Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-19@02:59:46 GMT

خط ونشان بن‌سلمان برای داماد ترامپ!

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۹۱۸۷

ولیعهد عربستان در تماسی با مشاور ارشد و داماد رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به انتقادات غرب علیه ریاض درباره پرونده قتل جمال خاشقجی تاکید کرد: هرگز "کودتای غرب" علیه خود را فراموش نخواهم کرد. ناطقان: روزنامه‌ وال استریت ژورنال آمریکا به‌ نقل‌ از یکی از منابع نزدیک به کاخ سلطنتی سعودی نوشت: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در هشتمین روز پس از ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌ نگار عربستانی در تماس تلفنی با جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس جمهوری آمریکا از او درباره علت خشم به وجود آمده در واشنگتن درباره این پرونده سوال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کوشنر دوست نزدیک ولیعهد سعودی قلمداد می‌شود.
این روزنامه در گزارش خود آورده است: بن سلمان که در آمریکا با لقب "MBS" معروف است با کوشنر در ۱۰ اکتبر تماس گرفته و این سوال را درباره مساله خاشقجی می‌پرسد که "این همه عصبانیت برای چیست؟"
این روزنامه می‌افزاید: بن سلمان سوال خود را به انگلیسی از کوشنر می‌پرسد و از خشم گسترده در آمریکا به دلیل پرونده مذکور سوال می‌کند. چراکه انتقادات گسترده مقامات دولتی و تجار آمریکایی روانه او شده بود.
وال‌ استریت ژورنال به نقل از دو تن که از جزئیات مکالمه آن دو آگاه بودند، نقل می‌کند، کوشنر در کنار جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا پیامی که حامل نوعی در تنگنا قرار گرفتن بن سلمان است، به ولیعهد می‌دهند مبنی بر اینکه نیاز است این پرونده بسته و سرنوشت خاشقجی مشخص شود. کوشنر در پیامی خطاب به بن سلمان بر لزوم روشن شدن سرنوشت خاشقجی تاکید می‌کند.
این روزنامه در ادامه آورده است: فورا شاهزاده بن سلمان دستپاچه شده و شدیدا عصبانی می‌شود.
یکی از نزدیکان به کاخ سلطنتی سعودی می‌گوید، ولیعهد واقعا شوکه بود چون با واکنش‌های بسیار تندی از سوی غرب و خاصه آمریکا در این پرونده روبه‌رو شده بود.
بن سلمان در این تماس می‌گوید، احساس می‌کند از طرف غرب به او خیانت شده و حمایت از خود را در جای دیگری جستجو خواهد کرد. هرگز فراموش نخواهد کرد چطور مردم علیه او در حالی که هنوز تحقیقات پایان نیافته "کودتا" کرده‌اند.
پیشتر ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به مجازات شدید در صورت اثبات دست داشتن ریاض در قتل خاشقجی تهدید کرده و مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا را برای اعمال فشار بر سعودی‌ها جهت یافتن پاسخی درباره سرنوشت خاشقجی به عربستان فرستاده بود.
در حالی که موضع گیری‌های دونالد ترامپ درباره قتل این روزنامه‌نگار عربستانی هر روز تغییر می‌کرد، چهره‌های سیاسی آمریکا، موضع گیری‌های جدی در برابر این مساله داشتند که از جمله آنها باب کورکر ، سناتور جمهوری خواه برجسته آمریکایی بود که گفت‌ بر این باور است ولیعهد عربستان در قتل خاشقجی دست دارد و روایت ریاض درباره نحوه کشته شدن این خبر را  باور نمی‌کند.
رند پل، دیگر سناتور جمهوری خواه آمریکا تاکید کرد: امکان ندارد ۱۵ تن برای کشتن یک مخالف بدون موافقت ولیعهد عربستان اعزام شوند و توضیح ریاض درباره این اتفاق یک توهین است.
علاوه بر این کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان خواستار آغاز تحقیقاتی جامع و فوری برای روشن شدن ابعاد پنهان این پرونده و مسؤولان آن شدند.
منبع: ایسنا برچسب ها: بن سلمان ، داماد ترامپ ، کوشنر ، جمال خاشقجی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بن سلمان داماد ترامپ کوشنر جمال خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۹۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: زلنسکی بهترین فروشنده تاریخ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد اصلی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده این کشور اعلام کرد که «زلنسکی بهترین فروشنده در تاریخ بشریت است، هر موقع به ایالات متحده می‌آید با ۵۰ یا ۶۰ میلیارد دلار برمی‌گردد.»

وی در واکنش به درخواست قانونگذاران آمریکایی مبنی بر دادن پول و کمک بیشتر به اوکراین گفت: آنها می گویند (اوکراینی‌ها) پول را به ما برمی گردانند، به آنها پول قرض دهید، پول را به آنها قرض دهید، بدون اینکه چک ۶۰ میلیاردی بنویسید.

ترامپ در ادامه با لحنی تمسخرآمیز افزود: من به شما می گویم، زلنسکی یکی از بهترین‌ فروشنده‌های تاریخ است. هر بار که به کشور می آید با ۵۰ یا ۶۰ میلیارد دلار می رود. من هرگز نتوانسته ام این کار را انجام دهم. او بهترین فروشنده است. بهتر از خیلی ها.

وی پنجشنبه گذشته نیز تأکید کرد که کشورهای اروپایی باید برای کمک به اوکراین به طور مساوی با آمریکا پول اختصاص دهند. ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که در ۸ مارس در اقامت‌گاه ترامپ در فلوریدا با و ی دیدار کرد، گفته بود که در صورت پیروزی ترامپ، بودجه کمکهای نظامی به اوکراین را تامین نخواهد کرد و برای امنیت اروپا هزینه نمی‌کند.

رییس‌جمهور سابق آمریکا قبلاً هم تأکید کرده بود که «آمریکا نباید از کشورهای ناتو که حقوق خود را به این ائتلاف پرداخت نمی‌کنند دفاع کند.» وی ماه گذشته نیز در یک گردهمایی انتخاباتی بیانیه مشابهی را قرائت کرد و گفت که روسیه را تشویق می‌کند تا «هر کاری را علیه کشور یا دولت عضو ناتویی که بودجه کافی پرداخت نمی‌کند، انجام دهد.»

در واکنش به این اظهارات ترامپ، جو بایدن، رییس‌جمهور کنونی آمریکا، وی را به «اطاعت و کُرنش» در برابر ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه متهم کرد و مدعی شد که ترامپ به پوتین گفته است که «هرکاری که می‌خواهی با کشورهای ناتون بکن.» بایدن همچنین از قانونگذاران این کشور خواست کمک‌های نظامی و مالی بیشتری به اوکراین اختصاص دهند.

کد خبر 6056963

دیگر خبرها

  • تعریف و تمجید ترامپ از کیم جونگ اون
  • دوئل «بد و بدتر» در انتخابات آمریکا
  • دوئل «بد و بدتر» در انتخابات آمریکا
  • ترامپ برای اولین‌بار خواستار آتش‌بس در غزه شد
  • ترامپ از نتانیاهو خواست به جنگ غزه پایان دهد
  • ترامپ: بایدن اسرائیل را کنار گذاشته است
  • ترامپ: زلنسکی بهترین فروشنده تاریخ است
  • تهدید ترامپ به راه انداختن حمام خون در آمریکا! + فیلم
  • دادگاه پرداخت حق السکوت ترامپ به تعویق افتاد
  • محمد بن سلمان در حرم پیامبر اسلام (ص)