Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@07:04:59 GMT

نکات ایمنی لازم هنگام توقف در حاشیه بزرگراه‌ها

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۹۳۳۳

رکنا: ررئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا خبربا اشاره به اینکه توقف خودرو‌ها در حاشیه بزرگراه‌ها بسیار پرخطر است گفت: رعایت اصول امینی می‌تواند از حوادث ناگوار جلوگیری کند.

به گزارش رکنا، سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس Police راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در این باره اظهار داشت: روز‌های گذشته چند مورد تصادف Crash رخ داده که توقف در حاشیه بزرگراه، بر وقوع آن مؤثر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نوع تصادف سهمی از تقصیر متوجه کسی است که بنا به هر دلیلی ناچار شده در حاشیه بزرگراه متوقف شود، اما اصول امینی را رعایت نکرده است. عدم رعایت اصول ایمنی احتمال برخورد خودرو‌های عبوری را با خودرویی که در حاشیه بزرگراه متوقف شده افزایش می‌دهد.

رازقی در همین رابطه گفت: توقف در پیچ‌ها، محل‌هایی که دید محدود است یا توقف در هنگام تاریکی هوا و عدم استفاده از علائم ایمنی مانند مثلث خطر می‌تواند احتمال وقوع برخورد و تصادف را افزایش دهد؛ به‌ویژه در جاده‌های بین شهری و بزرگراه‌های شهری که سرعت تردد وسایل نقلیه در آن‌ها زیاد است. لازم است رانندگانی که بنا به هر دلیلی ناچار به توقف در حاشیه بزرگراه می‌شوند، هنگام روز در فاصله ۷۰ متری و هنگام شب تا فاصله ۲۵۰ متری عقب وسیله نقلیه خود مثلث خطر را قرار دهند.

وی همچنین توصیه کرد: رانندگان در حال تردد نیز باید توجه کافی به جلوی وسیله نقلیه خود داشته باشند و از انجام کار‌هایی مانند خوردن، آشامیدن و استفاده از تلفن همراه که باعث حواس‌پرتی می‌شود جداً خودداری نمایند. همچنین نیاز است که این رانندگان رعایت فاصله عرضی را نیز مد نظر داشته باشند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

یک زن با وعده اربعین شهر را به هم ریخت! فیلم لحظه اقدام وحشیانه با یک سگ توسط راننده خودروی زنجانی + تصویر جسد خاشقجی در 3 صندوق سیاه به کنسولگری عربستان برگشت +آخرین عکس قبل از مرگ بدترین سرنوشت برای 2 کودک در رشت + عکس ماجرای درخواست اعضای دولت از مراجع برای مذاکره با رهبری در موضوع امریکا این آقای مجری کلاهبردار بود! / او چه رازی داشت؟! کوروش در زادگاه خود غریب است ! / روحانی و قانون همه پرسی ۱۲ مرزبان ایرانی ربوده شده سالم هستند +اولین عکس و اسامی ابراهیم وقتی دید نسرین بچه دار می شود چه کرد؟! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا تصاویر جدید خاشقچی لحظاتی قبل از قتل شکار دختران بد حجاب با تاکسی خطی شک رضا از موقعی شروع شد که بیشتر موقع ها شارژ باطری موبایلم خالی بود گفتگو با 2 فوتبالیست تحصیلکرده تهرانی که ثروتمندان تهرانی را نقره داغ می کردند + عکس تصویری زیبا در آسمان کربلا پدید آمد +عکس صحنه ای از تصادف واقعی خانم بازیگر ایرانی! + جزییات و عکس یک روز شوهرم با زن دوستش صمیمی اش فرار کرد ! رضا رویگری: بی‌پولی باعث شد درمانم را متوقف کنم ! دستگیری جوان شروری که مخفیانه از دختران جوان در خانه اشان فیلم می گرفت خواستگار ناکام آبروی دختر جوان را در اینستاگرام به حراج گذاشت! خاشقجی چند لحظه قبل از مرگ به بن سلمان جواب رد داد و حکم قتل صادر شد!

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه پلیس Police تصادف Crash بزرگراه پلیس راهور کنترل ترافیک رعایت ایمنی عکس ایران دختر زندگی قتل فیلم ایرانی پلیس پدر جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۹۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰۰ مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی، خدماتی و عمرانی این استان بر اجرای دستورالعمل های ایمنی و بهداشت کار نظارت می‌کنند.

خلیل احمد سلامی امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت در جلسه با مسئولین ایمنی استان اظهار کرد: ایمنی و بهداشت کار از مهمترین مسائلی است که هر فرد در هر سطحی در محیط کار و زندگی باید به آن توجه کند، زیرا غفلت از آن باعث صدمات و ضایعات جبران ناپذیری می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش نکته کلیدی پیشگیری از حوادث کار است، افزود: طبق قانون کار، کارگاه‌ها پیش از راه‌اندازی باید چارچوب ایمنی را داشته و آموزش‌های لازم را به نیروهای خود داده باشند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: طی سال گذشته با مجموع اقدامات نظارتی بازرسان کار و ارائه آموزش‌های کاربردی به جامعه هدف، میزان حوادث ناشی از کار در استان نسبت به سال قبل‌تر، ۱۰ درصد کاهش یافت.

سلامی از فعالیت ۳۹۶ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در سیستان و بلوچستان هم خبر داد و گفت: از وظایف کمیته‌ حفاظت فنی و بهداشت کار می‌توان به طرح مسائل و مشکلات حفاظتی و بهداشتی در جلسات کمیته و ارائه پیشنهادات لازم به کارفرما برای رفع نواقص و سالم‌سازی محیط کار و همکاری با کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و بازرسان کار برای اجرای مقررات حفاظتی و بهداشت کار اشاره کرد.

وی تأکید کرد: جلب مشارکت کارگران در برنامه‌های ایمنی و آموزش‌های لازم در این زمینه نیز منجر به پیشگیری از حوادث ناشی از کار و رشد بهره‌وری در تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • دبیر: زخم زبان زدن درست نیست/ قول داده بودند اخلاق را رعایت کنند
  • ۲ مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه
  • مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند