Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن پسندیده روز دوشنبه در حاشیه پاکسازی حاشیه اتوبان در محدوده شهر محمدیه که با حضور مریم نخستین شهردار و جمعی از مسئولان شهری محمدیه و کشت پرور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز انجام شد، گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تخلیه و انباشت سالیان متمادی نخاله ساختمانی و زباله در حاشیه اتوبان قزوین- کرج علاوه بر عوارض و آلودگی های زیست محیطی مناظر بسیار زشت و نازیبایی در حاشیه اتوبان ایجاد کرده بود که نیازمند عزم جدی در استان برای حل این معضل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: طی جلسه شورای اداری که در اواخر شهریور ماه سال جاری با حضور معاونان و رؤسای ستادی و شهرستان ها در محل اداره کل برگزار شد بر پاکسازی حاشیه اتوبان تأکید شد و مصوب شد ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانها با عزم جدی نسبت به انجام این مهم با همکاری ادارات و ارگان های ذیربط اقدام کنند.

پسندیده تصریح کرد: این دومین عملیات پاکسازی در محدوده شهرستان البرز است که با همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز، شهرداری و شورای شهر محمدیه و چند واحد صنعتی و کارگاهی با ۴۰ نفر نیروی انسانی، ۳ دستگاه لودر و ۴ دستگاه کامیون پاکسازی حاشیه اتوبان از نخاله های ساختمانی و زباله های ساختمانی در حال انجام است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: این پسماندها پس از پاکسازی توسط کامیون ها به جایگاه نخاله ساختمانی محمدیه انتقال خواهد یافت.

پسندیده همچنین به پاکسازی اطراف شهر الوند از زباله و نخاله اشاره کرد و گفت: شهرداری الوند با ۲ دستگاه لودر و ۴ دستگاه کامیون اقدام به پاکسازی جایگاه قبلی پسماندهای این شهر معروف به "تپه زباله" کرده که این فعالیت تا پاکسازی کامل اطراف شهر الوند از پسماند انجام خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک پرداخت و ابراز داشت: طی یک برنامه دیگر به همت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک و با بهره گیری از ظرفیت دهیار و شوراها و دانش آموزان مدرسه شهدا و پاسگاه نیروی انتظامی روستای کوندج، بخشی از اتوبان قزوین به آبیک از کیسه های نایلونی و زباله پاکسازی شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: از مراکز خدمات رفاهی بین راهی نیز خواسته شده که نسبت به پاکسازی پیرامون تا یک کیلومتری اطراف محل کار خود اقدام کنند.

وی  در پایان ضمن درخواست از مردم برای نریختن زباله در طبیعت و حاشیه جاده ها، تأکید کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با جدیت تمام نسبت به پیگیری پاکسازی کامل حاشیه جاده ها و طبیعت اقدام خواهد کرد و امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد وجود هیچ پسماندی در حاشیه اتوبان قزوین به کرج نباشیم.

کد خبر 4437786

منبع: مهر

کلیدواژه: پاکسازی محلات محیط زیست قزوین اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر گرگان مرز مهران کرمانشاه مشهد یاسوج شهرکرد شیراز خرم آباد خطبه های نماز جمعه خبرگزاری مهر سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۱۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند که این یکی از آسیب‌های جدی حوزه محیط زیست است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اقبال حمیدی، امروز چهارم اردیبهشت_ در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: از سوم تا نهم اردیبهشت به نام هفته زمین پاک نامگذاری شده است که در این هفته برنامه‌هایی اجرایی می‌شود، از جمله آن با همکاری انجمن‌های زیست محیطی به صورت نمادین نسبت به پاکسازی مناطق گردشگری از زباله اقدام خواهد شد.

وی افزود: معضلات زیست محیطی با افزایش جمعیت روز به روز بیشتر می‌شود و ما نیازمند فرهنگ‌سازی در این مورد هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به ابلاغ آئین نامه کاهش مصرف پلاستیک در کشور، خاطرنشان کرد: سازمان صمت مکلف شده است که در طول مدت پنج سال، هر سال ۲۰ درصد از واحدهایی که نسبت به تولید پلاستیک همچون کیسه پلاستیکی اقدام می‌کنند را با مواد دوستدار محیط زیست جایگزین کند.

حمیدی ادامه داد: سرانه مصرف روزانه پلاستیک هر نفر سه کیسه است که سالانه بالغ بر ۱۰ میلیون تُن پلاستیک در کشور مصرف می‌شود.

وی فعالیت‌های معادن، آتش‌سوزی جنگل‌ها و حریق بقایای محصولات کشاورزی توسط کشاورزان را از دیگر معضلات زیست محیطی استان برشمرد و اضافه کرد: کمتر از دو درصد روستاهای استان مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب هستند و این فاضلاب وارد آبراه‌های پایین دست روستا می‌شود که یکی از عوامل اصلی آلوده شدن خاک است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: کانون داخلی گرد و غبار در استان کردستان وجود ندارد و در یکی دو سال اخیر مشکلی بابت گرد و غبار کشورهای همسایه نداشته‌ایم.

خودروهای فرسوده، عامل اصلی آلودگی هوای شهر سنندج

حمیدی تصریح کرد: بالغ بر ۸۰ تا ۹۰ درصد آلودگی هوای شهر سنندج ناشی از خودروها و سیستم حمل و نقل فرسوده است چون بیش از ۸۰ درصد حمل و نقل عمومی این شهر فرسوده است.

وی افزود: در مورد حل این مشکل با شهرداری سنندج رایزنی‌های لازم را انجام داده‌ایم اما تاکنون جوابی نگرفته‌ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان، واژگونی تانکرهای حامل سوخت را از دیگر عوامل آلودگی خاک استان دانست و گفت: از سال ۱۳۸۷ تاکنون حدود ۳۰۰ مورد واژگونی تانکر سوخت را در استان داشته‌ایم که نیاز هست پلیس راهور نظارت‌های خود را بر تردد این تانکرها در مسیرها دارای ممنوعیت بیشتر کند.

حمیدی ادامه داد: پسماند شهرها و روستاهای استان نیز از دیگر عوامل آلودگی خاک استان است، به نحوی که از حدود ۱۷۰۰ روستای استان فقط ۸۰۰ روستا دارای جایگاه زباله منطبق بر شرایط لازم هستند.

وی اضافه کرد: شهرداری‌های استان کردستان نیز مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند که این یکی از آسیب‌های جدی حوزه محیط زیست و خاک و هوا بوده و موجب افزایش سگ‌های ولگرد و مشکلات زیست محیطی و بهداشتی شده است.

شهرداری‌ها مسئله پسماند را در اولویت قرار دهند

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: مشکل زباله و پسماند تا زمانی که در اولویت شهرداری‌ها قرار نگیرد این مشکل حل نخواهد شد.

حمیدی گفت: بحث تفکیک از مبدا زباله باید نهادینه شود و اگر مدیریت پسماند به صورت سامانه‌ای صورت گیرد قاعدتاً مشکلاتی همچون افزایش سگ‌های ولگرد و سایر مشکلات بهداشتی کمتر می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر شهرداری‌های استان مسئله دفع اصولی زباله و پسماند را رعایت نکنند به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

کد خبر 747167

دیگر خبرها

  • همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • پاکسازی حاشیه اتوبان تهران - قزوین در دومین روز از هفته زمین پاک
  • اقدامات مناسب برای کاهش مصرف پلاستیک انجام شود