریال اختصاص یافته و 20 پروژه عام‌المنفعه در روستاهای مودی زکات اجرا شده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا اجتماعی اردبیل زکات کمک به بیماران آزادی زندانیان خرید مسکن قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان

خسرو کیانی مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان گفت: هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال غرامت مربوط به سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ به کشاورزان این استان پرداخت شده است.

وی افزود: هر چند پرداخت این میزان غرامت نسبت به خسارت ۵۰ هزار میلیارد ریالی ناچیز است، اما باز هم قابل توجه است.

کیانی اظهار کرد: با توجه به حوادث احتمالی و پیش‌بینی نشده؛ پوشش حداکثری بیمه در بخش کشاورزی و همچنین مسکن (براساس اقدام جدید صندوق بیمه حوادث طبیعی) از جمله الزاماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: ضمن اینکه باید با استفاده از روش‌های نوین از بروز خسارت‌های ناشی از عوامل طبیعی جلوگیری کرد؛ افزایش سطح پوشش بیمه‌ای نیز الزامی است.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر خسارت‌ها در چهارمحال و بختیاری ناشی از عوامل جوی و اقلیمی و قابل پیشگیری است.

بیشتر بخوانید

صدور ۹۶ هزار فقره بیمه نامه کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

کیانی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری با پرداخت پنج‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت محصولات کشاورزی در مدت سه سال از جمله استان‌های پیشرو در پرداخت خسارت‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امروز کشور دچار تغییر اقلیم است، گفت: این تغییر اقلیم کشاورزی استان را تحت تاثیر قرار داده به همین دلیل پیش‌بینی ساز و کار‌های لازم برای افزایش پوشش بیمه‌ای برای تقویت تولید از جمله الزاماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کیانی گفت: با توجه به کم بارش بودن سال زراعی جاری، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب رتبه‌های اول و دوم استان‌های خشک را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تاکید کرد: این تغییر اقلیم و تغییر شرایط جوی نشان می‌دهد ضمن اینکه باید منابع آبی را مدیریت کرد باید با اطلاع‌رسانی لازم نسبت به افزایش سطح پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی اقدام کرد.

کیانی ادامه داد: انتظار می‌رود با بارش نرمال در فصل بهار که برای کشت دیم الزامی بتوانیم سال زراعی جاری را با کمترین خسارت پشت سربگذاریم.

رئیس دایره بیمه‌ای محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال غرامت پرداختی به کشاورزان ۵۰۰ میلیارد ریال مربوط به محصولات زراعی، ۸۵۸ میلیارد ریال محصولات باغی،۳۰ میلیارد ریال طیور، ۶۰میلیارد ریال دام و ۶۶ میلیارد ریال نیز مربوط به آبزیان بوده است.

احمد کریمزاده افزود: در سال زراعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در استان ۱۴ هزار و ۱۶۸ هکتار محصولات باغی شامل بادام، گردو، هلو، شلیل، سیب و انگور، هفت میلیون و ۳۴۴ هزار قطعه طیور، ۱۴۳هزار و ۴۵۵ راس دام سبک، روستایی، بومی آمیخته، زنبور عسل، آبزیان، ۳۸هزار و ۵۷۷ مترمربع ابنیه و یک هزار و ۶۴۶ هکتار تنه درختان بیمه شده است.
وی برضرورت برنامه‌ریزی لازم برای بیمه محصولات کشاورزی و دامی به خصوص دام صنعتی و بومی آمیخته در سال زراعی جدید تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۶ پروژه ورزشی استان اردبیل در سال جاری افتتاح شد
  • پرداخت ۱۱ میلیارد ریال اعتبار طرح جایگزینی پاجوش نخیلات در آبادان
  • محکومیت مبل ساز متقلب در اردبیل
  • پرداخت پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان
  • رشد ۲۷ درصدی پرداخت زکات در استان قزوین
  • شورای زکات زمینه استفاده دامداران از جنگل‌ها را فراهم کند 
  • استقلال و مورایس جریمه شدند
  • استقلال و سپاهان جریمه شدند
  • جریمه استقلال و سرمربی سپاهان
  • استقلال و مورایس ۲۵۰ میلیون تومان جریمه شدند