Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-19@06:01:58 GMT

طوفان کرمانشاه را در نوردید

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۹۱۹۵

طوفان کرمانشاه را در نوردید

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، عصر دیروز طوفان سه شهرستان ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب و قصرشیرین را در نوردید و خساراتی را نیز به جا گذاشت.

بر اساس گزارشات میدانی و اخبار منتشر شده، این طوفان بیشترین تخریب را در ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب به جای گذشته است و بخش هایی از دیوار فرمانداری و مسجد جامع شهرستان ثلاث تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شکسته شدن درختان و آسیب به تیرهای چراغ برق نیز از آسیب هایی است که این طوفان به شهرستان سرپل ذهاب زده است. آسیب به بخشی از از ساختمان های نوسازی که در زلزله بازسازی شده بودند هم از دیگر آسیب هایی بوده که مورد توجه است.

در قصرشیرین نیز وضعیت به همین منوال بوده است و آسیب هایی به دکل های ارتباطاتی رسیده است و همین امر موجب شده که بخشی از ارتباطات تلفی این شهرستان مختل شود.

بنابر اعلام فرماندار قصرشیرین سرعت این طوفان 120 کیلومتر بر ساعت بوده است.
بنابر اعلام نظر کارشناسان هواشناسی احتمال وجود طوفان و گرد و غبار در طول استان وجود دارد. در همین رابطه محمد خسروی، مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به تحلیل‌ داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی استان، اظهار داشت: سامانه‌ای ناپایدار از روز گذشته وارد جو منطقه شده که تا دوشنبه هوای منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این کارشناس با اشاره به وزش باد نسبتا شدید و احتمالا رگبار تگرگ همراه با صاعقه براساس پیش‌بینی ایستگاه‌های هواشناسی استان کرمانشاه، افزود: در برخی نقاط به ویژه در نواحی یاد شده این شرایط جوی ممکن است سبب رواناب نیز بشود.

بر اساس اخبار منتشره ساعتی پیش در پی بارش شدید باران در روستای خمیس آباد حدود 40 الی 50 نفر که مشغول جمع‌آوری پیاز از زمین کشاورزی بودند بعلت خیس نشدن به زیر تریلی پناه میبرند که متاسفانه صاعقه با تریلی برخورد کرده و 7 نفر را مصدوم میکند که پس از تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی، سریعا تیم پزشکی به محل حادثه اعزام و مصدومین را که 5 نفر آقا و دونفر خانم بودند را به بیمارستان کنگاور منتقل میکنند.

توصیه می شود که شهروندان مسائل ایمنی را در خصوص تندبادها مد نظر بگیرند تا از حوادث احتمالی جلوگیری شود.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۹۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزهای پایان سال بارانی کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از صدور هشدار نارنجی برای سامانه ناپایداری که طی روزهای آینده جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد پیک بارش را در روز سه‌شنبه (۲۹ اسفند) شاهد باشیم.

علی محمد زورآوند در گفت و گو با ایسنا، از ورود سامانه‌ای ناپایدار به جو استان از ظهر فردا (دوشنبه، ۲۸ اسفند) خبر داد و افزود: فعالیت این سامانه تا روز چهارشنبه در کرمانشاه ادامه خواهد داشت.

وی پیک بارش این سامانه را مربوط به روز سه‌شنبه دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه بارش ناشی از این سامانه تقریبا تمام گستره استان را در بر می‌گیرد، اما به نظر می‌رسد بارش‌ها در جنوب شرق استان و منطقه اورامانات نمود بیشتری داشته باشد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه بارش‌های حاصل از این سامانه را برای استان خوب و مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: چون این بارش‌ها در بازه زمانی کوتاهی رخ می‌دهد، احتمال بروز رواناب، آبگرفتگی و بالا آمدن سطح رودخانه‌ها وجود دارد.

زورآوند اظهار کرد: همچنین احتمال وزش باد نسبتا شدید، رگبار تگرگ و رعد و برق نیز وجود دارد.

وی از صدور هشدار سطح نارنجی و لزوم آمادگی دستگاه‌ها نیز یاد کرد و افزود: اگرچه برخی استان‌های دیگر برای فعالیت این سامانه هشدار قرمز صادر کردند، اما به نظر می‌رسد برای کرمانشاه هشدار سطح نارنجی مناسب باشد.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه، با عبور این موج ناپایدار، دیگر بارشی تا آخر هفته برای کرمانشاه پیش‌بینی نمی‌شود، اما از بعدازظهر جمعه(سوم فروردین) سامانه ناپایدار دیگری جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد که جزئیات آن طی روزهای آتی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اداره هواشناسی برای کرمانشاه هشدار نارنجی صادر کرد
  • هشدار هواشناسی برای این استان‌ها
  • هشدار هواشناسی برای استان‌های ساحلی در شمال و جنوب کشور
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در کرمانشاه
  • شب عید نوروز هوای کرمانشاه بارانی است
  • هشدار هواشناسی سطح نارنجی در استان کرمانشاه
  • روزهای پایان سال بارانی کرمانشاه
  • ایجاد شغل برای ۳ هزار و ۵۶۰ نفر مددجو زیرپوشش بهزیستی
  • هشدار به مسافران نوروزی؛ طوفان رطوبتی در راه | این دو روز خانه بمانید +فیلم
  • هشدار به مسافران؛ طوفان رطوبتی در راه ایران/ هجوم ۲ موج بارشی پر فشار به کشور