Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:40:08 GMT

آمار خیره کننده رونالدو در گلزنی

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۱۰۲۳

آمار خیره کننده رونالدو در گلزنی

مهاجم پرتغالی یوونتوس با ۴۰۰ گل بهترین گلزن پنج لیگ برتر اروپا است.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آس، کریستیانو رونالدو شنبه با گلزنی در دیدار یوونتوس و جنوا (تساوی یک بر یک) توانست  یک رکورد جدید به ثبت برساند. مهاجم پرتغالی تک گل تیمش را در این دیدار به ثمر رساند تا نخستین بازیکن در تاریخ باشد که ۴۰۰ گل در پنج لیگ برتر اروپا (اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، آلمان و فرانسه) به ثمر می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازیکن یوونتوس با وجود این که شروع خوبی در سری A  نداشت و نتوانست در سه بازی نخست خود با این تیم گلزنی کند، اکنون در شرایط خوبی به سر می‌برد و دوباره به دوران اوج خود باز گشته است. او در ۹ بازی پنج گل برای یوونتوس به ثمر رسانده است. رونالدو پیش از این با پیراهن رئال مادرید از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸، ۳۱۱ بار گلزنی کرد. پیش از آن نیز با پیراهن منچستریونایتد ۸۴ بار گل به ثمر رسانده بود. به همین خاطر او در صدر برترین گلزنان پنج لیگ برتر اروپا قرار دارد. لیونل مسی در جایگاه دوم قرار دارد و تنها یازده گل با مهاجم پرتغالی فاصله دارد. تفاوت رونالدو با ستاره آرژانتینی در این است که مسی تنها در بارسلونا بازی کرده است و همه گل‌هایش در لالیگا به ثبت رسیده است.

در فهرست بازیکنانی که بیش از ۲۵۰ گل در پنج لیگ برتر اروپا به ثمر رساندند نام دو اسپانیایی دیده می‌شود. رائول گونسالس و تلمو سارا در این فهرست قرار دارند. مهاجم پیشین رئال مادرید در ۲۲۸ بازی توانست ۲۵۶ گل به ثمر برساند. رائول در شالکه نیز ۲۸ گل به ثمر رساند . این‌ در حالی است که سارا تنها برای اتلتیک بیلبائو بازی کرد و ۲۵۳ گل در لالیگا به ثمر رساند.

علاوه بر رونالدو و مسی که هر هفته‌ به تعداد گل‌های خود  اضافه می‌کند، تنها بازیکنی که در این فهرست هم‌چنان در حال‌ بازی کردن است، زلاتان ایبراهیموویچ است. مهاجم سوئدی ۲۶۸ گل  به ثمر رسانده است. او در همه  لیگ‌های برتر اروپا به جز بوندسلیگا گلزنی کرده است. ایبراهیموویچ در لالیگا با پیراهن بارسلونا، در سری A  با اینتر، میلان و یوونتوس در لیگ برتر با منچستریونایتد و در لیگ فرانسه با پاری ‌سن‌ ژرمن بازی کرده است.

در ادامه آمار گلزنان برتر در ۵ لیگ‌ معتبر اروپا را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام کریستیانو رونالدو ليونل مسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهریار سپاهان برای لیگ برتر آبروداری می‌کند

شهریار مغانلو در جریان برد 2-1 تیم سپاهان برابر ملوان یک گل دیگر زد و 14 گله شد. 14 گل در 24 بازی حالا رفته رفته آماری آبرومند برای لیگ برتر کشورمان محسوب می شود.

به گزارش طرفداری، شهریار مغانلو در حالی به این آمار رسیده که در سالهای اخیر، گلزنان لیگ برتر ایران آماری بسیار ضعیف از خود به جا گذاشته اند. در سال گذشته تعداد گلهای بهترین گلزن لیگ به عدد 14 هم نرسیده بود و همین شهریار مغانلو با 13 گل آقای گل مسابقات لیگ حرفه ای شد. اما مغانلو در فصل جاری در حالی که 6 بازی کمتر از فصل گذشته داشته، 14 گل زده و در 6 بازی آتی می تواند آمار خود را در بهترین شرایط حتی به 20 گل برساند که یک آمار رویایی برای آقای گل لیگ برتر ایران محسوب می شود.

در تاریخ لیگ ایران برخی اوقات آمارهای شایسته و قابل توجهی در زمینه گلزنی داشته ایم. برخی از این آمارهای فوق العاده به قرار ذیل است:

حسین کلانی از پرسپولیس با 7 گل در 4 بازی لیگ سال 49 (فقط آمار دور نهایی محاسبه شده) حسین کلانی و صفر ایرانپاک از پرسپولیس در لیگ سال 1350 (هرکدام با 12 گل در 14 بازی) فرشاد پیوس از پرسپولیس در لیگ سال 1373 (20 گل در 24 بازی) رضا عنایتی از استقلال در لیگ سال 85 (21 گل در 30 بازی) رضا نوروزی از فولاد خوزستان در لیگ سال 1390 (24 گل در 34 بازی)

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • شهریار سپاهان برای لیگ برتر آبروداری می‌کند
  • رکورد گلزنی در لیگ برتر انگلیس شکسته شد
  • با گل هری مگوایر مقابل شفیلدیونایتد؛ رکورد گلزنی در لیگ برتر انگلیس شکسته شد
  • پادشاهان گلزنی در وقت‌های تلف شده در فصل جاری؛ لیورپول در صدر
  • خروج سردار از سایه | مهاجم ایرانی اسلحه پنهان ده‌روسی مقابل لورکوزن خواهد بود؟
  • چه کنم نیمار و مسی نیستم ولی عاشق رونالدو هستم!‏
  • ولاهوویچ: کریستیانو رونالدو الگویم است؛ رویای توپ طلا و جام بردن با یوونتوس را دارم
  • صحبت‌های سردار آزمون پس از گلزنی برای رم
  • واکنش سردار آزمون به گلزنی مقابل بولونیا
  • واکنش سردار بعد از گلزنی و شکست رم