Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛محمد دادرس مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: وزش باد گرم از امروز تا چهارشنبه هفته کنونی در ارتفاعات و دامنه‌ها و از شب چهارشنبه تا ظهر جمعه با تقویت جریانات جنوبی در همه مناطق جلگه‌ای گیلان برقرار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرعت باد در این هفته بین ۵۰ تا ۷۲ کیلومتر در ساعت خواهد رسید افزود: دمای هوای گیلان نیز در این مدت ۶ تا ۱۲ درجه سانتی گراد افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: در این مدت با شمالی شدن جریانات هوایی به ویژه در نواحی جلگه‌ای وقوع پدیده مه و یا رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.

محمد دادرس به فعالان بخش‌های مختلف کشاورزی، مرغداری‌ها، پرورش دهندگان ماهی، گلخانه داران، باغداران و بخش‌های عمرانی و صنعتی توصیه کرد تمهیدات لازم را برای پیشگیری از هرگونه آسیب به عمل آورند.

وی تصریح کرد: ارتفاع موج دریای خزر تا چهارشنبه هفته کنونی به ۱۰ تا ۵۰ سانتی متر می‌رسد و برای فعالیت‌های دریانوردی و صیادی مناسب خواهد بود.

 

انتهای پیام/م.ع

ورود سامانه باد گرم در گیلان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۹۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی در استان سمنان صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان هواشناسی در پی ورود سامانه کم فشار بارشی و برودتی به استان سمنان هشدار نارنجی را صادر کرد. این هشدار زمانی اعلام می‌شود که خطر بروز سیلاب، بارش شدید، وزش باد شدید، امکان گرفتگی معابر و … وجود داشته است.

برای فردا در اکثر نقاط استان سمنان باد بسیار شدید و تندباد و گردوخاک پیش بینی می‌شود و از مردم خواسته شده که در کنار درختان قدیمی، تابلوها، داربست‌ها و … حضور نیابند چرا که امکان سقوط اشیا وجود دارد.

جاری شدن روان‌آب و سیلاب و احتمال اختلال در تردد محورها به دلیل بارش باران و برف دیگر موضوعی است که در هشدار هواشناسی برای دوشنبه تا چهارشنبه در استان سمنان اعلام شده است.

اواخر وقت سه شنبه و بامداد چهارشنبه، آغاز شکل گیری موج بارش‌ها و فعالیت سامانه بارشی است در هشدار نارنجی همچنین کاهش دید به دلیل مه‌آلودگی، کولاک و لغزندگی نیز ذکر شده و از مردم خواسته شده تا در ارتفاعات استان حضور پیدا نکنند.

عدم اسکان در مصب رودخانه‌ها از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی به مردم استان سمنان است. خودداری از صعود به ارتفاعات و ناحیه‌های کوهستانی و پرهیز از چرای دام در نواحی مرتفع نیز دیگر بخش هشدار نارنجی هواشناسی استان سمنان محسوب می‌شود.

مدیریت بحران استانداری سمنان اما همه عوامل راهداری و اورژانس و امداد رسان را در حالت آماده باش قرار داده تا در صورت لزوم، ورود کرده و به خصوص در ایمن سازی محورهای مواصلاتی برای مسافران نوروزی و زائران رضوی، اقدام کنند.

به همراه داشتن تجهیزات از جمله زنجیر چرخ در صورت تردد در گردنه‌ها و مسیرهای کوهستانی توصیه پلیس راه به مردم در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان سمنان تقویت فعالیت سامانه بارشی در نواحی غربی و شمالی بیشتر است همچنین در سه روز آتی شاهد بروز صاعقه و وزش باد شدید هم خواهیم بود.

از مسافران نوروزی نیز درخواست شده تا در صورت بروز باد شدید و بارش‌ها در نزدیک ترین اقامتگاه‌ها و مراکز مهمان پذیر و محل‌های اسکان نوروزی و دولتی استان سمنان اسکان پیدا کنند و سپس در حالت فروکش تند باد به راه خود ادامه دهند.

کد خبر 6057074

دیگر خبرها

  • هشدار مهم مدیریت بحران به این ۲۴ استان؛ فعلا سفر کنسل!
  • هشدار نارنجی هواشناسی خراسان رضوی
  • هشدار وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در یزد
  • هشدار سطح زرد هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد در سیستان و بلوچستان
  • هشدار نارنجی هواشناسی در استان سمنان صادر شد
  • هشدار سیلابی شدن رودخانه‌های گیلان
  • برف و باران اصفهان را در بر می‌گیرد؛ هشدار نارنجی صادر شد
  • زورآزمایی زمستان در واپسین روز‌های سال
  • بارندگی شدید از فردا در گیلان
  • هشدار هواشناسی ؛ روزهای سه شنبه و چهارشنبه سفر نروید