Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، آیین رونمایی از پوستر پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مقاومت عصر روز گذشته در حوزه هنری استان اصفهان با حضور خانواده شهدای مدافع حرم برگزار شد.

جشنواره فیلم مقاومت قدیمی ترین جشنواره در حوزه مقاومت و انقلاب اسلامی

 دبیر جشنواره فیلم مقاومت ضمن ابراز خشنودی از حضور خود در بین خانواده شهدای مدافع حرم، شیروانیان و اقدامی به عنوان نخستین شهید مدافع حرم و کوچک ترین شهید مقاومت گفت: جشنواره فیلم مقاومت قدیمی ترین جشنواره در حوزه مقاومت و انقلاب اسلامی است که از سال ۶۲ نخستین دوره آن در تهران آغاز به کار کرد و هم اکنون به صورت هر دوسالانه برگزار میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد خزاعی افزود: این آیین هر دوره است که به خانواده شهدا زحمت میدهیم و این افتخاری است برای ما که پوستر بین المللی جشنواره به دست خانواده این عزیزان متبرک میگردد.

وی ادامه داد: این جشنواره از ۵ تا ۹ آذر ماه با حضور فیلم سازان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد که در بخش بین المللی پیشرفت خوبی نسبت به سالهای قبل را شاهد هستیم به گونه ای که تا کنون ۹۰۰ اثر از ۷۳ کشور درخواست شرکت در این جشنواره را داشته اند.

دبیر جشنواره فیلم مقاومت ضمن بیان این که برنامه ریزی وسیعی برای برگزاری این جشنواره انجام شده است گفت: این جشنواره در ۱۱ بخش رقابتی و ۹ بخش جنبی برگزار می¬گردد که بخش رقابتی خود به دو بخش ملی و بین المللی تقسیم می¬شود؛ به طوری که ما در بخش ملی پذیرای آثار سینمایی، فیلم کوتاه و فیلم مستند و در بخش بین المللی پذیرای آثار مستند هستیم.  

خزاعی اظهار کرد: به مناسب چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دو بخش ویژه در این جشنواره پیش بینی شده است که نخستین آن «جلوه گاه نور» است که موضوع آن به مسائلی برمیگردد که در حوزه انقلاب است و بخش ویژه دیگر بهترین فیلم از نگاه مردم است که فراخوان آن به زودی اعلام میگردد. 

وی در مورد بخش عماد مغنیه اظهار کرد: بخش ویژه عماد مغنیه از ۱۰ سال پیش پایه گذاری شده و هر دوره خانواده عماد مغنیه در این مراسم حضور پیدا میکنند و موضوع امسال آن مدافعان حرم است و تمامی آثاری که با موضوع مدافعان حرم ساخته شده است در این قسمت جشنواره حضور خواهند داشت. 

دبیر جشنواره فیلم مقاومت ضمن توجه ویژه به فیلم اولی ها در این جشنواره ادامه داد: بخش «روایت نور» بخشی است که به صورت ویژه برای فیلم اولی ها تدارک دیده شده است که فیلم سازان میتوانند فیلم های کوتاه، مستند و سینمایی خود را که با موضوعات دفاع مقدس و انقلاب است به این جشنواره ارسال کنند تا ضمن داوری، برترین آثار انتخاب و از سازندگان آن تجلیل گردد.  

خزاعی در مورد بخش «ایران هراسی، اسلام هراسی» بیان کرد: این بخش به طور ویژه به فیلم ها و آثاری میپردازد که به واسطه آنها موجی بر علیه اسلام و ایران در دنیا ایجاد شده و به این بهانه در این بخش به طور ویژه به نقد و تحلیل این آثار و جریانی که در دنیا در حال شکل گیری است میپردازیم. 

وی در خصوص بخش گفتمان فرهنگی جشنواره فیلم مقاومت خبر داد: در این قسمت ضمن دعوت از چهره های مطرح فرهنگی مباحث جدی پیرامون فرهنگ انقلاب در قالب مناظره خواهیم داشت. 

دبیر جشنواره فیلم مقاومت پیرامون بخش کارگاه های انتقال تجربه گفت: در این بخش افراد باتجربه فرصت پیدا می¬کنند تا تجارب خود را در حوزه کارگردانی، بازیگری و نویسندگی به افراد کم تجربه تر انتقال دهند. 

خزاعی در خصوص بخش هفته های فیلم خارج از کشور بیان کرد: در تلاش هستیم تا بتوانیم گلچینی از فیلم های جشنواره را در دوکشور لبنان و سوریه نمایش دهیم که برنامه ریزی های جدی در این حوزه در حال انجام و پیگیری است. 

وی ادامه داد: بخش دیگر در مورد آموزش فیلم سازان خارجی در منطقه است که همواره تلاش شده در حوزه فیلم مقاومت آموزش هایی به فیلم سازانی که بر علیه رژیم صهونیستی فعالیت می¬کنند و نگرشی شبیه به ما دارند، داده شود ولی باتوجه به مشکلاتی که امسال به وجود آمده است فیلم سازان محدود تری را برای این بخش شناسایی کردیم تا در کلاس های فشرده شرکت کنند و جالب است بدانید به واسطه همین آموزش ها تا کنون ۲۷۰ فیلم ساز در منطقه تربیت شده¬اند. 

دبیر جشنواره فیلم مقاومت در مورد بخش نکوداشت جشنواره فیلم مقاومت اظهار کرد: یکی از جدی ترین بخش های این دوره از جشنواره فیلم مقاومت انتخاب چهره مقاومت سال ۲۰۱۸ است که در سال ۲۰۱۴ آقای سید حسن نصرالله و در سال ۲۰۱۶ عبدالملک حوثی، رهبر حوثی های یمن انتخاب شده اند و برای این دوره نیز شورای راهبردی جشنواره در تلاش برای انتخاب این چهره از بین چهره های ملی و منطقه ای است. 

خزاعی  گفت: تمایل بر این بود که در منزل شهدا خدمت آنان برسیم و خوشحالیم که مجلس ما را مزین کرده¬اند و من معتقد هستم کثرت آدم ها مهم نیست و در همین محفل ما هم قطعاً شهدا حضور دارند و به جمع ما برکت میدهند و اگر ما نمیتوانیم آن ها را ببینیم ناشی از این است که گرفتار دنیای خود شده ایم و در نظر داریم با همکاری حوزه هنری اصفهان و انجمن سینمایی دفاع مقدس دو فیلم در مورد زندگی شهید طاها اقدامی و شهید شیروانیان تولید کنیم. 

شهدا نیازی به تبلیغ ندارند

  در این مراسم مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان هم گفت: همان طور که رهبری فرمودند، شهدای مدافع حرم ره صد ساله را یک شب طی کردند. آنها علی رغم این که دوران انقلاب و جنگ هشت ساله و حضرت امام خمینی را ندیده بودند، زمانی که انقلاب و جبهه های مقاومت به آن ها نیاز داشت با بصیرتی که به برکت خون شهدای دفاع مقدس نصیب آن ها شده بود توانستند بدون هیچ هیاهویی که بعضاً در دوران دفاع مقدس برای یک اعزامی تبلیغ و برنامه مطرح بود، مظلومانه و غریبانه رفتند و از دین و حریم اهل بیت و قرآن و ارزش های واقعی اسلام و انقلاب دفاع کردند و فراتر از جغرافیای کشور خود در جبهه های مقاومت حضور پیدا کردند. 

مجتبی شیروانیان ادامه داد: لذا باید بهترین هنرمندان این هنرمندی ها را به تصویر بکشند هرچند که شهدا نیازی به تبلیغ ندارند ولی باید این رشادت ها ثبت و ضبط بشود تا برای نسل های آینده که نیازمند پی بردن به سیره شهدا هستند در دسترس باشد.

پدر شهید مدافع حرم شیروانیان در خصوص شهید طاها اقدامی خاطرنشان کرد: باید حق مطلب در مورد شهدا و بالخص آخرین شهید مدافع وطن که لبیک یاحسین گویان در روز قبل از شهادت خود بدون این که معنی آن را بداند، خیلی زود حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مانند شهدای دیگر خریدار او شدند و امروز تبدیل به افتخاری برای مملکت ما و نظام ما و برای تمام آنهایی شده است که لبیک یاحسین می¬گویند.

سعدالله اقدامی گفت: از بابت شنیدن خبر کار فرهنگی در خارج از کشور خوشحال شدم چرا که در کار فرهنگی خیلی عقب هستیم و امروز آل سعود در این خصوص قوی عمل میکند به طوری که به روح و انگیزه جوانان نفوذ میکند و شاهد این هستیم که جوانانی با انگیزه کامل در حالی که الله اکبر میگویند، جوانان و کودکان را میکشند و میگویند خدایا از ما راضی باش! 

پدر شهید خردسال طاها اقدامی ادامه داد: در مورد مقاومت پیامی دارم و باید بگویم مردم و خانواده شهدا مقاوم هستند و خسته نیستند. تا پیش از این هم گوش به فرمان رهبری بودیم ولی از زمانی که کودک خردسالم شهید شد احساس می¬کنم انگیزه و مقاومتم بیشتر شد.

در انتهای مراسم از پوستر های بخش اصلی جشنواره مقاومت و بخش ویژه عماد مغنیه رونمایی شد و از خانواده شهدای مقاومت تجلیل به عمل آمد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب جشنواره بین المللی فیلم خانواده دین لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۹۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| رونمایی از عکس خانوادگی و ۵نفره محسن تنابنده

آفتاب‌‌نیوز :

محسن تنابنده (زادهٔ ۲۶ فروردین ۱۳۵۴) بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان ایرانی است. او ابتدا در تئاتر مشغول به فعالیت بود و چند سال بعد برای بازی و نوشتن فیلم‌نامهٔ استشهادی برای خدا (۱۳۸۳) برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و نامزد دریافت جایزهٔ بهترین فیلم‌نامه از جشنوارهٔ فیلم فجر شد.

 مدتی بعد نیز برای ایفای نقش در هفت دقیقه تا پاییز (۱۳۸۸) سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنوارهٔ فیلم فجر را کسب کرد.عکسی از کودکی این بازیگر در فضای مجازی پر بازدید شده است.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • کرمانشاه، میزبان دائمی جشنواره‌ بین المللی مد و لباس می‌شود
  • کرمانشاه میزبان دائمی جشنواره‌ بین المللی مد و لباس
  • فصل سوم «داستان‌های فوتبال» به آنتن شبکه ورزش می‌رسد/ رونمایی از تیزر و پوستر
  • آیین رونمایی از پوستر «زندگی با آیه‌ها» در شاهچراغ(ع) برگزار شد
  • عکس| رونمایی از پوستر جذاب پرسپولیس برای بازی با پیکان
  • نخستین جشنواره بیین‌المللی شعر عربی «طوفان القوافی» فراخوان داد
  • پوستر جالب باشگاه پرسپولیس برای دیدار با پیکان + عکس
  • عکس| رونمایی از عکس خانوادگی و ۵نفره محسن تنابنده
  • رونمایی از پوستر سی‌ویکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور وزیر ارشاد
  • رونمایی از پوستر سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن با حضور وزیر اشاد