Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@22:47:39 GMT

معاینه بیش از ۸ هزار راس دام در قاین

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۱۰۰۳

معاینه بیش از ۸ هزار راس دام در قاین

محمودی زاوه، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاین در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت:در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دامپزشکان بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی قاین اقدام به معاینه و درمان دام سبک و سنگین کردند.


وی افزود: این شبکه در راستای شناخت و درمان دام‌های مریض و ارجاع بیماری‌های دامی به ادارات ستادی مبارزه، بررسی هاو آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان تمامی دام‌های مراجعه کنندگان را توسط دامپزشکان بخش دولتی و خصوصی مورد معاینه و تشخیص قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸ هزار دام سبک وسنگین در پی مراجعه همشهریان با فعالیت ۵ نفر دامپزشک دربخش دولتی وخصوصی مورد معاینه ودرمان قرار گرفته است.


محمودی زاوه گفت: با توجه به حساس بودن بسیاری از بیماری‌های دام و طیور و لزوم اقدامات سریع در خصوص مقابله با رخداد بسیاری از بیماری‌های مشترک و واگیر دامی کلیه مراکز مایه کوبی و درمانی، بخش خصوصی نیز دامپزشکی را در این امر یاری می‌نمایند که تمامی موارد مورد ارزیابی و بازرسی شبکه قرار می‌گیرد.


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاین هم چنین به مصرف بیش از ۳۵۰ هزار دز واکسن در جمعیت دامی این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد:در راستای مبارزه با بیماری‌های دامی و احتمال بروز وانتشار بیماری بیش از ۳۵۰ هزار دز واکسن در جمعیت دامی شهرستان توسط اکیپ‌های واکسیناسیون مصرف شد.


وی افزود: در راستای انجام اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی در خصوص واکسیناسیون دام سبک و سنگین از ابتدای سال تاکنون مقدار ۳۵۲ هزار و ۷۰۰ دز انواع واکسن‌های مختلف دامی اعم از شاربن، تب برفکی، بروسلوز، هاری، آبله و. توسط اکیپ‌های واکسیناسیون این شبکه در جمعیت دامی شهرستان تزریق شده است.
انتهای پیام/ب


بیش از ۸ هزار راس دام در قاین معاینه شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۱۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی جغتای گفت: سنوروزیس (گیجی) نام بیماری ناشی از سنوروس سربرالیس است. سنوروس سربرالیس مرحله نوزادی تنیا مولتی سپس مولتی‏سپس است.

دکتر ابراهیم سپهر افزود:انگل بالغ در روده سگ و سگ سانان زندگی می‌کند. مرحله لاروی این انگل عمدتا" تمایل به سیستم اعصاب مرکزی بخصوص مغز و نخاع شوکی نشخوارکنندگان دارد که موجب کاهش اشتهای شدید، کاهش بینایی به طورت یک طرفه یا نامتقارن، عدم تعادل در ایستادن و راه رفتن، به دور خود چرخیدن، چرخاندن سر و کوبیدن سر به دیوار توسط دام می‌شود.

وی افزود: وجود سگ آلوده در محیط نگهداری دام و آلوده نمودن علوفه موجود در محیط از طریق دفع مدفوع و همچنین نشستن بر روی علوفه و خوراکی که مورد مصرف دام قرار می‌گیرد، زمینه بیماری سنوروزیس را در گوسفندان به وجود می‌آورند، این نوع کرم و انگل خطرناک ابتدا به داخل خون می‌رود و سپس از طریق خون وارد مغز گوسفند شده و با ایجاد یک کیست نسبتا بزرگ در مغز دام، بیماری گیجی را به وجود می‌آورد

 

دیگر خبرها

  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند
  • انجام بیش از ۵ هزار آزمایش تخصصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان مشهد
  • واکسیناسیون ۱۰ هزارقطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در نائین