Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزای رویترز، «لوئیجی دی مایو»، معاون نخست‌وزیر ایتالیا، اعلام کرد که آماده است با مقام‌های اتحادیه اروپا بر سر بودجه این کشور گفت‌وگو کند.

وی همچنین تاکید کرد که دولت ائتلافی و پوپولیست این کشور برنامه‌ای برای خروج از حوزه یورو ندارد. 

تصمیم رم مبنی بر افزایش کسری بودجه به دو و چهار دهم درصد نسبت به خروجی اقتصادی‌اش در سال آینده میلادی با انتقادهای بسیاری در اتحادیه اروپا مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که این نسبت در سال ۲۰۱۸ یک و هشت دهم درصد بود. کمیسیون اروپا طرح ایتالیا را برای بودجه در سال آینده میلادی تخطی بی‌سابقه‌ای از قوانین مالی اتحادیه اروپا دانست. 

دی مایو عنوان کرد که ایتالیا در نامه‌ای به کمیسیون اروپا دلایلش برای این طرح بودجه را مطرح خواهد کرد و افزود که دولت آماده است بر سر این قضیه با آن‌ها مذاکره کند. 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ایتالیا یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد درآمد عوارض خروج از کشور در اختیار گردشگری قرار گیرد

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره افزایش عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۳ بیان کرد: در نشست مشترکی که با سازمان برنامه و بودجه داشتیم مساله عوارض خروج از کشور به صورت جدی از طرف ما مطرح شد ما معتقدیم این عوارض باید برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری کشور باشد در مقطعی که چنین چیزی از نظر تاریخی تعیین شده آقای نوبخت بارها اعلام کرد که دلیل این عوارض تقویت زیرساخت‌های گردشگری است.

وی گفت: اکنون این عوارض گرفته می‌شود ولی بیشتر به منابع عمومی تخصیص پیدا می‌کند در جلسه‌ای که با مسؤولان سازمان برنامه و بودجه داشتیم، دوستان به استدلال ما معتقد بودند من هم این مساله را در دولت مطرح کردم و مورد تاکید قرار گرفت. فکر می‌کنم با استدلالی که پشت این مساله است؛ مجلس هم آن را تصویب کند. عدد این هم حدود ۴ تا ۵ هزار میلیارد است و اگر درصد مناسبی به گردشگری اختصاص داده شود حتماً نقش مؤثری در ارتقای زیرساخت‌ها خواهد داشت. فکر می‌کنم امسال بتوانیم بخشی از این اعتبارات را بگیریم.

ضرغامی با بیان اینکه پیشنهاد کردیم حداقل ۳۰ درصد از کل درآمد حاصل از دریافت عوارض خروج از کشور در اختیار ما قرار گیرد، گفت: ما استدلال خود را کردیم آنها هم دلایلی دارند که جاهای دیگر هم در گردشگری مؤثر هستند ولی ما فعلاً برای دریافت ۳۰ درصد پیگیری می‌کنیم تا به زیرساخت‌های گردشگری تعلق بگیرد.

کد خبر 6079973 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند
  • آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا درباره تیک‌تاک لایت
  • بازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران
  • تیک‌تاک فقط ۲۴ ساعت برای شفاف‌سازی مهلت دارد!
  • طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران
  • ایتالیا: اتحادیه اروپا بر سر تحریم ایران به اجماع رسیده است
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان
  • چهار مقام ارشد ایرانی که ارتش اسراییل معرفی کرد
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج از کشور در اختیار گردشگری قرار گیرد