Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود طوفان شدید شب گذشته در شهرستان مرزی مهران که موجب بروز مشکلاتی برای زائران اربعین و همچنین وارد شدن صدمه به زیرساخت‎های موجود در مرز شد، هم اکنون شرایط جوی مساعد و عبور و مرور زائرین به روال عادی بازگشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار، طوفان شدید شب گذشته در شهرستان مرزی مهران باعث بروز مشکلاتی برای زائران اربعین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شدت طوفان، خدمت‎رسانی به زائران را تا حدودی مختل و چند موکب نیز از جا کنده شدند. یک تن از زائران نیز که در این حادثه زخمی شد بلافاصله توسط نیروهای امدادی سپاه به مراکز درمانی انتقال یافت. بر اثر این طوفان سهمگین که شب گذشته در مرز مهران رخ داد، برق منطقه قطع شد. زائران نیز در مسیر پایانه مرزی در سرپناهگاه‎های سپاه مستقر شدند. دقایقی پس از گذشت ساعت 22 شب گذشته از شدت طوفان و باران کاسته شد.
 

اسکان فوری زائران در طوفان شب گذشته مرز مهران توسط سپاه/ تردد در مرز مهران به روال عادی بازگشت سردار "سید صادق حسینی"، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایلام بیدار مستقر در مرز مهران با اشاره به حادثه طوفان سهمگین شب گذشته در مرز مهران گفت: سپاه بلافاصله بعد از شروع طوفان و شدت بارش ها تمامی امکانات خود در مرز را در اختیار زوار اربعین قرار داد.

وی اظهار کرد: در این راستا حسینیه سپاه مستقر در اردوگاه سپاه امیرالمومنین (ع) واقع در مسیر پل زائر تا پایانه مرزی بعنوان تنها سرپناه امن در طی شب گذشته در اختیار زائران قرار گرفت.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام افزود: بلافاصله بعد از اسکان زائران در حسینیه سپاه مستقر در مرز، سایر امکانات دیگر از جمله پتو در اختیار آنان قرار گرفت؛ اگرچه امکانات ما بر اثر شدت طوفان و باران از بین رفت.

حسینی ادامه داد: به منظور اسکان زائران در منازل مردم نیز پیام های مرتبط با این موضوع از طریق صدا و سیما به اطلاع مردم رسید تا از ورود حجم سنگین زوار به مرز جلوگیری به عمل آید.

فرمانده سپاه امیرالمومنین بیان کرد: تمامی این خدمات در حین طوفان و شدت باران به زائران ارائه شده و هدف این بود که زائران در آن شرایط سخت و بحرانی بی سرپناه نمانند.

حسینی عنوان کرد: وضعیت مرز هم اکنون روال عادی خود را طی می کند و عبور و مرور زائران از مرز مهران بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

وی گفت: اگرچه در شب گذشته به علت شدت طوفان مرز به صورت موقت بسته شد اما بعد از عبور شرایط بحران، مرز مجدد باز شد.

حسینی اضافه کرد: همچنین درخواست شده تا از دستگاه‎های اجرایی ظرفیت خود را برای تامین نیازمندی‎ها در مرز به کار گیرند.

فرمانده سپاه استان ایلام خاطرنشان کرد: موکب هایی که در طی شب گذشته و بر اثر طوفان دچار آسیب شدند مجددا فعالیت خود را آغاز و کار خدمت رسانی به زوار را انجام می دهند.

 

سپاه به داد زائران رسید

طوفان سهمگین گرد و خاک در مهران زائران اربعین را غافلگیر کرد، شرایط سختی که با امکانات سپاه در شهر و مرز مهران برای اسکان اضطراری زائران تا حد زیادی مرتفع شد.  

اردوگاه سپاه استان ایلام شب گذشته در مرز بین‎المللی مهران به روی زائران باز شد و آنها را اسکان داد.

 

تعطیلی تمامی مدارس شیفت صبح ایلام بر همین اساس ستاد بحران استان ایلام در اطلاعیه‎ای تمامی مدارس شیفت صبح امروز ایلام را تعطیل اعلام کرد. اردوگاه هلال احمر در پایانه برکت مرز مهران تخریب شد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام با تأیید این خبر گفت: در پی بارش شدید باران، و سیلابی شدن معابر و خیابان‎ها، اردوگاه اضطراری اسکان زائران که روز گذشته در پایانه برکت برپا شده به صورت کامل تخریب شد. وی افزود: برا اثر طوفان، تمامی چادرهای این اردوگاه که بیش از 60 تخته بودند تخریب شدند.   ریزش تونل کربلا در محور ایلام به مهران

 سرهنگ رضا همتی‎زاده  اظهار داشت: تونل راه کربلا در مسیر ایلام-مهران دچار ریزش شده است.

وی گفت: تمامی نیروهای راهداری در حال پاکسازی مسیر هستند.

وی با اشاره به بارش شدید باران در استان، از رانندگان خواست نکات ایمنی را رعایت کنند.

یک نفر کشته شد دکتر علیمرادی ریئس فوریت‎های پزشکی استان ایلام و سخنگوی کمیته سلامت اربعین استان در گفتگو با ایلام بیدار از کشته شدن یک نفر بر اثر طوفان شب گذشته خبر داد. وی گفت: این جوان 37 ساله و اهل شهرستان ملکشاهی بوده است. علیمرادی افزود: پیش بینی می‌شود تعداد زخمی‎های این حادثه به بیش از 15 نفر برسد.   مسدود شدن مسیر ایلام به مهران همچنین با توجه به شرایط فعلی در مهران و پایانه مرزی و وقوع طوفان مسیر ایلام به مهران تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.      
    ادامه بارش های شدید براساس گزارش‎های سازمان هواشناسی، بارش باران تا صبح امروز (دوشنبه) در ایلام ادامه دارد. پیش بینی شده تا عصر روز دوشنبه از شدت بارش ها در مناطق مختلف استان ایلام کاسته می شود.   این خبر در حال به روز رسانی است...  

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۹۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن یک جاده مهم به دلیل باران شدید و ریزش سنگ | تا اطلاع ثانوی هر دو مسیر رفت و برگشت بسته است

به گزارش همشهری آنلاین، پلیس راه کشور اعلام کرد: بارش شدید باران و احتمال ریزش سنگ موجب انسداد محور هراز در هر دو مسیر رفت و برگشت تا اطلاع بعدی شد.

تردد در محورهای کندوان، سوادکوه و کیاسر و سایر محورها همچنان جریان دارد.

کد خبر 846527 منبع: مهر برچسب‌ها استان مازندران محدوديت تردد خبر مهم پلیس راهور - جاده‌ها آب و هوا - ایران

دیگر خبرها

  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران
  • بارش شدید باران مدارس یزد را تعطیل کرد
  • تعطیلی مدارس یزد فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران)
  • طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید + فیلم
  • (ویدئو) طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید
  • ۴ کشته و ۱۰ مفقود در طوفان گوانگدونگ چین
  • سیل و طوفان این‌بار چین را هدف گرفت
  • مسدود شدن یک جاده مهم به دلیل باران شدید و ریزش سنگ | تا اطلاع ثانوی هر دو مسیر رفت و برگشت بسته است