Web Analytics Made Easy - Statcounter

البرز- قدرت الله شمیرانی گفت: برنامه ریزی گسترده ای برای افزایش ظرفیت فعالیت های ورزش همگانی در نقاط مختلف استان صورت گرفته است.

قدرت الله شمیرانی سرپرست هیئت ورزش های همگانی استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: توسعه ورزش همگانی زمانی محقق می شود که بستر لازم برای ترغیب و تشویق مردم به آن با کمترین هزینه و وقت میسر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا با تهیه یک نقشه راه مقرر شد ظرفیت های توسعه ورزش همگانی وشهروندی در سطح استان و شهرستان های مختلف آن افزایش پیدا کند و از ابزارهای بیشتری برای بالا بردن مشارکت مردم بهره ببریم.

سرپرست هیئت ورزش های همگانی استان البرز با تاکید براینکه مردم البرز بسیار ورزش دوست هستند و قرابت و تمایل زیادی به حضور در فعالیت های ورزشی دارند گفت: در سال های اخیرهیئت ورزش های همگانی در قالب یک تعامل سازنده با نهادها و ادارات مختلف سطح فعالان ورزش همگانی را ارتقا داده و نگاه و رویکرد به ضرورت ورزش همگانی در طیف بیشتری از مردم را شاهد هستیم.

اضافه شدن ۳۰ پارک جدید به دایره ورزش صبحگاهی

شمیرانی به اهم اقدامات صورت گرفته برای بالابردن سطح مشارکت مردم در فعالیت های ورزشی اشاره کرد و گفت: ورزش صبحگاهی به عنوان نماد و پیشانی تعلق خاطر مردم به فعالیت های بدنی همواره مطرح بوده لذا در این راستا نسبت به فعال سازی ورزش صبحگاهی در طیف وسیع تری از پارک های سطح شهرها اقدام شده به نحوی که اخیرا با برنامه ریزی صورت گرفته ۳۰ پارک جدید در نقاط شهر به جمع پارک های فعال در ورزش صبحگاهی اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به آغاز فصل سرما و برخی محدودیت ها مقرر شد سالن های ورزشی در ساعات آغازین صبح برای ورزش همگانی وصبحگاهی به روی علاقمندان بازگشایی شود و در اختیار آنها قرار گیرد.

متولی ورزش همگانی در استان البرز اضافه کرد: در این راستا مربیان آموزش دیده و مجرب ورزش صبحگاهی ازز سوی هیئت استان وشهرستان ها به کارگیری شده اند تا ورزش های همگانی به بهترین شکل وبا استانداردهای موجود عرضه شود.

شمیرانی ترمیم کمیته ها وساختار تشکیلاتی هیئت استان را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و گفت: بهسازی فضای اداری هیئت برای پاسخگویی به مراجعان نیز طی روزهای گذشته صورت گرفته است.

وی از برگزاری نشستی تخصصی با هدف ترسیم دورنمای ورزش همگانی و شهروندی در اواسط ماه جاری خبرداد و گفت: در این نشست که با حضور کارشناسان و برخی مدیران نهادهای مختلف عمومی و ادارات برگزار شد ظرفیت های موجود بررسی و بر هم افزایی برنامه ها برای خروجی بهتر مورد تاکید واقع شد.

سرپرست هیئت ورزش های همگانی استان البرز نقش شهرستان ها  وکمیته های مختلف هیئت استان را در تحقق اهداف ورزش همگانی کشور واستان بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در این راستا جلساتی تخصصی با روسای هیئت های شهرستانی و کمیته ها برگزار شده و از آنها خواسته ایم براساس مشخصه های بومی و زیستی طرح ارائه و برای اجرا اعتبار دریافت کنند.

وی با تاکید براینکه در رویکرد جدید هیئت ورزش همگانی استان مشارکت نهادهای مختلف به خصوص شوراهای شهر و شهرداری ها بسیار حائز اهمیت است گفت: توسعه ورزش شهروندی یکی از ارکان فراگیر شدن ورزش همگانی است لذا درصددیم همکاری بیشتری برای اجرای سیاست های کلان ورزش همگانی در البرز رقم بخورد.

شمیرانی توسعه و فراگیر کردن رشته های نوپا و جدید در میان مردم را از دیگر محورهای کاری این هیئت ورزشی برای نیمه دوم سال عنوان کردو گفت: رشته های بیشماری در شرح وظایف این هیئت ورزشی از سوی فدراسیون گنجانده شده که نیاز است برای معرفی و  عرضه آن در میان اقشار مختلف مردم همایش ها و فستیوال های مختلف برگزار شود که در این خصوص نیز برنامه ریزی مدونی در حال انجام است.

این مسئول حضورمعاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری البرزدربرنامه های هیات ورزش های همگانی، تشکیل جلسات با اعضای شورای شهر، فعال سازی طرح های تحول، پیش بینی پیاده روی خانوادگی ظرف یک ماه آینده دردوشهرستان فردیس ونظرآباد را مورد اشاره قرار دادو گفت: در این مدت شاهد برگزاری نشست های تخصصی با کمیته های هیأت همگانی وانجام بیش از٧٠برنامه دراستان به مناسبت هفته تربیت بدنی بوده ایم ضمن آنکه برگزاری دوباره کارگاه های ارتقاء مربیان در رأستای فعال سازی آموزش در دستور قرار گرفته است.

