Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@04:53:40 GMT

فضاهای آموزشی خلخال تجاری سازی می شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۹۲۳۹

فضاهای آموزشی خلخال تجاری سازی می شوند

اردبیل - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: برخی فضاهای آموزشی واقع شده در خیابان های اصلی این شهر تجاری سازی شده و بخشی از مشکلات مالی مدارس برطرف می شود.

به گزارش ایرنا ، سخاوت بیرامی روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش افزود: بر اساس تبصره 9 قانون بودجه سال 97 کشور فضاهای آموزشی مازاد واقع در کنار خیابان ها و معابر اصلی شهر پس از پیشنهاد و تایید در این شورا و تغییر کاربری در کمیسیون ماده 5 مرکز استان تجاری سازی شده و منافع مالی حاصل از این کار در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در حال حاضر 19 فضای آموزشی در شهر خلخال شرایط لازم را برای تجاری سازی فضای مازاد برای تجاری سازی داشته و بر اساس قانون هیچ هزینه ای برای تغییر کاربری این فضاها به کمیسیون ماده 5 استان پرداخت نمی شود.
وی با تقدیر از عوامل انتظامی دستگیری سارق حرفه ای مدارس خلخال اظهار داشت: در جریان این سرقت اموال و تجهیزات 6 مدرسه از جمله لپ تاپ ، دوربین های عکاسی ، دی وی آر و سایر امکانات هوشمند به ارزش 300 میلیون ریال به سرقت رفته بود که با تلاش ماموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی سارق پس از 2 روز شناسایی و دستگیر شد.
او گفت: به جز 15 میلیون ریال وجه نقد به سرقت رفته از داخل گاو صندوق سه مدرسه سایر اموال سرقت شده از سوی سارق حرفه ای به مدارس مسترد شده است.
فرماندار خلخال نیز در این جلسه با اشاره به اینکه قانون مصوب تشکیل شوراهای آموزش و پرورش مقدم بر هرگونه آیین نامه و بخشنامه است، بر لزوم پرداخت بموقع پنج درصد از درآمد شهرداری به آموزش و پرورش این منطقه تاکید کرد.
فریدون بابایی افزود: این قانون شامل پنج درصد از هرگونه درآمد شهرداری شامل عوارض شهری ، درآمدهای حاصل از صدور پروانه های ساختمانی و سایر درآمدها بوده که در صورت پرداخت بموقع و درست از سوی شهرداری بسیاری از مشکلات مالی ناشی از کاهش سرانه های دانش آموزی در مدارس برطرف می شود.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي شوراي آموزش و پرورش بيرامي خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۹۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان تعطیلی مدارس اعلام شد؛ مدارس تا چه تاریخی دایر خواهد بود؟

بنا بر اعلام یکی از معاونان وزیر آموزش و پرورش، مدارس کشور باید تا ۲۸ اسفند ماه برقرار باشند، اما به نظر می‌رسد مدیریت آموزش در کشور در تعطیلات به سر می‌برد.

بر اساس اخبار شنیده، در حال حاضر بسیاری از کلاس‌های درس با غیبت دانش‌آموزان از رسمیت افتاده و معلمان با توجه به نبودن شاگردان رغبت چندانی به پیگیری امور تحصیلی آنها نشان نمی‌دهند.

تردیدی نیست در این‌باره هم نظام آموزشی و هم اولیا دانش‌آموزان وظیفه‌مند هستند، اما مسئولیت اصلی بر عهده نظام آموزشی است. لکن اکنون که پس از سال‌ها مشاهده می‌شود پشمی به کلاه وزارتخانه نمانده و هر چه وزارت ابلاغ و معاون وزیر مصاحبه کند در کف صحن حیاط مدرسه اتفاقی رقم می‌خورد که دانش‌آموز بخواهد و خیلی راحت با غیبت آبستراکسیون وار شاگردان می‌توان یک مدرسه را تعطیل کرد بهتر است نظام آموزشی و اولیا در یک توافق منطقی خود راه روشنی را انتخاب کنند حتی اگر این راه، تعطیلی زود هنگام مدارس به بهانه‌های فرارسیدن ماه رمضان و تعابیر از پیش ساخته شده‌ای مثل «بین التعطیلین» و... باشد قطعا بهتر از این است که هرروز تعدادی معلم و کادر اجرایی، به اجبار وزارت آموزش و پرورش چراغ کلاس‌های درس بدون دانش‌آموز را صرفا روشن نگه‌دارند و حالا چند خانواده متعهد هم فرزندانشان را راهی مدرسه کنند، اما از آموزش خبری نباشد.

لااقل اینطور می‌توان امید داشت تا هم نظم برقرار شود هم از اتلاف سرمایه و انرژی جلوگیری کرد و هم در کنار این توافق، برنامه مطلوبی برای آموزش از راه دور دانش‌آموزان پیش‌بینی نمود.

منبع: خبرفوری

tags # تعطیلی مدارس سایر اخبار (تصاویر) این چهره نخستین اروپایی شناخته شده تاریخ است! (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! چگونه رابطه جنسی اجداد ما با نئاندرتال‌ها آنها را منقرض کرد؟! کاربرد عجیب آلت تناسلی سنگی در بین انسان‌های اولیه

دیگر خبرها

  • آماده سازی ۵۵۰۰ فضا برای اسکان میهمانان نوروزی در مدارس خوزستان
  • آغاز رسمی اسکان مسافران نوروزی در اماکن و فضاهای آموزش‌ و پرورش لرستان
  • واریز کمک سرانه ۲۰ میلیارد ریالی به حساب مدارس مجری طرح اعتکاف علمی نوروزی در سیستان و بلوچستان
  • اجرای چمن مصنوعی در فضاهای ورزشی مدارس همدان
  • احداث چمن مصنوعی در فضاهای ورزشی مدارس همدان
  • بازماندگان از تحصیل چهره به چهره شناسایی و جذب نظام آموزشی می‌شوند
  • بازماندگان از تحصیل چهره به چهره شناسایی وجذب نظام آموزشی می شوند
  • حیات طیبه، رویکرد تربیتی مدارس سما در استان یزد
  • زمان تعطیلی مدارس اعلام شد؛ مدارس تا چه تاریخی دایر خواهد بود؟
  • آماده سازی ۲۸ فضای آموزشی در زارچ برای اسکان مسافران نوروزی