Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان زنجان به موضوع آب اشاره کرد و گفت: لازمه برون رفت از مشکلات این بخش نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است و فقط کار دستگاه قضایی نیست و بخش قابل توجهی از پرونده‌های دادگستری مربوطه به مساله آب است. به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان زنجان، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان در جلسه شورای اداری استان زنجان افزود: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید الگویی برای دیگر افراد جامعه باشند و وقتی مدیر و کارگزار در مسیر صحیح اداری قرار گرفت این صحت عمل به بدنه جامعه و سایر کارکنان نیز تزریق می‌شود و آنان نیز از این اندیشه و رویکرد پیروی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه باید با انسجام و همفکری برای حل مشکلات مردم در تلاش باشیم، یادآوری کرد: همه مسئولان خدمتگزار در مسئولیت‌های خطیر هستند و حوائج اشخاص حقیقی و حقوقی به ما محول می‌شود و مراجعاتی داریم، که نباید ارائه خدمت را به زمان دیگری محول کنیم و یا دیر پاسخگو باشیم.
رئیس کل دادگستری استان زنجان، خدمت به مردم و جامعه را فرصتی برای مسئولان و کارگزاران دانست و گفت: کسی که خود را در مصدر خدمتگزاری می‌داند این نعمت الهی است که نباید از این خدمت ملول و خسته شویم و در ساعت‌های آخر اداری کار ارباب رجوع را به روز دیگری محول نکنیم.
حجت الاسلام صادقی نیارکی گفت:  فرصت موجود برای حل مشکلات و انجام وظیفه برای مردم را از دست ندهیم، تاکید کرد: نگاه هیچ مسئولی در جمهوری اسلامی نباید جزیره‌ای باشد.
وی با تاکید بر اینکه تلاش کنیم مشکلات سایر دستگاه‌های اجرایی نیز رفع شود، اظهارداشت: نباید رفع موانع و مشکلات را به همدیگر محول کنیم چرا که در اندیشه مدیریت اسلامی چنین نیست و مشکل دستگاهی مشکل همه کارگزاری استان است که نیازمند مدیریت یکپارچه می‌باشد.
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: برخی موانع و مشکلات و پیش روی دستگاه‌های قضایی استان ناشی از تک روی‌های برخی از دستگاه‌های اجرایی است که کم بودن این روش نیز زیاد محسوب می‌شود و برخی از امور از نگاه جزیره‌ای رنج می‌برد.
حجت الاسلام صادقی نیارکی ادامه داد: توان و فرصت خوبی در استان زنجان وجود دارد که اگر مقداری موضوع‌ها را به صورت جمعی ببینیم از مشکلات فراروی مسائل اجتماعی و قضایی عبور خواهیم کرد.
رئیس کل دادگستری استان زنجان به بخشی از مشکلات موجود در استان اشاره کرد و گفت: از سوی سازمان بازرسی استان در بازرسی دوره‌ای و موردی پیشنهاد و تذکراتی که داده می‌شود منشا و مبنای قانونی دارد تا سازمان با مشکل مواجه نشده و تعرضی به حقوق و مقررات عمومی جامعه نشود.
حجت الاسلام صادقی نیارکی با تاکید بر اینکه نگاه و رویکرد دستگاه قضایی مچ گیری نیست بلگه گرفتن دست و کمک به دستگاه‌های اجرایی است گفت: اما گاهی ملاحظه می‌شود در مقابل تذکرات و پیشنهاد‌ها مقاومت می‌شود و این مساله مجموعه را دچار چالش می‌کند.
وی به موضوع آب در استان زنجان اشاره کرد و افزود: سایر استان‌ها نیز درگیر این موضوع هستند که باید همه مسئولان به آن توجه جدی داشته باشند و لازمه برون رفت از مشکلات این بخش نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است و فقط کار دستگاه قضایی نیست و بخش قابل توجهی از پرونده‌های دادگستری مربوطه به مساله آب است.
رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر موضوع تغییر کاربری زمین‌های زراعی مشکلی در استان پدید آورده است، گفت: اگر مسئولان به موقع به مشکل رسیدگی می‌کردند در زمان حاضر با هزاران ویلای ساخته شده به نام باغ شهر‌ها مواجه نبودیم که حتی تخریب آن نیز خسارت سنگینی برای بیت المال دارد.
حجت الاسلام صادقی نیارکی تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های قانونی استفاده و از ساخت آن‌ها جلوگیری می‌شد تا تبدیل به مساله‌ای پیچیده‌ای نمی‌شد.
وی موضوع بهداشت و محیط زیست را یکی دیگر از مشکلات استان زنجان برشمرد و افزود: اگر این موضوع به همین روش فعلی ادامه یابد به حتم در آینده در بهداشت عمومی و زیست محیطی به مشکل خواهیم خورد.
رئیس کل دادگستری استان زنجان، پیش فروش آپارتمان یکی دیگر از معضلات و مشکلاتی که استان از آن رنج می‌برد و یادآوری کرد: پرونده‌هایی در دستگاه قضایی وجود دارد که قانون مربوط به این موضوع در استان حتی یک مورد اجرا نشده و مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است.
حجت الاسلام صادقی نیارکی، از ثبت اسناد و املاک و شهرداری‌ها خواست به این موضوع توجه کنند و گفت: بیشترین پیش فروش آپارتمان غیرقانونی در شهر زنجان است که چندین پرونده در این خصوص وجود دارد.
وی متذکر شد: اگر شهرداری‌های استان زنجان به این قانون لازم الاجرا عمل می‌کردند این مشکلات وجود نداشت که باید با جدیت به این مساله توجه شود.
رئیس کل دادگستری استان زنجان، از سازمان بازرسی خواست در بازرسی به پیش فروش غیرقانونی آپارتمان‌ها توجه کنند تا این مانع از سر راه مردم برداشته شود.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قوه قضاییه دادگستری زنجان جلسه دستگاه های اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۹۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرایی شدن  بیش از 70 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید

