Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مهدی صفاری نیا مدیر عامل بنیاد علم و فناوری مصطفی در آیین رونمایی کتاب بنیاد مصطفی اظهار کرد:

بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) که مأموریت حمایت از توسعه علم و فناوری را دنبال می‌کند، شخصیت‌های برجسته‌ی علم و فناوری را که مرزهای دانش را به منظور ارتقاء رفاه عمومی گسترش داده و نقشی ارزنده‌ در جامعه ایفا می‌کند را با اعطای جایزه بین المللی مصطفی(ص) به عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری در علم و فناوری در صحنه بین‌الملل مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مهم نه تنها ارزش‌آفرینی را به موجب پیشرفت علم و فناوری تحسین می‌نماید، بلکه با محترم شمردن آموزه‌های ادیان و پیامبران الهی به عنوان حافظان کرامت، عزت و ارزش‌‌های انسانی که به دنبال ارتقاء مکارم اخلاق، پیشرفت علم و فناوری را مروج بودند، زمینه رونق امنیت و سلامت نوع بشر را فراهم می‌آورد و بشریت را به بهره‌مندی از علم و فناوری در خدمت صلح و رفاه عمومی دعوت می‌کند.


وی تصریح کرد: بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) با چشم‌انداز گسترش صلح، امنیت و رفاه بشریت، فعالیت خود را آغاز کرده و رسالت خود را توسعه علم و فناوری در جهان اسلام قرار داده است و برای تحقق آن، شناسایی و تجلیل از دانشمندان برجسته، زمینه‌سازی برای توسعه تعاملات پژوهشگران و افزایش همکاری و هم‌افزایی کشورهای اسلامی را به عنوان بخشی قابل توجه در جغرافیای جنوب، در حوزه‌های علم و فناوری، با تأکید بر فناوری‌های پیشرفته در دستور کار دارد. در همین راستا، جایزه مصطفی(ص) به عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح جهان توسط این بنیاد سازمان‌دهی و برگزار می‌شود.


صفاریان ادامه داد: این بنیاد با توجه به رسالت تبیین شده، اقدام به برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از علم و فناوری در رده‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در قالب برگزاری مسابقه دانش‌آموزی نور، رقابت علمی کنز و برنامه تبادل علم و فناوری (STEP) نموده است.


مدیرعامل بنیاد علم و فناوری مصطفی گفت: فعالیت‌های بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در راستای توسعه همکاری‌های کشورهای اسلامی به عنوان بخش مهمی از کشورهای در حال توسعه با پاره‌ای از اهداف اداره همکاری‌های جنوب-جنوب سازمان ملل متحد (UNOSSC) هم راستا بوده که می‌تواند در تحقق رسالت و اهداف این بنیاد منشـأ اثر قرار گیرد و زمینه‌ی هم‌افزایی بیشتری میان کشورهای عضو را موجب گردد. همکاری‌های جنوب جنوب به چهارچوبی کلی برای همکاری‌کشورهای به اصطلاح جنوب در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، محیط زیست و حوزه‌های فنی اطلاق می‌شود که توسط آن اداره مورد حمایت قرار گرفته است. بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) با اتکا به شبکه‌ی ایجاد شده به واسطه‌ی ارتباطات وسیع بین‌المللی در حوزه علم و فناوری، امکان افزایش سطح بهره‌مندی جامعه مخاطب را فراهم آورده است. این مهم مقدمه‌ی بسیاری از نتایج مطلوب در حوزه توسعه علم و فناوری را در کوتاه مدت و بلند مدت سبب شده است. ماموریت، اهداف و فعالیت‌های بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) مورد اقبال قرار گرفته و فرصت تدوین این تجربه گرانبها در قالب رساله‌ای با عنوان «جنوب جنوب در عمل؛ صلح و رفاه از مسیر توسعه علم و فناوری» توسط اداره مذکور در سازمان ملل متحد فراهم گردید.


وی افزود: بدون شک توفیقات کسب شده در بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) ثمره‌ی لطف حضرت باری تعالی و عنایات حضرت مصطفی(ص) است و به واقع «از دست و زبان که برآید، کز عهده‌ی شکرش به درآید». و بی تردید زبان از ستایش آنانی که به حمایت خود قدمی یا قلمی و یا درمی را از سراسر گیتی وقف توسعه‌ی این حرکت علمی-فرهنگی کرده تا تجربه‌ای چنان گرانقدر در قالب این رساله نگاشته شود، قاصر خواهد بود.


صفاریان تاکید کرد: قطعا لازم می‌دانم این فرصت را غنیمت شمرده از مشارکت و همکاری سازمان ملل متحد در قالب اداره همکاری‌های جنوب جنوب به خصوص جناب آقای جرج چدیک و همچنین همکاران ایشان در آن اداره؛ آقایان شاهد حسین و میخایل استوارت کمال تقدیر را داشته باشم و از تلاش‌های بی‌وقفه‌ی جناب ‌آقای میرافضل که با همتی بلند در به ثمر نشستن این همکاری مشترک نقش‌آفرینی کردند تا امروز بتوانیم در کنار یکدیگر موفقیتی دیگر از همکاری‌های جنوب جنوب را به نظاره بنشینیم، تجلیل نمایم.

انتهای پیام/

169 / 279 علم و فناوری مصطفی بنیاد علم و فناوری مهدی صفاری نیا جایزه مصطفی(ص)

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: علم و فناوری مصطفی بنیاد علم و فناوری جایزه مصطفی ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۹۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی

بیانیه مشترک کشورهای ایران و پاکستان پس از سفر رئیس جمهور ایران به اسلام آباد منتشر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، پس از سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به پاکستان، بیانیه‌ای مشترک توسط دو کشور صادر شد که در آن در خصوص توافقات و همکاری‌های دوجانبه و همچنین تحولات بین‌المللی اشاره شده است.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

1. به دعوت نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان، محمد شهباز شریف، رئیس جمهوری اسلامی ایران، سید ابراهیم رئیسی، از 22 تا 24 آوریل  2024 بازدیدی رسمی از پاکستان بعمل آورد. در سفر رسمی به پاکستان، رئیس جمهور ایران را یک هیئت عالیرتبه متشکل از وزیر امور خارجه ایران،  حسین امیر عبداللهیان و سایر اعضای کابینه و مقامات ارشد همراهی می‌کردند.

2. آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران  در سطح هیئت با محمد شهباز شریف نخست وزیر گفتگو کرد. در این گفت وگوها، دو طرف طیف وسیعی از روابط دوجانبه پاکستان و ایران را مورد بررسی قرار دادند و همچنین در مورد مسائل منطقه ای و جهانی مورد علاقه طرفین تبادل نظر کردند. در این بازدید چنوین یادداشت تفاهم/توافقنامه نیز به امضا رسید.

3. هر دو طرف توافق کردند که تعاملات متقابل را از طریق تبادل منظم دیدارهای سطح بالا برای تقویت روابط برادرانه تقویت کنند.

4. دو طرف با تاکید بر روابط تاریخی، فرهنگی، مذهبی و تمدنی دو کشور همسایه و مسلمان، بر تعهد و تعهد خود برای تحکیم بیشتر این پیوندها از طریق ارتقای فعالیت‌های دانشگاهی، فرهنگی و گردشگری و توسعه گردشگری به اماکن مذهبی تاریخی در هر دو کشور تاکید کردند.

5. هر دو طرف با اذعان به اینکه مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد، بر اهمیت همکاری منظم و تبادل نظر بین مقامات سیاسی، نظامی و امنیتی دو کشور برای مقابله با تهدیداتی مانند تروریسم، قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، گروگان گیری، پولشویی و آدم ربایی تاکید کردند.

6. دو طرف بر گسترش بیشتر همکاری های تجاری و اقتصادی توافق کردند و بر تعهد خود برای تبدیل مرز مشترک خود از "مرز صلح" به "مرز شکوفایی" از طریق پروژه های اقتصادی مشترک توسعه محور از جمله ایجاد بازارچه های مرزی مشترک، مناطق آزاد اقتصادی و گشایش مرزهای جدید تاکید کردند. آنها همچنین بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی از جمله تجارت برق، خطوط انتقال نیرو و پروژه خط لوله گاز IP تاکید کردند. دو رهبرتوافق کردند که تجارت دوجانبه خود را طی پنج سال آینده به 10 میلیارد دلار افزایش دهند. هر دو طرف بر ضرورت مشارکت اقتصادی بلندمدت بادوام و الگوی اقتصادی و ارتباطی مشترک منطقه‌ای، به‌ویژه برای توسعه اجتماعی-اقتصادی در استان سیستان و بلوچستان ایران و استان بلوچستان پاکستان تأکید کردند.

7. به منظور تقویت بیشتر همکاری های اقتصادی دوجانبه، هر دو طرف توافق کردند که به سرعت توافقنامه تجارت آزاد (FTA) را نهایی کنند و جلسات بعدی رایزنی های سالانه دوجانبه سیاسی (BPC) و کمیته تجارت تجاری مشترک (JBTC) و همچنین دور بیست و دوم مذاکرات کمیسیون مشترک اقتصادی (JEC) در آینده نزدیک را برگزار کنند. آنها همچنین توافق کردند که تبادل منظم کارشناسان اقتصادی و فنی و همچنین هیئت‌هایی از اتاق‌های بازرگانی دو کشور را برای تعمیق همکاری‌های اقتصادی تسهیل کنند. همچنین با اعلام «نقطه مرزی ریمدان» به عنوان گذرگاه مرزی بین‌المللی تحت «TIR » و بازگشایی دو بازارچه امرار معاش مرزی موافقت گردید.

8. توافق بر سر عملیاتی کردن کامل مکانیسم های تجارت مبادله ای بین دو طرف برای تسهیل فعالیت های اقتصادی و تجاری، به ویژه تحت تلاش های مشترک مستمر، مانند بازارهای معاش مرزی، وجود داشت که به بهبود وضعیت اقتصادی ساکنان محلی کمک می کند و گامی را در راستای افزایش امنیت مرزها بیشتر می سازد.

9. پاکستان و ایران بر اهمیت استفاده از موقعیت های جغرافیایی مربوطه خود برای ارتقای ارتباط بین دو کشور و همچنین با منطقه وسیع تر تاکید کردند. دو طرف با خرسندی به پیشرفت های حاصل شده در حمل و نقل منظم کالا تحت کنوانسیون TIR اشاره کردند و توافق کردند که این کنوانسیون را به طور کامل عملیاتی کنند تا تجارت کارآمد، سریع و بدون موانع بین پاکستان و ایران را ارتقا دهند. توافق شد که عملیاتی شدن کامل کنوانسیون TIR همچنین یکپارچگی و اتصال منطقه‌ای را در سراسر منطقه گسترده تر ECO افزایش دهد.

10. به عنوان اعضای ابتکار کمربند و جاده (BRI) و سازمان همکاری اقتصادی (ECO)، دو کشور عزم قاطع خود را برای تقویت همکاری در بخش های اتصال، توسعه زیرساخت ها و انرژی ابراز کردند. دو کشور همچنین توافق کردند که روابط دوجانبه سودمند و پایدار بین دو بندر گوادر و چاهبهار را گسترش دهند.

11. هر دو طرف ضمن محکوم کردن تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن، اذعان داشتند که تروریسم تهدید مشترکی برای صلح و ثبات منطقه است و مانع بزرگی برای توسعه منطقه است. با اتخاذ رویکردی مشارکتی برای مقابله با این تهدید و استفاده از مکانیسم‌های نهادی دوجانبه موجود برای مبارزه مؤثر و مقابله با این تهدید، ضمن رعایت کامل اصول منشور ملل متحد، به‌ویژه اصول حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای عضو موافقت شد. هر دو طرف همچنین به نقش کلیدی افزایش فرصت های اقتصادی و تجاری در بهبود محیط امنیتی در مناطق مرزی اذعان کردند.

12. هر دو طرف با توجه به تحولات منطقه‌ای و جهانی بر اهمیت حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات از طریق گفتگو و دیپلماسی برای یافتن راه حل های قابل قبول دوجانبه برای چالش های مشترک تاکید کردند.

13. هر دو طرف بر لزوم حل و فصل موضوع کشمیر از طریق گفت و گو و روش های مسالمت آمیز بر اساس خواست مردم آن منطقه و مطابق با قوانین بین‌المللی تاکید کردند.

14. هر دو طرف تجاوزات و جنایات مستمر رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین و محاصره غیرانسانی غزه که منجر به مرگ و ویرانی گسترده و همچنین آواره شدن میلیون ها فلسطینی شده است را به شدت و صریح محکوم کردند. آنها خواستار آتش بس فوری و بدون قید و شرط، دسترسی بلامانع به کمک های بشردوستانه به مردم محاصره شده غزه، بازگشت آوارگان فلسطینی و همچنین اطمینان از پاسخگویی در مورد جنایات انجام شده توسط رژیم اسرائیل شدند. آنها بر حمایت خود از راه حل عادلانه، جامع و بادوام بر اساس آرمان های مردم فلسطین تاکید کردند.

15. دو طرف توافق داشتند که سازمان همکاری شانگهای (SCO) یک مجمع مهم برای امنیت و توسعه منطقه ای است که فرصت هایی را برای محقق ساختن ظرفیت های اقتصادی، ترانزیت، تجارت، جوانان و ارتباط کشورهای عضو فراهم می کند. دو طرف از روابط نزدیک و همکاری دو کشور در تمامی سازوکارهای سازمان همکاری شانگهای ابراز خرسندی کردند. آنها همچنین بر اهمیت از سرگیری زودهنگام فعالیت های گروه تماس سازمان همکاری شانگهای-افغانستان برای هماهنگی تلاش ها برای حفظ ثبات و توسعه روابط اقتصادی در منطقه تاکید کردند.

16. دو طرف ضمن تاکید بر اهمیت همکاری های منطقه ای برای توسعه اقتصادی، اذعان داشتند که منطقه اکو دارای ظرفیت فراوانی برای توسعه اقتصاد کشورهای عضو است و خواستار همکاری فعال میان کشورهای منطقه در چارچوب اکو شدند. آنها این دیدگاه را به اشتراک گذاشتند که همکاری بین سازمان همکاری شانگهای و اکو می تواند نقش ارزشمندی در تسریع پیشرفت و توسعه کل منطقه ایفا کند.

17. هر دو طرف بر تعهد خود برای توسعه افغانستان به عنوان یک کشور صلح آمیز، متحد، مستقل و مستقل و عاری از تهدیدات تروریسم و قاچاق مواد مخدر تاکید کردند. دو طرف با اشاره به اینکه وجود سازمان های تروریستی در افغانستان تهدیدی جدی برای امنیت منطقه و جهان است، بر تمایل خود برای تقویت همکاری ها در زمینه مبارزه با تروریسم و امنیت و ایجاد جبهه متحد علیه تروریسم تاکید کردند. دو طرف همچنین بر اهمیت هماهنگی تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای تضمین امنیت و ثبات در منطقه تاکید کردند و بر مشارکت مثبت مجامع منطقه‌ای موجود در این راستا تاکید کردند. دو طرف ضمن احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان اذعان داشتند که مشارکت بیشتر همه اقشار افغانستان در تصمیم گیری های اساسی، به تقویت صلح و ثبات در این کشور منجر خواهد شد.

تأکید رئیسی بر رسمی شدن تجارت غیر رسمی میان ایران و پاکستانفرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد

18. آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران،  همچنین با جناب آقای آصف علی زرداری، رئیس جمهوری اسلامی پاکستان دیدار نمود. رهبران دو کشور از سطح موجود روابط دوجانبه ابراز خرسندی کردند و بر تعهد خود برای تحکیم همکاری‌های چند جانبه در زمینه‌های سودمند متقابل تاکید کردند.

19. یوسف رضا گیلانی، رئیس مجلس سنای پاکستان و سردار ایاز صدیق، رئیس مجلس ملی پاکستان نیز از رئیسی، رئیس‌جمهور ی اسلامی ایران استقبال کرد. دو طرف در دیدارهای خود بر لزوم افزایش تعامل پارلمان های دو کشور تاکید کردند.

20. طرفین موافقت خود را مبنی بر آزادی زندانیان یکدیگر و اتخاذ تدابیری برای استرداد آنها بر اساس معاهده استرداد مجرمان و متهمان بین ایران و پاکستان مصوب 1960 دو کشور و موافقتنامه انتقال محکومین بین دو کشور مصوب 2016 اعلام کردند.

21. دو طرف حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را که نقض غیرقابل قبول حاکمیت سوریه و تضعیف ثبات و امنیت آن بود، به شدت محکوم کردند. آنها توافق داشتند که این حمله نقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل بود و بر اساس کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک 1961 غیرقانونی بود. هر دو طرف با اذعان به اینکه اقدام غیرمسئولانه نیروهای رژیم اسرائیل تشدید تنش بزرگی در منطقه ای از قبل ناآرام بود، از شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا از ماجراجویی رژیم اسرائیل در منطقه و اقدامات غیرقانونی رژیم اسرائیل در حمله به همسایگانش و هدف قرار دادن مراکز دیپلماتیک خارجی جلوگیری کند.

