Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم گفت: در 6 ماهه نخست امسال، هفت هزار نفر ساعت آموزش ‌های مهارتی در حوزه آسیب های اجتماعی برای حاشیه شهر و معتادان بهبود یافته زندان های قم ارائه شد.

احمد عطارنیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آموزش ها در در سکونت گاه های غیر رسمی و مراکز درمان اجباری معتادان بهبود یافته که در استان قم هشت مرکز می باشد ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: به‌ منظور کاهش آسیب ‌های اجتماعی، توانمند‌سازی افراد در معرض آسیب، ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال، جلوگیری از گرایش به اعتیاد و بزهکاری 328 تن در این دوره شرکت کردند.
مدیرکل فنی و حرفه ای قم افزود: رشته های مختلفی از جمله روبان دوزی ویژه بانوان و آموزش های مهارتی تعمیر موتورسیکلت، کارگر فنی مرغداری صنعتی گوشتی، صنایع ساختمان، صنایع جوش، آموزش رایانه و پیرایش مردانه ویژه آقایان ارائه شد.
عطار نیا با بیان این که آموزش های های مهارتی از موثرترین راهکارهای ایجاد کسب درآمد و کاهش آسیب های اجتماعی است گفت: در این روش فرد معتاد پس از رهایی از بند اعتیاد و بازگشت به جامعه به ‌دلیل داشتن شغل، مجدد به اعتیاد بازنگشته و زندگی سالمی در پیش می‌گیرد.
وی ادامه داد: گسترش مهارت ‌آموزی به جامعه می ‌تواند شهروندان را توانمند ساخته و از افراد مستعد جامعه کارآفرین بسازد و با فراهم‌کردن اشتغال زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را فراهم کند.
وی خاطرنشان کرد: در کنار این آموزش ها، علاقه مندان می توانند به 9 مرکز دولتی فنی و حرفه ای در این استان و بیش از 200 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در 130 رشته مهارتی مراجعه کرده و آموزش ها را فرا گیرند.
8138/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي فني و حرفه اي آموزش مهارتي قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۹۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ راه برای بهبود تجربه دیجیتالی خود در ماه رمضان

فناوری در ماه مبارک رمضان با ارائه برنامه‌هایی، به شما کمک می‌کند نماز و روزه خود را به جا آورید و به حفظ سلامت و تندرستی خود کمک کنید.

در عصر مدرن ما، فناوری می‌تواند پشتوانه ارزشمندی برای مسلمانانی باشد که به دنبال بهره مندی از تجربه کامل و غنی ماه مبارک رمضان هستند و همچنین می‌تواند با استفاده حداکثری از منابع موجود، مؤمنان را به اعمال صحیح دینی نزدیک کند. 

در این گزارش، پنج روش معرفی می‌شود تا دریابیم که چگونه اپلیکیشن‌ها و ابزار‌های فن‌آوری می‌توانند به ما کمک کنند تا این دوره روزه‌داری را موفق و با بهره حداکثری سپری کنیم.

روزه داری خود را با برنامه‌های اختصاصی ماه رمضان ادامه دهید:

پایبندی به برنامه‌ها و عبادات ویژه روزه داری می‌تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص برای کسانی که پرمشغله هستند. از این رو اپلیکیشن‌ها که به‌طور خاص برای ماه رمضان طراحی شده‌اند، یک پلتفرم جامع را ارائه می‌کنند که نه تنها زمان روزه‌داری شما را ردیابی می‌کند، بلکه بازتاب‌های روزانه، نقل قول‌های الهام‌بخش و یک برنامه‌ریز هدف‌گذاری شخصی را نیز ارائه می‌دهد.

این ویژگی‌ها می‌تواند تجربه ماه رمضان شما را بسیار غنی کرده و در طول ماه مبارک انگیزه زیادی به شما بدهد.

ایمان خود را با دعا و قرآن تقویت کنید:

در ماه مبارک رمضان مراقبت از عبادت و اقامه نماز به طور مرتب ضروری است و خوشبختانه اپلیکیشن‌های زیادی برای حمایت از مسلمانان در این سفر معنوی طراحی شده اند.

