Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - رئیس اداره استاندارد شهرستان ابهر گفت: در 6ماه نخست امسال 5 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصولات تولیدی در این شهرستان صادرشده است.

امیر حاجی قربانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اقدامات 6 ماهه اداره استاندارد ابهر افزود: به منظور نظارت بر اجرای استاندارد ها در واحدهای تولیدی در سال 97 تعداد 240 مورد بازدید و 368 مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش اداره انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: بر اساس این اقدامات 5 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر و پروانه 9 محصول تولیدی به علت کاهش کیفیت و یا تعطیلی شرکت ابطال شد.
رئیس اداره استاندارد ابهر خاطر نشان کرد: در راستای نظارت بر محصولات عرضه شده در بازار مصرف تعداد 534 مورد بازرسی از مراکز صنفی در سطح این شهرستان توسط کارشناسان اداره انجام شده است.
وی یادآور شد: همچنین به منظور نظارت بر تجهیزات بازی مستقر در پارک ها و حفظ ایمنی و سلامت استفاده کنندگان تعداد 89 وسیله بازی غیر استاندارد که توسط کارشناسان ناایمن تشخیص داده شده بود شناسایی و با دستور مراجع قضایی و هماهنگی ماموران شهرداری نسبت به جمع آوری آنها اقدام شد.
حاجی قربانی تاکید کرد: استفاده و بهره برداری از تجهیزات و وسایل بازی فاقد استاندارد غیرمجاز بوده و تمامی شهرداری ها باید نسبت به دریافت گواهی استاندارد اقدام کنند.
وی در زمینه نظارت بر آسانسور و پمپ بنزین های سطح شهرستان خاطرنشان کرد: در این زمینه ها اداره استاندارد ابهر مسئولیتی ندارد و موضوعات مربوط به این موارد از طریق اداره کل استان پیگیری می شود.
9556/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد استاندارد صدور پروانه ابهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۹۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل استاندارد خوزستان گفت: فرصت یک ماهه واحد‌های تولیدی متقاضی شرکت در فرآیند انتخاب واحد نمونه استاندارد از خرداد ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و واحد‌ها می‌توانند مدارک و مستندات خود را در سامانه نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران بارگذاری کنند.
علی داودی افزود: متقاضیان برای آگاهی از شرایط انتخاب و شرکت در این فرآیند به سایت اداره کل استاندارد استان به آدرس khz.inso.gov.ir مراجعه کنند.
وی با اشاره به نام گذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم به تشویق و تقدیر از واحد‌های نمونه استاندارد در راستای رشد تولید پویا مطابق با بسته تحولی بهار خدمت در دولت مردمی اشاره کرد و اظهار کرد:  واحد‌های نمونه استانی تا زمان عدم دریافت گزارش محصول نامنطبق، صرفاً یک بار نمونه برداری و دو مرتبه بازرسی جامع سالیانه از فرایند تولید آنها انجام می‌شود که کاهش هزینه‌ها را در پی خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • بیش از ۱۵ هزار شناسه‌یکتا برای پروانه‌کسب کاغذی در آذریجان‌غربی صادر شد
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • ۲۴۷ فقره استاندارد ملی در سال ۱۴۰۲ تدوین، تجدید نظر و بازنگری شد
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • ۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد