Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای اولین بار کاتالیست هیدروژناسیون استیلن در شرکت پتروشیمی مروارید بومی سازی و تست آن با موفقیت انجام شد که از نمونه خارجی آن عملکرد بهتری داشت.

 با عنایت به ضرورت اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی، پروژه پژوهشی ساخت کاتالیست راکتور هیدروژناسیون به منظور ساخت در قالب جایگزینی و بومی‌سازی تکنولوژی؛ با عقد تفاهم‌نامه‌ای در سال ۱۳۹۵و شروع آزمایشات لازم در آزمایشگاه شرکت دانش بنیان توسعه نفت و گاز سرو در سال ۱۳۹۶ آغاز گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین به موازات این پروژه، طراحی کاهش مقیاس راکتور اصلی، طراحی، ساخت و نصب راکتور پایلوت هیدروژناسیون نیز به منظور انجام تست‌های لازم در مقیاس نیمه صنعتی در شرکت پتروشیمی مروارید صورت گرفت.

 رئیس واحد تحقیق و توسعه شرکت پتروشیمی مرواریدگفت: پس از نصب راکتور پایلوت و متعلقات کنترلی و ایمنی آن و ساخت و آماده سازی کاتالیست ایرانی در پایان سال ۹۶، به منظور تعیین وضعیت عملکردی راکتور مذکور در سرویس قرار داده شد و هر دو نمونه داخلی و خارجی تست گردید که عملکرد نمونه داخلی با راندمانی بهبود یافته در اوایل مهرماه ۱۳۹۷ ظاهر گردید.

لازم به ذکر است، دستاوردهای پروژه مذکور عبارتند از:

۱- جلوگیری خروج ارز از کشور،
۲- حذف هزینه های واردات،
۳- رفع نیاز واحدهای تولید اتیلن در کشور به این کاتالیست،
۴- حذف خرید خارج از کشور،
۵- عملکرد مناسب این کاتالیست نسبت به نوع خارجی
۶- ارزآوری مناسب برای کشور با صادرات این محصول

شایان ذکر است این پروژه با تلاش و همت واحدهای تحقیق و توسعه، بهره برداری و خدمات فنی شرکت پتروشیمی مروارید به همراه شرکت دانش بنیان توسعه نفت و گاز سرو به ثمر نشست.
شرکت پتروشیمی مروارید مجتمعی تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی پارس است که با ۲۰ هکتار مساحت و دو کارخانه فرایندی الفین و اتیلن گلایکول در فاز دوم پتروشیمی ها قرار دارد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۰۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۰۰۰ میلیارد ریالی خیران برای مدرسه‌سازی در کردستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان گفت: خیران در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال به مدرسه‌سازی در کردستان کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، ابراهیم مرادی، امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در نشست شورای آموزش و پرورش استان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته از میان ۲۶۶ مدرسه در حال ساخت، ۱۰۴ مدرسه با ۴۰۶ کلاس درس و ۳۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی در این سال تکمیل شد، افزود: سهم کردستان از اعتبارات ملی و جمعیت دانش‌آموزی کمتر از دو درصد و در مدرسه‌سازی بیشتر از سه درصد بوده که عملکرد استان در زمینه مدرسه‌سازی مطلوب بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان، افتتاح ۱۶ پروژه آموزشی در هفته دولت و همچنین بهره‌برداری از ۸۶ پروژه در ابتدای سال تحصیلی را از دیگر اقدامات صورت گرفته ذکر کرد و گفت: در دهه مبارک فجر، ۴۶ مدرسه با زیربنای بالغ بر ۱۴ هزار مترمربع تحویل آموزش و پرورش شده است.

مرادی با اشاره به افزایش بالغ بر شش هزار نفری دانش آموزان استان در سال گذشته، اضافه کرد: سرانه دانش‌آموزی دو سانتی‌متر مربع ارتقا یافته است.

وی کمک خیران به حوزه مدرسه‌سازی در سال گذشته را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خیران در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱,۰۰۰ میلیارد ریال به مدرسه‌سازی در کردستان کمک کرده‌اند که این میزان، ۱۵ درصد اعتبارات مدرسه‌سازی در کردستان را شامل می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان به تحویل ۳۵ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی در سال گذشته اشاره و ابراز امیدواری کرد با تخصیص‌های صورت گرفته این میزان در سال جاری به ۷۰ میلیارد تومان برسد.

کد خبر 745674

دیگر خبرها

  • محصولات فناورانه ایران در نمایشگاه روسیه
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد ریالی خیران برای مدرسه‌سازی در کردستان
  • چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط زیست است
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود
  • طراحی و ساخت الکتروموتورهای توان بالای نیروگاهی بومی‌سازی شد