Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر استرالیا در پارلمان با عذرخواهی کم‌سابقه در تاریخ این کشور از قربانیان کودک آزاری، اشک حضار را جاری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از رویترز، «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا، روز دوشنبه در یک اقدام کم سابقه از قربانیان آزار جنسی کودکان و خانواده هایشان عذرخواهی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
عذرخواهی ملی نخست وزیر که از سال ۲۰۰۸ تاکنون تنها برای دومین بار اتفاق افتاده است اشک برخی از قربانیان این رسوایی را جاری کرد.   اسکات موریسون پیش از عذرخواهی از قربانیان کودک آزاری در پارلمان در کانبرا –پایتخت استرالیا- ایستاده است.
پس از تحقیقات پنج ساله درباره سوءاستفاده جنسی از کودکان مشخص شد بیش از ۸ هزار مورد کودک آزاری انجام شده است. بیشتر این جرائم در موسسات مذهبی و دولتی که مسئولیت مراقبت از کودکان را داشتند اتفاق افتاده است!

موریسون در کانبرا به قانونگذاران گفت: «امروز ما به عنوان یک ملت می‌دانیم که به خوبی نشنیدیم، باور نکردیم و عدالت را اجرا نکردیم. از کودکانی که از آن‌ها غافل شدیم عذرخواهی می‌کنیم. از خانواده‌هایی که از اعتمادشان سوءاستفاده شد و با عواقب آن دست و پنجه نرم کردند عذرخواهی می‌کنیم».

چنین عذرخواهی‌هایی معمولاً زمانی صورت می‌گیرد که پای یک پشیمانی ملی در میان است؛ برای مثال زمانی که دولت در رقم خوردن یک فاجعه فاحش نقش داشته است به این شکل از مردم عذرخواهی می‌کند.   اشک‌های زنی که در حال تماشای موریسون است
موریسون این عذرخواهی را بار دیگر در حضور حدود ۸۰۰ قربانی کودک آزاری تکرار کرد و اشک بسیاری از آن‌ها جاری شد.

یکی از قربانیان کودک آزاری که در هنگام عذرخواهی رئیس جمهور آنجا بود گفت: «فضای اتاق خیلی سنگین بود و بودن در آنجا خیلی سخت بود. من به آدم‌هایی که در اتاق بودند نگاه کردم و با خودم گفتم در این کشور آدم‌های قوی‌تر از این آدم‌ها وجود ندارد. به همه قربانیان کودک آزاری افتخار می‌کنم».

قربانیان می‌گویند دولت برای حمایت از آن‌ها تلاش کافی نکرده است و موریسون وعده داد نظارت‌ها را تشدید کند. استرالیا طرحی برای پرداخت غرامت به قربانیان در نظر گرفته است. هر کدام از آن‌ها ۱۰۶ هزار دلار دریافت می‌کنند. به دولت استرالیا پیشنهاد شده از کشیش‌های کاتولیک بخواهد وقتی کسی در اتاق‌های اعتراف آن‌ها به کودک آزاری اعتراف می‌کند، آن را گزارش دهند؛ اما هنوز دولت محافظه کار استرالیا در این باره تصمیمی نگرفته است.

«کوین راد» نخست وزیر اسبق استرالیا در سال ۲۰۰۸ از نسلی از بومی‌های این کشور که در پی سیاست‌های «شبیه سازی» بومی‌ها با جامعه سفید پوست از خانواده هایشان جدا شده بودند، عذرخواهی کرد. دولت بر اساس این سیاست‌ها کودکان رنگین پوست را از خانواده هایشان جدا می‌کرد و به موسساتی می‌برد تا پس از تعلیم و تربیتشان آن‌ها را برای ایفای نقش وارد جامعه سفید پوستان کند؛ [اما هدف نهایی این سیاست‌ها از بین بردن بومی‌ها بود].

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۰۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  پس از اینکه اولیور داودن معاون نخست وزیر انگلیس در مجلس عوام این کشور ادعا کرد که در حملات سایبری چین به انگلیس در سال ۲۰۲۱ اطلاعات حدود چهل میلیون نفر از واجدان شرایط رای دادن در انتخابات انگلیس به سرقت رفت و ایمیل شماری از نمایندگان حزب حاکم محافظه کار که موضع ضد چینی داشتند نیزهک شد، دولت انگلیس اعلام کرد یک شرکت مرتبط با گروه سایبری «APT ۳۱» و دو مقام دولتی را که از آنان نام نبرده است تحریم کرد.
شماری از نمایندگان مجلس از حزب حاکم محافظه کار انگلیس از دولت خواستند دولت چین را به عنوان تهدید کننده امنیت ملی معرفی کند، اما دولت انگلیس در برابر این درخواست آنان تا کنون مقاومت کرده است.
سوئلا برآورمن وزیر کشور پیشین انگلیس نیزپیش‌تر از دولت خواسته بود چین را به عنوان تهدیدی علیه امنیت ملی انگلیس معرفی کند که دولت واکنشی به این درخواست نداشت.
اقدام دولت انگلیس در تحریم دو مقام دولتی و یک شرکت چینی، اما نمایندگان ضد چین در مجلس عوام انگلیس را راضی نکرد و ایان دانکن اسمیت از نمایندگان ضد چینی حزب حاکم محافظه کار با انتقاد شدید از واکنش دولت گفت: واکنش دولت به اقدام چین شبیه فیلی است که موش به دنیا آورده است.
رابرت جنریک وزیر پیشین مهاجرت انگلیس نیز با انتقاد از رویکرد دولت انگلیس در قبال چین گفت: این واکنش‌ها فقط چین را جری‌تر می‌کند نه پاسخگوی اقداماتش.
ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس در پی اوج گرفتن حملات علیه چین به ویژه در حزب حاکم محافظه کار که او رهبریش را برعهده دارد گفت: انگلیس خود را برای حفاظت در برابر اقدامات خصمانه چین آماده می‌کند.
نخست وزیر انگلیس همچنین چین را تهدیدی علیه امنیت اقتصادی این کشور دانست.
این در حالی است که دیوید لیدینگتون عضو پیشین دولت انگلیس به نمایندگی از دولت در صدر هیئتی به پکن سفر کرد تا با مقامات حزب کمونیست چین درباره روابط دو کشور گفتگو کند.
بیش از دو سال است که رویکرد انگلیس نسبت به چین کاملا تغییر کرده است و دیگر از روابط دوران طلایی که در زمان نخست وزیری دیوید کامرون و ترزا می‌از آن یاد می‌شد صحبت نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • مداح قمی پس از جنجال «معین» عذرخواهی کرد
  • پاشینیان: برخی حلقه‌های قره‌باغ امنیت ملی ارمنستان را تهدید می‌کنند
  • (ویدئو) گاف عجیب نجیب میقاتی؛ روبوسی با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا
  • اظهارات وزیر کشور درباره جرایم رانندگی: خیلی قدیمی است
  • واکنش وزیر رئیسی به اظهارات فلاحت پیشه درباره تخفیف هزار میلیاردی در فروش نفت به چین
  • بلژیک: اشغال فلسطین باید پایان یابد
  • پنتاگون: تعداد قربانیان غیرنظامی در غزه بسیار بالاست
  • تعداد قربانیان غیرنظامی در غزه بسیار بالاست
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین
  • اولین صعود آسیا رقم خورد: استرالیا!