Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز،  پوریا محمدیان یزدی در پاسخ به این سوال که برخی از شهروندان تهرانی که قادر به پاس کردن معاینه فنی در تهران نیستند برای اخذ آن به شهرستان‌های اطراف مراجعه می‌کنند و آیا برای این موضوع تدابیری اندیشیده شده است یا خیر؟ گفت: این مباحث قبلا وجود داشت؛ اما از زمانی که سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) به وجود آمد به عبارتی تمام مراکز معاینه فنی به این سامانه و سرور مرکزی متصل شدند و با این شیوه مشخصات و عمده تخلفات قابل شناسایی است و در حقیقت می‌توان گفت میزان خطاها به حداقل رسیده اما ادعا نمی‌کنیم که صفر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه به وضعیت معاینه فنی جعلی اشاره کرد و افزود: سال‌های قبل شنیده می‌شد که برگه معاینه فنی دم در خانه به خرید و فروش می‌رسید؛ اما در حال حاضر این موضوع وجود ندارد و یا حتی اگر هم هست به واسطه دوربین‌هایی که پلاک را می‌خواند معاینه فنی جعلی تشخیص داده می‌شود و جریمه صورت می‌گیرد. به عبارت دیگر دوربین پلاک خودرو را می‌خواند و در پایگاه اطلاعات معاینه فنی معتبر بررسی می‌شود و اگر اطلاعات آنجا نباشد خودرو روزی 50 هزار تومان جریمه خواهد شد.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در ادامه تصریح کرد: در خصوص دقت در معاینه فنی، سازمان حفاظت از محیط زیست به عنوان ناظر در قانون هوای پاک باید در تمام بحث‌های مربوطه خصوصا آلایندگی، کنترل‌های لازم را داشته باشد. البته ما هم ابزارهای اجرایی را در اختیارشان گذاشته‌ایم به عبارت دیگر سامانه سیمفا در اختیار سازمان حفاظت از محیط زیست است؛ البته می‌گوییم به واسطه سامانه یکپارچه معاینه فنی خطاها کم شده اما دستگاه‌های مربوطه باید نظارت‌های لازم را داشته باشند تا این موضوع به حداقل ممکن برسد.

وی افزود: در تهران حدود 15 مرکز معاینه فنی وجود دارد که اگر خطوط آنها را با یکدیگر جمع کنیم بیش از 40 خط وجود دارد که به شهروندان سرویس می‌دهند. همچنین فعال‌ترین شهر در حوزه معاینه فنی با توجه به تعداد خودروها، شهر تهران است و به دلیل بحث آلودگی هوا وارونگی هوا تاکید ما نیز بر این شهر است؛ البته بعد از آن تاکید بر شهرهای مشهد، اصفهان و تبریز است. همچنین بعد از این شهرها، شهر اراک حائز اهمیت است که البته اعتقاد داریم منشاء آلودگی هوای اراک، صنعتی است.

محمدیان در پایان گفت: تاکیدمان بیشتر بر روی آلودگی ناشی از اگزوز خودرو است به همین دلیل طرحی مانند LEZ (طرح کاهش) را مطرح کرده‌ایم تا به واسطه آن خودروهای دودزا و آلاینده را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: شورای عالی ترافیک کشور معاینه فنی وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۹۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش احیای محیط زیست به شهروندان آران و بیدگلی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکزاصفهان؛ شهردار آران و بیدگل گفت: در دو سال گذشته ۱۵ هزار نفر در قالب برگزاری ۳۰۰ دوره در آران و بیدگل آموزش‌های حفظ محیط زیست و پسماند را فرا گرفتند.
محسن صانعی افزود: این آموزش‌ها در زمینه‌های مختلف شهروندی مانند پسماند و اتش نشانی و دفع زباله و جداسازی از مبدا زیر نظر استادان مجرب در حال انجام است.
وی بااشاره به اینکه آموزش‌های محیط زیست در جامعه نیاز امروز همه بویژه دانش آموزان است گفت: حفظ محیط زیست می‌تواند به عنوان یکی از مولفه‌های مهم توسعه پایدار قلمداد شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جزئیات بودجه ٢١.٢ همتی محیط‌ زیست و خدمات شهری در سال ١۴٠٣
  • طرح «مسیر سبز، ساحل پاک، ایران پاک» در ساحل بندر انزلی
  • اجرای پویش ملی «مسیر سبز ایران پاک» در قم
  • مثل همیشه، راننده مقصر شد؟
  • پنج غار مهم خراسان رضوی درجه بندی شد
  • آموزش احیای محیط زیست به شهروندان آران و بیدگلی
  • با شروع تعطیلات؛ آیا یوز‌ها باز هم قربانی می‌شوند؟
  • فاجعه زیست محیطی بیخ گوش شهر
  • هوای مشهد سالم است
  • پایش مشترک مراکز معاینه فنی خودروهای سبک شهرستان ارومیه