به عنوان مثال، برنامه Muslim Pro بر اساس مکان شما زمان دقیق نماز را ارائه می‌دهد، کل قرآن را با تلاوت‌های صوتی ادغام می‌کند و یک قبله یاب برای اطمینان از این که شما در طول نماز به درستی جهت گیری می‌کنید، ارائه می‌دهد.

به همین ترتیب، برنامه قرآن کریم یک منبع ارزشمند است که ترجمه‌هایی را به زبان‌های مختلف ارائه می‌دهد و درک متن مقدس را برای مسلمانان در سراسر جهان آسان‌تر می‌کند.

تقویت بدن و روح با استفاده از برنامه‌های مربوط به تغذیه:

حفظ یک رژیم غذایی متعادل در ماه رمضان برای سلامت جسمی و روحی بسیار مهم است. برنامه‌هایی مانند MyFitnessPal می‌توانند به شما کمک کنند تا رژیم تغذیه‌ای خود را پیگیری کنید و اطمینان حاصل کنید که در طول سحری و افطار غذای کافی دریافت می‌کنید.

علاوه بر این، کاوش در برنامه‌های رژیمی مانند Halal Recipes توسط Muslim Pro می‌تواند الهام بخش شما برای تهیه انواع غذا‌های مغذی و خوشمزه باشد که نیاز‌های تغذیه‌ای روزه‌داران را برآورده کند.

استفاده از ردیاب‌های تناسب اندام:

هنگام روزه داری، مهم است که فعالیت بدنی خود را کنترل کنید تا مطمئن شوید که سلامتی در اولویت باقی می‌ماند. ردیاب‌های تناسب اندام و ساعت‌های هوشمند می‌توانند ابزار‌های ضروری در این زمینه باشند و به شما در ردیابی فعالیت، سطح هیدراتاسیون و خواب کمک کنند.

برند‌هایی مانند Fitbit ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهند که به طور خاص برای روزه داران طراحی شده اند و رویکرد متعادلی را برای سلامت جسمی در ماه رمضان تشویق می‌کنند.

در رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های ویدیویی در ارتباط بمانید:

ماه رمضان زمانی برای ارتباط و تبادل تجربیات است. رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری ویدیو مانند یوتیوب منابع زیادی را برای الهام گرفتن و ارتباط فراهم می‌کنند.

از ویدئو‌های زنده نماز در مکه گرفته تا آموزش آشپزی برای افطار، این پلتفرم‌ها می‌توانند به حفظ ارتباط مناسب با جامعه علی رغم فاصله گذاری فیزیکی کمک کنند.

شرکت در انجمن‌ها یا گروه‌های آنلاین ویژه ماه رمضان می‌تواند پشتیبانی، پاسخگویی به سوالات و تبادل تجربیات را برای غنی سازی سفر روزه داری فراهم کند.

منبع: ارم نیوز

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • دستگیری معتادان متجاهر در اجرای طرح آرامش در بافق
  • آموزش‌وپرورش برای ترک تحصیل دانش‌آموزان برنامه مدون ارائه دهد
  • آمادگی توانمندسازی جامعه ایثارگر را در حوزه‌های مهارتی داریم
  • فعالیت‌های بدنی از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند
  • شهرداری گزارش اقدامات خود در ساماندهی معتادان متجاهر را ارائه کند/ شهر تهران چه میزان معتاد دارد؟
  • لزوم ارائه گزارش شهرداری از ساماندهی معتادان متجاهر در پایتخت
  • ساماندهی معتادان متجاهر از اولویت شهرداری تهران خارج شده است
  • ۵ راه برای بهبود تجربه دیجیتالی خود در ماه رمضان
  • مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مهمترین راه ورود به بازار کار برای کارجویان است
  • رسالت ویژه دانشگاه جامع علمی کاربردی آموزش‌های مهارتی است