Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در جدیدترین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی دوومیدانی( IAAF )، در بخش پرتاب دیسک احسان حدادی با رکورد 68.85 متر که در مسابقات چولاویستا کالیفرنیا به ثبت رساند و در حالی که در رده چهارم قرار داشت با یک پله سقوط به جایگاه پنجم رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهنام شیری 65 و محمد صمیمی نیز رتبه 71 را از آن خود کرده اند.

حسن تفتیان دونده سرعت ایران با رکورد 10.03 ثانیه‌ای که در جریان برگزاری مسابقات بین المللی پاریس فرانسه به ثبت رساند، در دوی 100 متر، در رده 31 برترین های جهان حضور دارد. رضا قاسمی، دیگر دونده سرعت کشورمان 197 است.

در دوی 200 متر نیز حسن تفتیان با ثبت زمان 20.74 ثانیه رده اش 235 است. رتبه امیر مرادی در دوی 800 متر 105 است. پژمان یارولی دیگر ورزشکاران کشورمان نفر 755 این رده بندی است. امیر مرادی و حسین کیهانی در 1500 متر هم 583 و 590 هستند.

در پرش ارتفاع کیوان قنبرزاده با رکورد 2.20 متر در جایگاه 123 هست. محمدرضا وظیفه دوست و عباس عمادی دیگر پرنده های کشورمان در رده 472 ایستاده اند. شاهین مهردلان ملی پوش پرتاب وزنه کشورمان در رده 64 رشته خود قرار دارد. علی ثمری، مرتضی ناظمی، محمد حسینی ، عبدالله جمشیدی و شاهین جعفری دیگر پرتابگران کشورمان در مکان های 141 ، 159 ، 173 ، 184 و 194 آرام گرفته اند. پژمان قلعه نویی هم رتبه 106 پرتاب چکش را از آن خود کرده، کاوه موسوی هم با وجود شرکت نکردن و خداحافظی از دنیای قهرمانی 137 پرتابگر برتر این ماده است.

یوسف یوسف وند در رشته پرتاب نیزه با رکورد 69.76 متر به جایگاه 362 اکتفا کرده است، مصطفی نیکخواه و امید تاجی هم 422 و 440 هستند .

سپیده توکلی در پرش ارتفاع با رکورد 181 سانتی متر، در رده 192 ایستاده است.

حمیده اسماعیل نژاد در رتبه 1243 دوی 100 متر بانوان حضور دارد.ژاله کاردان 266 پرتاب دیسک است. در بخش پرتاب نیزه سحر ضیایی با رکورد 49.01 متر در رده 383 قرار دارد .

بیشتر بخوانید:

آخرین رده بندی دوومیدانی؛ صعود چشمگیر تفتیان در رنکینگ جهانی

درخشش دونده ایرانی در ارمنستان

رئیس فدراسیون دوومیدانی به دیدار سلطانی‌فر رفت

انتهای پیام/

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون دو و میدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۰۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرتمندترین پهپاد ایران؛ شاهد-۱۴۹ (غزه) چه توانمندی‌هایی دارد؟

شاهد- ۱۳۶ که با نام‌های Geran-۲ یا Geranium-۲ در میان روس‌ها شناخته می‌شود، توسط روسیه در حملات گسترده به اوکراین استفاده می‌شود. شاهد- ۱۳۶ می‌تواند در دسته‌های ۵ تایی پرتاب شود، توسط سیستم موقعیت یابی جهانی روسیه GLONASS هدایت شده است.

شاهد-۱۳۶ در واقع یک پهپاد انتحاری است که برای برنامه ریزی، پرتاب و فراموشی طراحی شده است، اما می‌تواند ۹۰۰ کیلومتر را طی کند. به ادعای سندی که توسط آنتون گراشچنکو در ایکس (توییتر سابق) منتشر شده است، هزینه تولید آن به طرز شگفت انگیزی پایین است.

بر اساس گزارش روزیاتو، توان پهپادسازی ایران به حدی رسیده است که یک پهپاد سنگین وزن تولید کند. پهپاد شاهد ۱۴۹ “غزه” می‌تواند ۷۰۰۰ کیلومتر را طی کند و بیش از ۱۳ مهمات را حمل نماید.

شاهد-۱۴۹ (غزه) اولین پهپاد ایرانی است که از موتور توربوپراپ نیرو می‌گیرد. وزن این پهپاد ۳،۱۰۰ کیلوگرم اعلام شده و گفته می‌شود که ۳۵ ساعت مداومت پروازی و توان حمل ۵۰۰ کیلوگرم بمب یا موشک را دارد. شعاع عملیاتی پهپاد غزه ۲،۰۰۰ کیلومتر بوده و ارتفاع پروازی آن ۳۵،۰۰۰ پا اعلام شده است.

tags # پهپاد ، اسلحه و جنگ افزار سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • قدرتمندترین پهپاد ایران؛ شاهد-۱۴۹ (غزه) چه توانمندی‌هایی دارد؟
  • فرق دیسک و صفحه اصلی و تقلبی در چیست؟
  • ایلان ماسک: موشک‌ها را باید به فضا پرتاب کنیم، نه به سوی یکدیگر
  • موفقیت موتور هیدروژنی در ثبت رکورد سرعت زمین
  • مادر شهیدان بیژن و داوود حدادی آسمانی شد
  • صعود ۵ تیرانداز به مرحله دوم تفنگ سه وضعیت زنان و مردان
  • آماده بودن تعدادی از ماهواره‌ها برای پرتاب
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد هارد دیسک/ اولین هارد یک گیگابایتی ۲۵۰ کیلوگرم وزن داشت!
  • داستان شغل ۵۰۰ ساله با ۳۳ چشمه مهارت
  • (عکس) مالک جدید پرسپولیس از استقلال پولدارتر است!