22. دو طرف افزایش حوادث اسلام هراسی، هتک حرمت به قرآن کریم و نمادهای مقدس در برخی کشورها را محکوم کردند. آنها همچنین تاکید کردند که حمایت از نفرت مذهبی که به منزله تحریک به تبعیض، خصومت یا خشونت است نباید به بهانه آزادی بیان مجاز باشد. آنها از پذیرش قطعنامه 78/264 مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عنوان "اقدامات مبارزه با اسلام هراسی" در این زمینه استقبال کردند و خواستار تعیین هرچه سریعتر فرستاده ویژه سازمان ملل برای مبارزه با اسلام هراسی و همچنین اجرای سایر اقدامات مرتبط مندرج در قطعنامه شدند. جمهوری اسلامی ایران همچنین از ابتکار جمهوری اسلامی پاکستان برای تصویب قطعنامه «اقدامات مبارزه با اسلام هراسی» در مجمع عمومی سازمان ملل قدردانی کرد.

23. هر دو طرف بر احترام بین المللی به تنوع سیستم های اجتماعی، قانونی و حکومتی تاکید کردند. آنها همچنین بر اصول جهان شمول، بی طرفی، عینیت و عدم گزینش، گفت و گوی سازنده بین المللی و همکاری در جهت ارتقا و حمایت از همه حقوق بشر تاکید کرده و مخالفت قاطع خود را با مداخله در امور داخلی کشورها از هر طریق اعلام کردند.

24. هر دو طرف تأکید کردند که هر ملتی تاریخ، فرهنگ و ویژگی های ملی منحصر به فرد خود، و نظام های اجتماعی متنوع و سطوح توسعه اجتماعی و اقتصادی خود را دارد و اینکه حقوق بشر باید مطابق با تعهدات تحت قوانین بین المللی حقوق بشر محافظت شود. در این راستا دو طرف بر افزایش رایزنی و همکاری برای حفظ و ارتقای حقوق بشر تاکید کردند.

25. رئیس جمهور ایران و نخست وزیر پاکستان از همه ابعاد همکاری های دو کشور در مجامع چند جانبه از جمله سازمان ملل متحد سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، سازمان همکاری شانگهای (SCO)، سازمان همکاری اسلامی (سازمان همکاری های اسلامی) استقبال کردند. OIC)، سازمان D-8 برای همکاری اقتصادی، گفتگوی همکاری آسیا (ACD)، ابتکارات کنفرانس روسای پارلمان های شش کشور منطقه، ابتکارات نشست دبیران شورای امنیت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، و ابتکارات نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان استقبال نمودند. آنها همچنین موافقت خود را برای آغاز مذاکرات تجارت آزاد در ECO اعلام کردند.

26. رئیس جمهوری اسلامی ایران، همچنین در تاریخ 23 تا 24 آوریل 2024 از لاهور و کراچی بازدید کرد. ایشان در لاهور به زیارت مزار علامه محمد اقبال پرداخت و از مقبره ایشان بازدید نمود. رئیسی در کراچی در مراسم اهدای تاج گل در مزار قائد شرکت کرد. ایشان همچنین در نشستی با حضور گسترده تجار از هر دو طرف در کراچی سخنرانی نموده و در سخنرانی خود بخش‌های خصوصی دو کشور را به توسعه ارتباطات نزدیک‌تر در چارچوب شورای تجاری مشترک و همچنین از طریق تبادل هیئت‌های تجاری و برگزاری نمایشگاه‌های تجاری تشویق نمودند.

27. رئیس جمهوری اسلامی ایران از میزبانی گرم و سخاوتمندانه نخست وزیر پاکستان از هیئت ایرانی قدردانی نمودند.

28.رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین از رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان برای سفر رسمی به ایران دعوت بعمل آورد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
  • توسعه فناوری های قیر و آسفالت، گامی نو در صنعت راهسازی کشور
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت
  • رونمایی از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد «مانوین»
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • ورود پژوهشگران ایرانی به «باستان شناسی جنایی» برای نخستین بار