Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@20:24:16 GMT

سمنان| آثار هنری مذهبی باید پژوهش محور باشد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۱۵۱۰

سمنان| آثار هنری مذهبی باید پژوهش محور باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه آثار هنری معنوی و مذهبی ما باید پژوهش محور باشد، گفت: نظام سلطه راه نابود کردن فرهنگ و میراث گرانبهای عاشورا را تحریف می داند. ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت در اختتامیه دهمین سوگواره حسینی تعزیه استان سمنان که با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان آئینی و شبیه خوان این استان به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان در محل تالار منوچهری مجتمع فرهنگی و هنری شهید شاهچراغی(ره) برگزار شد، اظهارداشت: فعالیت‌ها و آثار فاخر هنری به ویژه با مضامین دینی بدون کار علمی و پژوهشی حاصل نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که اکنون چهار دهه از عمر بابرکت آن می گذرد با اندیشه‌ای مبتنی براسلام ناب محمدی و اصل ولایت فقیه با رهبری فقیهی مجاهد و نقی وابستگی به شرق و غرب و سرسپردگی نظام سلطه، مناسبات آن روز جهان را بهم ریخت و معادلات قدرت را در عرصه جهانی دچار تحول کرد.

وی اضافه کرد: امروز در عرصه فعالیت‌های فرهنگی نظام سلطه به این نتیجه رسیده که نظامی مبتنی بر دینی با دیرینه فرهنگی 14 قرن که پشتوانه فرهنگ ملی سه هزارساله را با خود دارد، خطری بزرگ و بالفعل برای آنان محسوب می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با بیان اینکه دین و فرهنگی که توانسته گروه های مقاومتی را در جای جای جهان ایجاد کند که منافع قدرت های استکباری را به خطر می اندازد همواره مورد هجوم فرهنگی و اعتقادی دشمنان قسم خورده اسلام خواهد بود، گفت: دشمنان وقتی دریافتند ترور و جنگ و فشار در مقابله با ملت بزرگ ایران اثر گذار نیست به سراغ جنگ فرهنگی برعلیه ما رفتند.

فضیلت خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما نشأت گرفته از قیام کربلااست، دشمن اکنون به خوبی می داند اگر مستقیماً به ملت ما بگوید که از مکتب امام حسین(ع) فاصله بگیرید، فایده ای نخواهد داشت آنها تصمیم گرفتند با دین علیه دین و به نام حسین(ع) علیه حسین(ع) اقدام کنند؛ حربه دشمن تحریف و انحراف است؛ از یاد نبریم که انحراف مسیر دین از ولایت و نبوت به خلافت و سلطنت بود که سبب شد بهای سنگینی مانند خون سیدالشهدا(ع) و یارانش داده شود تا اسلام حقیقی حفظ شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تأکید کرد: اگر تعزیه می خوانیم، مداحی یا سخنرانی می کنیم، کارگر مجانی نظام سلطه نشویم، دست به تحریف شخصیت و راه امام حسین(ع) نزنیم، بدانید که استکبار جهانی راه نابود کردن فرهنگ و میراث گرانبهای عاشورا را  در تحریف می داند؛ در خلق هر اثر هنری و مذهبی مراقب انحراف باشیم و آثار هنری معنوی و مذهبی باید پژوهش محور باشد.

انتهای پیام/ ع

R41366/P1494/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار و ۵٠٠ برنامه فرهنگی طی کنگره ملی شهدای استان اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، امین درخشان صبح چهارشنبه در یادواره شهدای هنرمند کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر امروز حرفی در عرصه هنر و فرهنگ داریم، حاصل تلاش هنرمندان است.

وی با تاکید بر تبیین دوران دفاع مقدس به عنوان سند افتخار در جامعه، اظهار کرد: طی برگزاری کنگره شهدای استان، برنامه‌های متعددی پیش بینی شده است.

درخشان با بیان اینکه ۲ هزار و ۵٠٠ برنامه فرهنگی و هنری در استان اجرایی خواهد شد، عنوان کرد: تحقق ۳٠ فیلم مستند و داستانی را خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گفت: تولید ۲٠ سرود و ۱٠ موسیقی فاخر از دیگر هدفگذاری های انجام شده است.

درخشان گفت: در مجموع خلق آثار متعدد هنری و تجسمی در جریان کنگره شهدا را خواهیم داشت.

کد خبر 6080766

دیگر خبرها

  • انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد ۳۸ بنای تاریخی را احداث کرده است
  • «بازار هنری ایران» برگزار می‌شود/ در خوشنویسی پیشتازیم
  • جهاددانشگاهی باید مهم‌ترین بازیگر فعالیت‌های فرهنگی و دانشگاهی باشد
  • حمایت از طرح ها و برنامه های جهاد دانشگاهی
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود
  • حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است
  • ۲ هزار و ۵٠٠ برنامه فرهنگی طی کنگره ملی شهدای استان اجرا می شود