Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان شمالی سرشماری پاییزه پستانداران ازاویل آبان آغاز و تا  یک ماه ادامه خواهد داشت.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: سرشماری هر منطقه در دو روز انجام می شود که  در هر منطقه 15 گروه دو تا سه نفره از محیط بانان این سرشماری را انجام خواهند داد.

سید علی اصغر مطهری با بیان اینکه در این سرشماری محیط بانان با مشاهده مستقیم، از جمعیت وحوش آماربرداری می کنند،گفت : در این طرح جمعیت گونه های قوچ و میش اوریال، کل  بز و آهو آمار برداری می شود و محیط بانان در صورت مشاهده گونه های دیگر همچون گرگ، گراز، خرس و یا پلنگ و یوز پلنگ مشاهدات را ثبت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح سرشماری پاییزه در سه پارک ملی سالوک و ساریگل در شهرستان اسفراین و پارک ملی ضامن آهوی جاجرم و همچنین در چهار منطقه حفاظت شده شامل سالوک و ساریگل  اسفراین، قورخود  مانه و سملقان ، گلیل و سرانی شیروان و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم اجرایی می شود.

 در خراسان شمالی 45 گونه پستاندار، 141 گونه پرنده، 68خزنده ، چهار گونه خزنده دوزیست و هشت گونه ماهی و آبزی زیست می کنند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خراسان شمالی خبرگزاری صدا و سیما سرشماری پستانداران پارک ملی سالوک ساریگل اسفراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۰۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان در خراسان رضوی خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در مشهد، مهدی اله‌پور، اظهار داشت: محیط‌بانان شهرستان فریمان، در حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، لاشه یک قلاده پلنگ را در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان کشف کردند.

وی افزود: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و در بررسی‌های اولیه، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تصریح کرد: جهت کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست خراسان رضوی منتقل شده و پس از نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، منطقه شکار ممنوع کلیلاق به وسعت 41 هزار و 73 هکتار در حوزه سه شهرستان فریمان، زاوه و تربت جام قرار دارد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی