Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد برگزاری بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران اعلام کرد بازخوانی طرح ها و پیشنهادنامه های این دوره بدون در نظرگفتن نام صاحبان آثار انجام خواهد شد. ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا،  ستاد برگزاری بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران با  انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بازخوانی طرح‌ها و پیشنهادنامه‌های این دوره بدون نام صاحبان آثار انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که رویکرد این دوره از جشنواره به حداقل رساندن ریزش آثار در مرحله‌ بازخوانی است.  در توضیحات تکمیلی دبیرخانه این دوره از جشنواره درباره نحوه بازخوانی طرح ها و پیشنهادنامه ها آمده است:

«بازخوانی آثار جشنواره بیست و دوم، بنا به درخواست دبیران کانون‌های تئاتر، انجمن‌های علمی نمایش و نمایندگان دانشجویی؛ با رویکرد حذف حداقلی در مرحله‌ بازخوانی طرح‌ها و با حذف نام صاحبان آثار صورت خواهد پذیرفت. ضمن اینکه در بازخوانی طرح‌های ارسالی دوره بیست و دوم؛ ارسال مواردی مانند اسکیس کلی طراحی صحنه، لباس و موارد دیگر آزاد است.

از دیگر تفاوت‌های مرحله بازخوانی طرح‌های این دوره با ادوار پیشین، الزام به ارسال خلاصه طرح برای همه نمایشنامه‌ها است. بدین ترتیب ارسال خلاصه طرح نمایشنامه‌های غیر تالیفی هم می‌تواند علاوه بر ایده‌ اجرایی و باقی موارد ارسالی، به ادراک جامع‌تر بازخوان‌ها از آثار بیانجامد.

هنرمندان متقاضی توجه ویژه داشته باشند که نیازی به پاسخگویی همه سئوالات پیشنهاد نامه نیست و اگر در مورد مسئله‌ای هنوز تصمیم نگرفته‌اند، می‌توانن اعلام کنند زیرا این روش پاسخگویی امتیاز منفی به همراه نخواهد داشت.»

بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران  به دبیری امین مختاری پنجم تا چهاردهم اردیبهشت ماه سال 1398  به همت اداره کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش های مختلف الف: مناطق «تئاتر صحنه» و ب: سراسری و بین‌المللی «تئاتر صحنه»، «تجربه‌های اجرا»، «نمایشنامه‌نویسی (جایزه استاد اکبررادی)،  «پژوهش (جایزه دکتر فرهاد ناظر‌زاده کرمانی)»، «ترجمه  نمایشنامه»، «عکس، پوستر و تیزر»، «غیر رقابتی»، «کارگاه‌ها و درس گفتارها»، «مدرسان»، «جشنواره جشنواره‌ها» و «پایان‌نامه‌های برگزیده» ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان برگزار خواهد شد. بخش تئاتر صحنه مناطق نیز نیمه اول اسفند ماه سال 1397 میزبان هنرمندان فعال عرصه تئاتر دانشگاهی خواهد بود.

علاقه‌مندان برای کسب تازه ترین اطلاعات و اخبار و همچنین دریافت متن کامل فراخوان و ثبت نام در جشنواره می توانند به سامانه اینترنتی www.iiutf.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

R1369/P1356/S4,34/CT12 واژه های کاربردی مرتبط جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی تئاتر دانشگاهی تئاتر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی تئاتر دانشگاهی تئاتر جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی تئاتر دانشگاهی تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری جشنواره، مهدی سیم ریز دبیر بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، برنامه اجرای آثار چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی را اعلام کرد.

به این ترتیب نمایش «یک اتفاق ساده» به نویسندگی و کارگردانی مهدی حبیبی از ۱۳ تا ۲۱ اردیبهشت در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر به نمایش درخواهد آمد.

نمایش «خداداد» به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی مهدی خجستگی از ۱۵ تا ۳۰ اردیبهشت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم اجرا می‌شود.

نمایش «سفر پرماجرا» به نویسندگی و کارگردانی رضا جوشعار نیز از ۱۱ تا ۲۰ اردیبهشت در سالن تئاتر فرهنگسرای طوبی بندرعباس و نمایش «چهارمین نفر» به نویسندگی امیر مشهدی عباس و کارگردانی سولماز محمدی و صادق حسنی نیز از یکم تا ۱۰ اردیبهشت در سالن تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان روی صحنه خواهد رفت.

نمایش «خداداد» به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی محسن اکرمی از ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت ماه در مدارس نواحی ۱ و ۲ شهر یزد و نمایش «نارنجی» به نویسندگی و کارگردانی سید سوران حسینی نیز از ۱۶ تا ۳۰ اردیبهشت در سالن تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان روی صحنه می‌رود.

نمایش «گم» به کارگردانی رضا عربشاهی از پنجم تا ۲۰ اردیبهشت در مرکز تئاتر شماره ۷ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد و نمایش «بی بی و دشت ارغوانی» به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی مهیار هزارجریبی ۸ تا ۲۱ اردیبهشت در تماشاخانه آنا بهشهر به صحنه می رود.

نمایش «من و برادرم اقبال» به نویسندگی و کارگردانی محسن پورقاسمی نیز از ۵ تا ۱۵ اردیبهشت در سالن تئاتر مجتمع شهید آوینی همدان به نمایش درخواهد آمد.

نمایش «صاحب سرزمین نور» به نویسندگی سید حسین فدایی‌حسین و کارگردانی سید رهبان مسلمی از ۱۵ تا ۱۹ اردیبهشت در سالن تئاتر فرهنگسرای ویلا گرگان روی صحنه خواهد رفت.

چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی از تاریخ ۲۵ فروردین لغایت ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به صورت غیرمتمرکز و در قالب اجراهای عمومی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6082356 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • نحوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس تغییر کرد
  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • شاخصه‌های هنر انقلاب در دانشگاه درست تعریف نشده است
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • هنر تئاتر با فرهنگ گفتگو شکل می‌گیرد
  • پرونده چهارمین همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری بسته شد
  • نماینده شهرستان‌ها در پایتخت هستیم/بعد از اجرا نمایش همراهتان است