به گزارش جام جم و به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر؛ مهدی صفوی افزود : طی سال گذشته تعداد 70 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به منظور تعیین 532 مصوبه به منظور رفع مشکلات و توسعه بنگاههای اقتصادی برگزار شده است.    صفوی با اشاره به اهمیت تشکیل جلسات کارگروه تسهیل عنوان کرد:  از تعداد  532 مصوبه ابلاغ شده ، تا کنون بیش از 70 درصد مصوبات با همکاری دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل  استان اجرایی شده و مابقی در دست  اقدام می باشد.    وی بیان کرد : دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مستقر در اداره کل صمت استان ، بطور مستمر نسبت به پیگیری و رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان  با استفاده از قوانین و مقررات جاری در جهت مرتفع نمودن مسائل و مشکلات مربوطه سرمایه گذاران بنگاههای اقتصادی اقدام نموده است  .   مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد : در سال 1402  بیش از  500 پرونده  بنگاه اقتصادی دارای مشکل  درجلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور استاندار یا معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری ، مدیران دستگاههای اجرایی و بانک های عامل  مورد بررسی دقیق کارشناسی و تصمیم گیری لازم قرار گرفته است .   وی اضافه کرد: دستور کارهای مطرح شده بنگاههای اقتصادی در حوزه های صمت، جهاد کشاورزی ، میراث فرهنگی و گردشگری و غیره بوده است .   مدیر کل صمت استان  با اشاره به تسریع رسیدگی به مشکلات بنگاههای تولیدی ازطریق تشکیل جلسات کارگروه تسهیل بصورت مستمر تصریح کرد : هماهنگی لازم برای تکمیل طرح‌های  صنعتی نیمه تمام، پیگیری تامین سرمایه ثابت و در گردش، فعال سازی واحدهای تولیدی راکد، امهال بدهی معوق بانکی، تامین تجهیزات و مواد اولیه، تکمیل زیر ساخت های لازم نظیرتامین آب و برق و گاز، معافیتهای مالیاتی، رفع مشکل زیست محیطی و غیره از جمله موضوعات مورد بحث و تصمیم گیری در جلسات مذکور بوده است .

دیگر خبرها

  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد عفاف و حجاب
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • توسعه دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان
  • گفت‌وگوی مسوولان قضایی استان تهران با شهروندان
  • دادرسی‌های قضایی در همه حوزه‌ها الکترونیکی می‌شود
  • اجرایی شدن  بیش از 70 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید
  • تحقق شعار سال نیازمند همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌ها است
  • ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان برای بررسی راهکارهای قانونی کاهش هزینه ساخت مسکن در استان