Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ثابت‌نیا مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد تازه‌ترین فعالیت‌های انجمن توضیح داد: انجمن موسیقی ایران در حال بررسی امکان تغییر نحوه‌ انتخاب مدیران شعب انجمن موسیقیِ استان‌هاست تا مکانیزمی اتخاذ شود که تا قبل از صدور حکم نهاییِ آنها، همه‌ هنرمندان فعالِ استانی با اکثریت آرا تیم اجرایی انجمن موسیقی استان‌شان را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توضیح بیشتر صحبت هایش عنوان کرد: یعنی شیوه‌ معرفی مدیر برآیند نظرات هنرمندان فعّال آن استان باشد و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامیِ استان بعد از طی این فرآیند، مدیر انتخاب‌شده را به دفتر مرکزی انجمن موسیقی ایران معرفی کند.

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران ادامه داد: فرآیند فعلی انتخاب اعضای هیات‌مدیره و سپس مدیر شعب استانی انجمن موسیقی به این ترتیب است که از سوی ادارات‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ۸ نفر به انجمن موسیقی ایران معرفی می‌شوند و همکارانم در انجمن، ضمن بررسی رزومه‌ افراد، ۴ نفرشان را به‌عنوان اعضای اصلی هیات مدیره انتخاب می‌ کنند و پس از طی این فرآیند، افراد انتخاب‌شده در اولین جلسه که با حضور نماینده‌ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ برگزار می‌شود، مدیر شعبه‌ استانی انجمن موسیقی را انتخاب کرده و او را برای صدور حکم به دفتر مرکزی معرفی می‌کنند.

ثابت نیا با اعلام اینکه در حال بررسی امکان تغییر این شیوه هستند، بیان کرد: احکام هیات‌مدیره‌ها از مرداد ۹۷ تا مرداد ۹۸ صادر شده است و امیدواریم شرایطی برای تغییر زیرساخت‌ها مهیا شود تا شیوه‌ انتخاباتی جدیدی برای دوره‌های بعدی اعمال شود.

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران از برگزاری یک گردهمایی سراسری در آبان ماه امسال با حضور مدیران شعب انجمن موسیقی استان‌ها در تهران یا یکی از شهرهای کشور خبر داد و گفت: قرار است در این گردهمایی به بحث «آمایش سرزمینی موسیقی» و جمع‌آوری اطلاعات هنرمندان فعال استان‌ها و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی که یکی از مهم‌ترین موارد مورد تمرکز این گردهمایی است، بپردازیم.

ثابت‌نیا در بخش پایانی صحبت‌های خود اظهار کرد: چندی پیش از سوی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری جشنواره‌های استانی موسیقی فجر به انجمن موسیقی ایران واگذار شد که امیدوارم با همکاری هنرمندان و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامیِ استان‌ها شاهد برگزاری برنامه‌هایی شاخص در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی باشیم.

کد خبر 4437516 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: انجمن موسیقی ایران سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر اربعین ۹۷ تئاتر ایران هالیوود موسیقی ایرانی برنامه تلویزیونی سینمای مستند فیلم کوتاه فیلم سینمایی سریال ایرانی رادیو انیمیشن کارگردان تئاتر سینمای آمریکا برنامه رادیویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۹۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب برگزار شد

آئین بزرگداشت استاد "مصطفی کمال پورتراب" پژوهشگر، مولف و استاد فرهیخته موسیقی در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن مفاخر فرهنگی برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، آیین بزرگداشت استاد «مصطفی کمال پورتراب» پژوهشگر، مولف و استاد فرهیخته موسیقی به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و با حضور پرشمار استادان، پژوهشگران، مدیران فرهنگی و هنری و علاقه مندان به موسیقی در تالار اجتماعات شهید مطهری(ره) انجمن  برگزار شد.

در ابتدای این آیین پس اجرای زنده قطعاتی از آثار موسیقایی استاد کمال پورتراب از سوی دوتن از نوازندگان جوان کشور، محمود شالویی رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به ایراد سخن پرداخت و گفت: هنوز هم شخصیت و سلوک استاد پورتراب برای عموم مردم و دانشجویان موسیقی کشور ناشناخته است، حال آنکه این استاد فقید حائز ویژه گی هایی منحصر به فرد بود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: آثار موسیقایی مرحوم پورتراب همواره در هنرستان های موسیقی مورد توجه و مرجع هنری آن هاست همچنین در واحدهای علمی و کاربردی و دانشگاه های ایران از گذشته تا کنون آثار این استاد گرانقدر از جمله کتاب وزین «تئوری موسیقی» محل رجوع استادان و دانشجویان موسیقی بوده و هست.

شالویی در پایان گفت: شوربختانه استاد پورتراب در میان ما نیست، اما نام و یاد او همچنان زنده است و ما نیز در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تلاش می کنیم بار دیگر اندیشه و آثار هنری ایشان را بازخوانی نموده و میراث گرانقدر فرهنگی و هنری وی را به نسل جوان و جدید کشور منتقل نماییم.

قاسم افشار: آن زمان قیمت بلیت کنسرت 5 هزار تومان بود / ما جاده صاف کن موسیقی پاپ بودیم + فیلم

«پورتراب» با کسی تعارف نداشت
در ادامه این آیین شاهین فرهنگ استاد موسیقی و آهنگساز نامدار کشور به ایراد سخن پرداخت. او گفت: مرحوم پورتراب هم آهنگساز بود و هم نوازنده و استاد دانشگاه. او موسیقی دانی سرزنده و کوشا بود که اکثر نوازندگان و موسیقی دانان از مجلس درس او بهره مند شده بودند.

او اضافه کرد: «پورتراب» صریح الهجه بود و بمانند «پیرِ دیر» همگان را راهبری می کرد. او با هیچ کس تعارف نداشت و همواره در عرصه فرهنگ و هنر دیدگاه ها و نظرات خود را با صراحت بیان می‌کرد.

فرهت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در عرصه موسیقایی باید وقت گذاشت و تلاش و کوشش کرد. هیچ کس در جهان موسیقی بدون جد و جهد به جایی نمی رسد.
«پورتراب» نیز تلاش فراوان می کرد و پشتکار چشمگیری داشت تا به مقام استادی رسید و به بهترین شکل ممکن دانش موسیقایی خود را به شاگردانش منتقل کرد.

استاد «پورتراب» عاشق موسیقی بود
سومین سخنران این نشست داوود گنجه ای عضو شورای عالی خانه موسیقی ایران بود. او اظهار کرد: اگر کسی عاشق باشد می تواند در مسیر زندگی خود به تکامل برسد. پورتراب نیز عاشق موسیقی بود و از رهگذر این سلوک به جایگاهی رفیع در سپهر موسیقایی ایران دست یافت و خوشبختانه شاگردان فراوانی را هم رشد و پرورش داد.

او تأکید کرد: مرحوم استادپورتراب، مردی دانشمند، بخشنده و با اخلاق بود که به معنای واقعی کلمه متخلق به اخلاق کریمه شده بود.

گفت‌وگو با حمید غلامعلی خواننده قدیمی موسیقی پاپ

تعهد و مسئولیت پذیری استاد پورتراب
در بخش دیگری از این رویداد، محمد میرزمانی آهنگساز و استاد موسیقی با ذکر خاطراتی از استاد پوتراب گفت: پورتراب به غایت متعهد و مسئولیت پذیر بود. از اینرو اگر مسئله ای در ذهنش شکل می گرفت، تا راه حلی برای آن پیدا نمی کرد از پای نمی نشست.

او تصریح کرد:پورتراب به معنی واقعی کلمه، عاشق موسیقی بود و در بسط و گسترش هنر موسیقی در ایران، نقشی مهم و تأثیرگذار داشت.

پورتراب؛ شخصیتی خستگی ناپذیر
در پایان، حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی ایران طی سخنان کوتاهی گفت: استاد پورتراب در بسیاری از جنبه ها کم نظیر بود و اما متاسفانه در ایام بعداز انقلاب کمتر نزد نسل های جوان و جدید شناخته شد.

اوافزود: پس از انقلاب، استاد با حضور در خانه موسیقی ایران  و برخی شوراهای تخصصی، جانی دوباره گرفت و مجدانه و با  مسئولیت پذیری فراوان، به عرصه موسیقایی کشور خدمات شایان تقدیری ارائه کرد.

مدیر عامل خانه موسیقی ایران تأکید کرد: پورتراب شخصیتی خستگی ناپذیر داشت و هیچوقت دست از تلاش و کوشش هنری و فرهنگی نکشید و در تمام طول عمر پربرکت خویش از سرامدان عرصه علم، فرهنگ و هنر ایران بود.

نوربخش پس از پایان سخنرانی خود به یاد استاد پورتراب، آوازخوانی کرد و در پایان این آیین بزرگداشت نیز پس از رونمایی از کتاب زندگی نامه و خدمات علمی و فرهنگی استاد مصطفی کمال پورتراب، لوح تقدیر و سپاس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با حضور رئیس انجمن و استادان حاضر در نشست به حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی ایران و نماینده خانواده استاد پورتراب اهدا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • آئین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب برگزار شد
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی انتخاب شد
  • مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی هستند
  • تعیین نرخ دستمزد مدیران، دستیاران و همیاران تدارکات سینما
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • به جایی در موسیقی رسیدیم که بعضی‌ها با زیر ابرو برداشتن و شلوار پاره درآمد میلیاردی دارند...| مدیران ما برده ستاره‌ها شده‌اند!
  • سوره و آیه ۱۴۰۳ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان انتخاب شد
  • کمک ۴۰۰ میلیون تومانی استانداری جهت بهسازی ساختمان انجمن سینمای جوان