Web Analytics Made Easy - Statcounter

185هزار متر مربع ، بیش تر از 10 برابر مرکز تجاری سام سنتر ، الهیه و پالادیوم زعفرانیه . مساحتی برابر با مراکز عظیم تجاری دنیا همچون ترافورد سنتر انگلستان و مال آمریکا در نیویورک! برای ساخت این مال بزرگ یک بانک تاسیس شد. ایران مال قرار است  با  217 هزار متر تخلف ساخت ، نقش مهمی در جذب گردشگر و صنعت توریسم کشور ایفا کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقشی که با شواهد موجود بعید به نظر می رسد و می توان آنرا بیشتر یک شو تبلیغاتی برای دوری از گزند انتقادات در خصوص این پروژه دانست.

به گزارش خبر شهروند ، پروژه ای که هنوز هیچ گزارش یا خبری از میزان هزینه ها و سرمایه بلعیده شده توسط آن به بیرون درز نکرده است. به گفته رسانه ها قرار است ایران مال از دوبی مال هم سبقت گرفته و ضربه دیگری به جامعه مصرف زده ایران بزند. اما سهم کارگر ایرانی ، تولید کننده ایرانی و برند ایرانی از پروژه ایران مال چقدر است؟!

یک کشور در حال توسعه به خودی خود دارای بخش خدمات بزرگی است . آنچه نیاز کشور ایران است نه ساخت  یک مال کپی شده از کشورهای مصرف زده ای همچون شیخ نشین امارات بلکه محتاج طرح های رویایی از مجتمع های کارخانه ای است ، این کشور محتاج طرح های بلند پروازانه از موسسات تحقیق و توسعه است.

صدها شاید هزاران میلیارد تومان از سرمایه این کشور که زیر سازه بتنی ایران مال مدفون شده است ، می توانست جهش بزرگی در بخش تولید ایجاد کند ، می توانست موجب رشد تکنولوژیک در حوزه تکنولوژی های برتر شود و از این راه هم به اشتغال جوانان متخصص کمک کند هم سودآوری برای سرمایه گذاران به همراه بیاورد اما اکنون فقط بخش فربه خدمات اقتصاد را فربه تر کرد.

ایران مال فقط سرمایه های این کشور و این مردم را تبدیل به سیمان و سازه های فلزی کرد. سازه های لوکسی که با همکاری شرکت کانادایی NORR قرار است محل عرضه برندهای اروپایی و آمریکایی باشد و سهم کارگران ایرانی و تولید کننده ایرانی چیزی نخواهد بود جز افسوس و آه!

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مرکز تجاری ایران مال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۰۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش کارگران برای تولید در کشور «مجاهدانه» است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان همزمان با صبح پنجشنبه به مناسبت هفته کار و کارگر در جمع نمایندگان قشر کارگری به میزبانی دفتر خود بیان کرد: اولین شرط تولید و پیشرفت و توسعه یک جامعه فعالیت کارگران است

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جاری را سال جهش تولید و مشارکت مردم نامگذاری کرده اند، تاکید کرد: همه اقشار مختلف به ویژه قشر کارگران باید برای تحقق شعار سال تلاش کنند.

امام جمعه دامغان قشر کارگری را زحمتکش‌ترین قشر جامعه دانست و گفت: اگر کارگران کار نکنند رونق تولید اتفاق نمی‌افتد و کارگران برای حفظ عزت کشور تلاش می‌کنند.

رستمیان با اشاره به نقش آفرینی کارگران در چرخش چرخ‌های اقتصادی کشورمان، گفت: تلاش کارگران برای تولید کشور «مجاهدانه» است

وی با بیان اینکه طبق اعلام مسئولان ما هفت هزار نفر کارگر مستمری بگیر تأمین اجتماعی در شهرستان داریم که انتظار می‌رود مسئولان به مشکلات آنها رسیدگی کنند، گفت: نداشتن امنیت شغلی، عدم قرارداد کاری به صورت سالیانه، کامل نبودن سنوات کارگران عمده مشکلات قشر کارگری است که باید پیگیری و حل شود

کد خبر 6088392

دیگر خبرها

  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت» رونمایی شد
  • نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت رونمایی شد
  • تلاش کارگران برای تولید در کشور «مجاهدانه» است
  • موتور شش سیلندر بنزینی ایران‌ساخت رونمایی شد
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رهبر انقلاب در دیدار کارگران سراسر کشور: تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت