Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@15:19:11 GMT

انسداد ۶۲ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رزن

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۹۳۰۴

انسداد ۶۲ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رزن

همدان -محمد چهاردولی گفت: با انسداد۶۲ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رزن ۱۰ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی آب شد .

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، محمد چهاردولی مدیر منابع آب شهرستان رزن ،در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رزن از پر کردن  ۶۲ حلقه چاه غیر مجاز از ابتدای سال ۹۷ تا کنون در این شهرستان خبر داد و گفت: انسداد این تعداد چاه غیرمجاز در رزن بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی آب به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرمنابع آب شهرستان رزن گفت: از ابتدای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی در شهرستان رزن تعداد ۵۵۲ حلقه چاه غیرمجاز پر ومسدود گردیده است که صرفه جویی بیش از ۱۱۶ میلیون مترمکعبی را در بر داشته است.

وی تعداد کنتورهای نصب شده بر روی چاه ها در این مدت را ۳۸۱ مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد کنتور نصب شده ۲۰۶ کنتور هوشمند، ۹ مورد کنتور الکترومغناطیس، ۶۲ مورد کنتور حجمی و مابقی مربوط به شرکت آبفا و آبفار  است.

چهاردولی افزود: تعهد ما برای سال ۹۷ نصب تعداد ۳۵ دستگاه کنتور هوشمند بوده است که تاکنون تعداد ۷۰ دستگاه کنتور در شهرستان نصب شده است که پیشرفت ۲۰۰درصدی را نشان می دهد.

در ادامه این جلسه سلامتی فرماندار شهرستان رزن با بیان اینکه ایجاد حساسیت در مردم نسبت به صرفه جویی در مصرف آب می تواند در کاهش مصرف آب نقش بسزایی داشته باشد گفت: ایجاد حساسیت باید همراه با ارائه راهکار صرفه جویی در مصرف آب باشد تا موثر واقع شود.

سلامتی افزود: در آماری که ارائه شد مشخص گردید که شهرستان رزن ۶۰درصد صرفه جویی حاصل از پرکردن چاههای غیرمجاز را در کل استان به خود اختصاص داده است که این کار بسیار مهم و با ارزشی است و باید مستمر باشد.

فرماندار شهرستان رزن گفت: در بحث تغییر الگوی کشت در شهرستان کارهای خوبی انجام شده است و باید سایر مواردی که در خصوص برنامه سازگاری با کم آبی مشخص شده اجرایی شود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آب منطقه ای همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۹۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، محمد صالحی در این خصوص گفت: در پی گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره کل، در سطح حوزه استحفاظی شهرستان پلدختر به دو گروه شکارچی غیر مجاز برخورد نموده که پس از شناسایی این متخلفین و در یک عملیات تعقیب و گریز موفق به دستگیری متخلفین شدند.

وی افزود: از گروه اول که در سطح رودخانه‌های این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند ١٠٠ قطعه ماهی رودخانه ای به همراه شش عدد تور ماهیگیری و سه عدد قلاب کشف و ضبط گردید.

صالحی افزود: در ادامه گشت و کنترل در این شهرستان به گروه دیگری از متخلفین زیست محیطی برخورد نموده که از آن‌ها اداوت شکار کشف و ضبط گردید.

صالحی گفت: پس از تنظیم صورتجلسه اولیه و تشکیل پرونده متخلفین، جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع گردیده که متخلفین با دستور مقام قضایی روانه بازداشتگاه شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان لرستان از هموطنان عزیز درخواست نمود در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند تا در اسرع وقت نسبت به آن اقدام شود. برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902664

دیگر خبرها

  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر
  • ۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت