Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل پست بانک ایران گفت: 1000 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات اشتغالزای روستایی در اختیار این بانک قرار گرفت.

به گزارش صدای ایران خسرو فرحی در جمع خبرنگاران در استان گلستان اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی پست بانک حضور در روستاهای کشور و ایجاد دسترسی همه مردم ساکن در روستاها به خدمات بانکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تامین مالی طرح ها و مشاغل خرد اشتغالزای روستایی یکی از رسالت های اصلی این بانک است، افزود: در قانون ایجاد و توسعه اشتغال روستایی، پست بانک به همراه سه بانک و مؤسسه اعتباری دیگر تامین مالی طرح های خرد روستایی را عهده دار شدند.
فرحی ادامه داد: پست بانک تقریبا 100 درصد منابعی که از محل صندوق توسعه ملی دراختیار گرفته را برای طرح های خرد و اشتغالزا در روستاها در نظر گرفته است.
مدیرعامل پست بانک ایران با اشاره به اختصاص یک هزار میلیارد تومان اعتبار به این بانک در فاز اول، تصریح کرد: همه این میزان تبدیل به قرارداد شده و بخش عمده ای از آن پرداخت شده است.
وی بیان کرد: درسطح کشور برای حدود 15 هزار طرح با اشتغالزایی بیش از 50 هزار نفر انعقاد قرارداد و تامین مالی داشتیم.
وی خاطرنشان کرد: در استان گلستان بیش از صد درصد از منابعی که از این بخش در اختیار استان قرار گرفته(استفاده از منابع دیگر) صرف پرداخت تسهیلات به طرح های روستایی شده است.
فرحی گفت: با توجه به عملکرد مثبت و هم افزایی که مسئولان استانی در این طرح داشتند، می توان این طرح را در سالجاری و سنوات آتی با منابع بیشتری دنبال کرد.
مدیرعامل پست بانک ایران یادآور شد: در حال حاضر پست بانک در 7 هزار روستای اصلی و کانونی کشور باجه دارد و خدمات بانکی را به مردم روستایی ارائه می کند. با کمک بانک مرکزی موفق شدیم مجوز فعالیت این باجه ها را به عنوان یکی از ارکان نظام بانکی بگیریم.
وی اظهارداشت: روستاییان با داشتن یک شعبه بانک در روستا می توانند منابع مالی خود را را در بانک نزدیک محل زندگی شان داشته باشند و این منابع نیز برای طرح ها و آبادانی روستا به کار گرفته خواهد شد.
همچنین شرکت در جلسه شورای اداری مدیریت شعب استان و دیدار با استاندار و امضای تفاهم نامه تعامل و همکاری فی مابین درخصوص ارائه خدمات بانکی و استفاده بهینه از ظرفیت های طرفین در حوزه روستائی در راستای توسعه روستاها و کمک به تولید، اشتغال، خودکفایی و توانمندی نهاد دهیاری ها و شهرداری های استان گلستان و بازدید از شعبه مرکزی و پنجمین واحد تولیدی نهاده های دارویی جهان و انجام مصاحبه با صدا و سیمای استان از دیگر برنامه های وی در این سفر استانی بود.
گفتنی است: دکتر فرحی در جلسه شورای اداری استان از عراز گرگانی دوجی، عبدالخلیل قرنیجک، حسن مهری، علی تسلیمی، مریم عاشوری و نجمه غلامی به جهت تلاش های مضاعف در راستای تحقق سیاست ها و برنامه های بانک تجلیل کرد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بانک پست بانک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۰۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

وجیه‌الله بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای خرید ماشین‌آلات سبک و سنگین به دهیاری‌های استان اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان تصریح کرد: این تسهیلات در راستای ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها در جهت افزایش سطح خدمت‌رسانی به روستاییان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با تأسیس دهیاری در ۵۲ روستای جدید طی فعالیت دولت سیزدهم، تعداد دهیاری‌های استان به ۷۰۹ مورد رسیده است، اضافه کرد: همچنین ۶۲۵ دهیاری در استان ارتقا پیدا کرد که این موضوع در تخصیص اعتبار و ماشین‌آلات به دهیاری‌ها بسیار مهم است.

بیگدلی گفت: بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر ۳۴۶ هزار نفر است که این میزان ۳۷ درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شود.

کد خبر 748686

دیگر خبرها

  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن