Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-19@06:45:51 GMT

ابتکار: افسردگی جامعه را به شدت تهدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۹۲۳۷

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: همه تلاش خود را در دولت برای حمایت از برنامه‌های ورزشی و تندرستی بانوان خواهیم کرد. آفتاب‌‌نیوز :  معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در برنامه‌ای که به مناسبت هفته تندرستی و سلامت زنان برگزار شد، ضمن تبریک این هفته گفت: از برگزاری هفته سلامت بانوان تشکر می‌کنم که کار مشترکی بین وزارت ورزش، وزارت بهداشت و معاونت زنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه دختران مدال‌آور در پاراالمپیک و زنان قهرمان کشور مایه افتخار هستند، گفت: افتخار می‌کنیم که یک سوم تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی برای اولین بار در تاریخ ایران زن هستند. یعنی از بین 300 نفر 100 نفر خانم هستند. از بین مدال‌هایی که دریافت شده یک سوم مدال‌ها به خانم‌ها اختصاص یافته است.
او افزود: از حدود 60 مدال 18 مورد متعلق به بانوان بوده است. ما ثابت کردیم زن ایرانی می‌تواند در عرصه‌های قهرمانی و سلامت پیشرو باشند. معاون زنان و خانواده خاطرنشان کرد: امروزه یکی از مهمترین بیماری‌های جوامع صنعتی و توسعه یافته کم‌تحرکی است و متاسفانه کم‌تحرکی عامل اصلی برای بروز بیماری‌هایی تحت عنوان بیماری‌های متابولیکی، دیابت، قلبی، عروقی و افسردگی است. او تاکید کرد: امروزه جامعه ما را افسردگی به شدت تهدید می‌کند و ورزش درمانی برای این مسئله توصیه می‌شود. امروز در بسیاری از کشورها پزشکان اجازه دادند ورزش به عنوان عاملی برای درمان تجویز شود. یعنی ورزش به عنوان داروهای تجویزی در لیست قرار گرفته است.
ابتکار افزود: امروزه عنوان می‌شود یک ساعت پیاده‌روی در جنگل‌ و یا فضاهای سبز بسیار در سلامت روانی و جسمی تاثیرگذار است در همین رابطه از شهرداری و نهادهای مربوطه تشکر می‌کنم. یک ساعت پیاده‌روی در جنگل معادل یک قرص فشار خون عمل می‌کند. امروز به بحث ورزش در پزشکی و درمان بیماری‌ها بسیار اشاره می‌شود. اهمیت ورزش در دنیای امروز بسیار زیاد است و همه ما باید برای این مساله تلاش کنیم. حرکتی که امروز در تهران و تمام شهرهای ایران برگزار می‌شود حرکتی ملی است و همه بانوان ایرانی از این برنامه استفاده خواهند کرد. او افزود: ما همه تلاش خود را در دولت برای حمایت از برنامه‌های ورزشی و تندرستی بانوان خواهیم کرد.
ابتکار تاکید کرد: برای سلامت زنان روستایی هم برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای در حال انجام است. شهرداری‌ها سالن‌ها و امکانات زیادی دارند اگر این امکانات را تقسیم کنند در وهله اول عدالت جنسیتی برقرار می‌شود. شهرداری‌ها باید فضاهای جدید ورزشی برای زنان ایجاد کنند و پارک‌های خاص بانوان هم کمک‌کننده است. امیدوارم بتوانیم در این زمینه و زمینه‌های مختلف که به بحث سلامتی و تغذیه برمی‌گردد موفق عمل کنیم. باید بدانیم بهبود شرایط بهداشتی و سلامت زن ایرانی طی 40 سال بعد از انقلاب بسیار چشمگیر بوده است. یکی از این گزینه‌ها امید به زندگی است. امید به زندگی از زمان انقلاب که حدود 55 سال بود در حال حاضر بین زنان ایرانی 76 سال است و از آقایان هم جلوتر است یعنی حدود 4.5 سال امید به زندگی زنان از آقایان بیشتر است. این مسائل دستاوردهای بزرگی است.
معاونت زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: از رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و همه مردم دعوت می‌کنم در زمینه بهبود وضع سلامت کشور و توسعه ورزش با ما همکاری کنند و افزایش اطلاعات علمی و‌ آگاهی زنان از مسائل مرتبط با سلامت خودشان از عوامل مهم است.خبرانلاین  کد خبر: ۵۵۱۸۸۰ تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ تعداد نظرات: ۶ نظر

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۹۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی سومین جشنواره ملی الگوهای برتر حجاب و عفاف در ورزش بانوان استان سمنان

ایسنا/سمنان  سومین جشنواره ملی تکریم الگوهای برتر حجاب و عفاف در ورزش بانوان استان سمنان با حضور هاشمی استاندار سمنان و جمعی از مسئولان استان در استانداری سمنان برگزار شد.

سیدمحمدرضا هاشمی ۲۷ اسفند در این آیین که با حضور سردار شوقانی، فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان، حجت الاسلام و المسلمین دیباجی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، علوی، مدیرکل ورزش و جوانان استان به همراه جمعی از ورزشکاران زن و تعدادی از الگوهای برتر حجاب و عفاف استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به آیه های قرآنی مبنی بر اینکه حجاب مصونیت است و همان طور که شما زنان ورزشکار ایرانی ثابت کردید با حجاب هم در مسابقات ورزشی می توان شرکت کرد و به مقام قهرمانی رسید.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به حوزه ورزش و جوانان دارد و اقدامات خوبی نیز در سطح استان به سرانجام رسیده است که طی آن بیش از ۲۲ پروژه ورزشی در سطح استان به افتتاح رسیده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه از اینکه پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران توسط ورزشکاران استان سمنان به اهتزار در آمده تشکر می کنم، افزود: ورزشکاران استان سمنان همراهی خوبی در رویدادهای مهم سیاسی نظیر انتخابات داشتند.

هاشمی از برنامه های ویژه این استان در بخش جوانان خبر داد و گفت: دولت سیزدهم همواره به دنبال رفع مشکلات جوانان این مرز و بوم بوده است و در سطح استان نیز اقدامات خوبی به سرانجام رسیده است.

وی ادامه داد: باید به منظور افزایش نشاط اجتماعی برنامه های فرهنگی، ورزشی و... برای جوانان در سطح جامعه برگزار شود.

استاندار سمنان گفت: در سال جاری اداره کل ورزش و جوانان استان به دلیل پرداخت تسهیلات به جوانان، راهیابی ورزشکاران استان به مسابقات کشوری و جهانی و همچنین اهدای زمین به متقاضیان واجد شرایط طرح جوانی جمعیت در سطح کشور پیشگام بوده است.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • رابطه بین چاقی و افسردگی چگونه است؟
  • توانمندسازی بانوان از مسیر تقویت صندوقهای خرد زنان روستایی و عشایر 
  • شیرینی «حجاب» روی سکوی قهرمانی جهان
  • چاقی در افسردگی زنان نقش دارد
  • چاقی می تواند سلامت روان زنان را به هم‌ بریزد
  • رونمایی از لباس تیم ملی والیبال نشسته زنان
  • برپایی سومین جشنواره ملی الگوهای برتر حجاب و عفاف در ورزش بانوان استان سمنان
  • سیستان و بلوچستان حائز رتبه ۲ کشور در اجرای تفاهمنامه وزارتخانه‌های کشور و میراث فرهنگی شد
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۰۰ بانوی چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری بازارچه نقش‌جهان در مسجد قبای اصفهان