Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@15:01:31 GMT

اجرای طرح نوین آموزش نماز در مدارس شهرستان خاش

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۰۷۳۷

اجرای طرح نوین آموزش نماز در مدارس شهرستان خاش

تیمور کرد زابلی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در راستای ارائه آموزش های نماز و نهادینه شدن این امر الهی در دانش آموزان از سنین کودکی از روز گذشته طرح آموزش نماز در مدارس شهرستان خاش شکل اجرایی به خود گرفت.

وی افزود: جامعه هدف این طرح دانش آموزانی است که در سن تکلیف و یا در آستانه آن قرار دارند و بطور کلی در این طرح آموزش صحیح ادای نماز، طریقه وضو و تیمم و همچنین آموزش حمد و سوره ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد خاش تصریح کرد: این دوره از آموزش با روشی نوین و خلاقانه در حضور کارشناس نماز و با استفاده از نمایش عروسکی انجام می شود و با توجه به افزایش سرعت یادگیری و فراگیری در دانش آموزان از سوی مجموعه آموزشی مدارس و والدین درخواست شده تا دوره های آموزشی سبک زندگی اسلامی، حقوق شهروندی و همچنین ارائه آموزش ها در حوزه مطالب درسی با استفاده از روش مذکور انجام شود.

وی یاد آور شد : این طرح پیشنهادی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد خاش با همکاری اداره کل برای اولین بار در استان در شهرستان خاش در حال برگزاری است.

کرد زابلی افزود: با توجه به اینکه این طرح در یک دوره سه هفته ای برگزار می شود در نظر داریم این آموزش ها حداقل در بیش از ۱۵ مدرسه از شهرستان خاش برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به ضرورت گسترش فرهنگ اقامه نماز در جامعه و نهادینه شدن این امر الهی در قشر کودک و نوجوان می طلبد مسئولین و مراجع ذیربط با تخصیص اعتبارات ویژه به این حوزه در راستای تداوم اجرای این طرح در مدارس سطح شهرستان خاش و اجرا در سایر شهرستان های استان گام های مثبت و اساسی بردارند.

کد خبر 4437709

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان شهرستان خاش نماز اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر گرگان مرز مهران کرمانشاه مشهد یاسوج شهرکرد شیراز خرم آباد خطبه های نماز جمعه خبرگزاری مهر سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۰۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نهضت ملی سواد سلامت آموزی در مدارس ۱۰ استان کشور

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران از اجرایی شدن طرح ملی نهضت سواد سلامت آموزی برای آموزش سبک زندگی سالم به دانش آموزان در مدارس ۱۰ استان کشور خبرداد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین رضایی‌زاده؛ دبیر هیئت ممتحنه رشته طب سنتی و تاریخ پزشکی با اشاره به شعار دومین روز هفته سلامت «سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی» از اجرایی شدن طرح ملی نهضت سواد سلامت آموزی در 10 استان خبرداد و گفت: طرح ملی نهضت سواد سلامت آموزی یک طرح تخصصی آموزش سلامت و سبک زندگی سالم است که در یک تعامل چند جانبه توسط دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و همکاری وزارت آموزش و پرورش و با تمرکز بر روی سه قشر از مخاطبان در مدارس کشور آغاز خواهد شد که مخاطبان آن شامل معلمان و مربیان پرورشی و سلامت مدارس، دانش آموزان و والدین است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این‌که طب ایرانی روشمند و علمی به دلیل آمیختگی با فرهنگ مردم یکی از بهترین ظرفیت‌های اصلاح سبک زندگی است؛ عنوان کرد: طرح ملی نهضت سواد سلامت آموزی، با هدف آموزش‌های ساده و کاربردی با زبان کودکان برای دانش آموزان مقطع اول تا ششم تدوین شده تا با بهره‌گیری از فنون گرافیک و اصول آموزش کودکان، مهمترین آموزه‌های سبک زندگی را در قالب داستان به ایشان بیاموزد.

وی افزود: در مرحله اول طرح بیش از 1000 مدرسه در 10 استان تهران، قم، البرز، قزوین، اصفهان، کرمان، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و اردبیل و مازندران و 300 هزار نفر از دانش‌آموزان قرار است آموزش‌های کلی سبک زندگی و سلامت و تغذیه سالم را فرا بگیرند تا بتوانیم سلامت خانواده را در کنار نظام آموزشی داشته باشیم.

طرح "نهضت ملی سواد سلامت‌آموزی" برای 300 هزار دانش‌آموز در 10 استان کشور اجرا می‌شود

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: پیچیدگی و عظمت ساختار جسمی و روانی انسان از یک سو و ابعاد مختلف زندگی فردی، خانوادگی، شغلی و اجتماعی از سوی دیگر، همواره این سوال را در ذهن ما ایجاد می‌کند که چگونه می‌توانیم تعادل و سلامت خود و عزیزانمان را در این شرایط حفظ کنیم زیرا ما به عنوان پدر و مادر می‌خواهیم بهترین کار ممکن را برای سلامتی فرزندانمان انجام دهیم و در این نقش، بهترین باشیم. وظیفه اصلی و مهم ما این است که برای حفظ سلامت خود به شیوه‌ای درست سواد سلامت بیاموزیم. بدانیم که چه چیزهایی لازم است بیاموزیم و چگونه آموخته‌هایمان را انجام دهیم، تا سبک زندگی ما سلامت محور شود.

وی یادآور شد: سواد سلامت و مهارت زندگی سالم، یکی از مهمترین مولفه‌های خانواده و جامعه سالم است تا گذشته از حفظ سلامتی به ارتقای آن بپردازیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 
  • تاکید استاندار همدان بر بهبود وضعیت نمازخانه‌‌ مدارس
  • ۲۸ هزار نفر نیروی جدید در مدارس ابتدایی بکارگیری می شود
  • اجرای نهضت ملی سواد سلامت آموزی در مدارس ۱۰ استان کشور
  • به فرهنگ نماز جماعت در ادارات توجه شود
  • تداوم اجرای طرح سفیران ۱۲۵ در مدارس یزد
  • نماز مساجد و مدارس به توجه ویژه‌ای نیاز دارد
  • نسبت به نماز مساجد و مدارس نیز باید توجه ویژه‌ای شود