Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@06:32:50 GMT

وجود 23 هزار کلاس فرسوده در شهر تهران

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۹۱۹۱

وجود 23 هزار کلاس فرسوده در شهر تهران

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت:هم‌اکنون از مجموع ۵۳ هزار و ۴۴۵ کلاس درس دولتی در استان تهران، بیش از ۲۳ هزار کلاس درس فرسوده هستند.

 علی شهری در خصوص آخرین نشست تبیین سند توسعه تهران، اظهار داشت: در آخرین جلسه‌ای که با حضور استاندار محترم تهران و رئیس شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، بر توسعه فضاهای آموزشی استان تهران تأکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: استاندار محترم تهران به دستگاه‌های اجرایی استان دستور داد تا در خصوص ساخت ۱۲ هزار کلاس درس در استان تهران مساعدت و همراهی با نوسازی مدارس تهران داشته باشند تا در مدت زمانی قابل توجه این تعداد فضای آموزشی به مجموعه کلاس‌های درس تهران افزوده شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در مجموعه استان تهران به ۹۰۰ فضای آموزشی ۱۵ کلاسه که به معنی ۱۳ هزار و ۵۰۰ کلاس درس است نیاز داریم تا وضعیت تهران به شرایط استاندارد کشوری نزدیک شود؛ این اقدام استاندار محترم تهران و همراهی برای ساخت ۱۲ هزار کلاس درس، بسیاری از مشکلات فضاهای آموزشی را مرتفع خواهد کرد.

شهری با اشاره به اینکه میزان تراکم دانش‌آموزی در برخی کلاس‌های درس استان تهران فراتر از ۳۰ نفر است، خاطرنشان کرد: استانداردهای کشوری نشان می‌دهد که میزان تراکم دانش‌آموزی در هر کلاس درس نباید فراتر از ۲۴ دانش‌آموز باشد و با افزوده شدن ۱۲ هزار کلاس درس مشکلات مربوط به تراکم دانش‌آموزی نیز تا حدودی مرتفع می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران تصریح کرد: «تهران» به ساخت فضاهای آموزشی جدید نیاز دارد و برای رسیدن به شرایط و استانداردهای کشوری می‌بایست مدارس مطابق با رشد جمعیت احداث شود و در شرایطی که تهران و به ویژه حاشیه این کلان شهر بزرگ هر روز شاهد مهاجران از دیگر شهرها است، لذا ساخت و پیش بینی فضای آموزشی مورد نیاز بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی فرسوده استان تهران، گفت: هم‌اکنون از مجموع ۵۳ هزار و ۴۴۵ کلاس درس دولتی در استان تهران، بیش از ۲۳ هزار کلاس درس فرسوده هستند./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۹۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ساخت پنج باب مدرسه در شهر اردبیل آغاز شد

سیدکمال‌الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در این آیین که به طور همزمان در محوطه دبیرستان دخترانه سید یونس اردبیلی برگزار شد، گفت: احداث این واحد‌های آموزشی در راستای تامین نیاز فوری و برای جبران کسری سرانه آموزشی مناسب برای دانش‌آموزان آغاز شده است.

او افزود: انتظار داریم که وزارت آموزش و پرورش برای کاهش مشکلات سرانه فضای آموزشی در شهر اردبیل رقم مناسبی از محل اعتبارات ملی اختصاص دهد و مسئولان استان نیز تلاش دارند تا از ظرفیت قانون بودجه در قالب اجرای طرح مولدسازی در کنار اقدام خیرین مدرسه‌ساز استفاده کنند.

میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، از ابتدای سال ۱۴۰۳ به صورت هفتگی یا ماهانه مدارس تکمیل شده افتتاح و یا عملیات اجرایی مدارس جدید برای جبران کسری فضای آموزشی آغاز خواهد شد.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل نیز در این آیین گفت: این پنج باب مدرسه با زیربنای ۲ هزار و ۴۱۰ متر مربع در سه طبقه و با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

بهزاد محمدی خلفلو افزود: در سال جدید از محل اعتبارات تخریب و بازسازی سازمان نوسازی مدارس کشور عملیات احداث پنج باب مدرسه دیگر آغاز خواهد شد.

او بیان کرد: علاوه بر این، عملیات اجرایی ۲ باب مدرسه ۶ کلاسه دیگر نیز در شهرک نیروی انتظامی و الهیه اردبیل نیز بعد از عید شروع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • عملیات ساخت پنج باب مدرسه در شهر اردبیل آغاز شد
  • نوسازی ۵۸۰۰ پلاک فرسوده تهران در سال ١۴٠٢ | تصمیمات تازه برای اطراف برج‌های آتی ساز
  • نوسازی بیش از پنج هزار پلاک فرسوده پایتخت در سالی که گذشت
  • داستان کارواشی که هیاتی‌ها برای زنان سرپرست خانوار ایجاد کردند!
  • تحویل ۸۵ طرح آموزشی در قالب ۴۵۰ کلاس درس به همت خیران
  • ملاک برگزاری کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها ابلاغیه وزارت علوم است / تمامی کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود
  • آزمون سردفتری / ویژه آزمون ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • برای آزمون‌های نهایی فقط کتاب‌های درسی را بخوانید
  • تجهیز ۱۱ واحد آموزشی برای اسکان گردشگران فرهنگی در آستارا
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در طرح‌های نهضت ملی مسکن زنجان مشغول به کار هستند