وی در پایان گفت:هیئت ورزش های همگانی تلفیقی از مسئولیت های خطیر را در حوزه ورزش برعهده دارد که ضروری است برای تحقق اهداف آن، مجموعه هیئت های ورزشی و نهادهای مختلف همراهی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان البرز شهرداری ها ورزش شهروندی ورزش همگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۹۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود

شهرام دبیری در نشست مشترک با علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، گفت: در برخی شهر‌ها تعداد خودرو‌ها نسبت به ظرفیت آن بسیار بیشتر است و باید توسعه حمل و نقل عمومی جدی گرفته شود و کیفت نیز ارتقاء یابد و لازم است دولت در این زمینه یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، شهرام دبیری، رئیس شورای عالی استان‌ها امروز در نشست مشترک با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، گفت: برگزاری این جلسه گام بلندی در جهت ارتقای تعاملات شورا‌ها و سازمان محیط زیست است.

وی افزود: دنیا در حال توسعه است که اگر جوانب محیط زیستی در توسعه لحاظ نشود، ممکن است خطراتی برای انسان و نسل آینده داشته باشد. از این رو، توسعه پایدار باید مد نظر باشد. ضمن تلاش برای رفع نیاز‌های جامعه، مراقب باشیم محیط زیست به خطر نیفتد و ضرری به نسل‌های آینده نرسد.

رئیس شورای عالی استان‌ها بیان کرد: امروزه تعریف باسواد نسبت به چند سال گذشته تغییر کرده است، زمانی فردی خواندن و نوشتن بلد بود باسواد بود، اما امروزه اینطور نیست. چند سال پیش در تعریف سواد ١٢ مهارت تعریف شده بود که یکی از مهمترین آن‌ها محیط‌زیست است چند سال بعد پا را فراتر گذاشتند و بحث عملیاتی شدن به تعریف باسواد اضافه شد یعنی هر کسی باید از آموخته‌های خود استفاده کرده تا تغییری ایجاد کند حالا آیا سیستم آموزشی ما با این تعریف همخوانی دارد؟

دبیری تأکید کرد: مجموعه شورا‌های کشور و شورای عالی استان‌ها با بیش از ۱۲۶ هزار عضو، ظرفیت بالایی برای تعامل با سازمان محیط زیست دارد. شوراها، نارسایی‌های جامعه را شناسایی می‌کنند و در ارتباط مستقیم با مردم هستند.

وی اضافه کرد: باید تغییرات اساسی اتفاق بیفتد به ویژه در زمینه محیط زیست، باید مسایل محیط زیستی از کودکی آموزش داده شود، چون در سن بزرگسالی تاثیری ندارد. فرهنگ سازی باید در رفتار نمود پیدا کند تا تاثیرگذار باشد. آموزش و پرورش، شورا‌ها و سازمان محیط زیست می‌توانند قدم‌های خوبی برای آموزش، فرهنگ سازی و ترویج حفظ حراست از محیط زیست بردارند.

رئیس شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: کار‌ها و اقدامات باید به گونه‌ای باشد که مردم آن را لمس کنند، مثلاً در زمینه مصرف کیسه‌های پلاستیکی باید فرهنگ سازی و کار‌های اجرایی صورت گیرد، در بسیاری از کشور‌ها مردم باید برای کیسه‌های پلاستیکی پول بدهند، چون هدفشان کاهش مصرف پلاستیک است در کشور ما هم باید همین گونه باشد.

دبیری خاطرنشان کرد: ایران در زمینه انرژی‌های پاک ظرفیت خوبی دارد و می‌توان با برنامه‌ریزی از خورشید و باد و دریا برای تولید انرژی پاک استفاده کرد.

وی در مورد صنایع آلاینده، بیان کرد: گاهی یک صنعت آلاینده دیر شناسایی می‌شود که در این مدت خسارات زیادی به محیط زیست آن منطقه وارد می‌شود، شهرداری‌ها باید از عوارض آلایندگی برای بهبود وضعیت استفاده کنند.

دبیری درباره تعداد خودرو‌ها و آلایندگی آن‌ها نیز، گفت: در برخی شهر‌ها تعداد خودرو‌ها نسبت به ظرفیت آن بسیار بیشتر است. در این شهر‌ها باید توسعه حمل و نقل عمومی جدی گرفته شود و کیفیت نیز باید ارتقاء یابد و لازم است دولت در این زمینه یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: شورا طبق قانون می‌تواند لایحه و طرح به مجلس ارائه دهد، بنابراین در این زمینه هم می‌توانیم به سازمان حفاظت محیط‌زیست کمک کنیم و از این ظرفیت در راستای مسائل محیط زیستی استفاده کنیم، همچنین می‌توانیم از شرکت‌های دانش‌بنیان کمک بگیریم.

وی درباره اهمیت ملموس بودن اقدامات گفت: دریاچه ارومیه یکی از مطالبات مردم است که می‌خواهند بدانند چه اقداماتی در آنجا انجام شده است بنابراین مسئولان سازمان محیط‌زیست باید در این زمینه اطلاع رسانی کنند تا مردم در جریان امور قرار گیرند.

دبیری در پایان اظهارداشت: امیدواریم نتایج این نشست در آینده نزدیک بررسی و اثربخشی آن مشخص شود.

دیگر خبرها

  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است
  • بازگشایی سالن هیئت تیراندازی در کرمان
  • توسعه شهری ارومیه در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
  • پیگیر موضوع افزایش سهم مشهد از بودجه ملی زیارت هستیم