Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس اتحادیه سازندگان مصنوعات و فروشندگان فلزات رنگین گفت: دولت باید یک قدم جدی برای حل مشکلات وارداتی بردارد، زیرا ورق استیل از محصولات بسیار پرکاربرد در ایران است و استفاده از فلزات دیگر برای تولید محصولات برای سلامتی مصرف کننده مضر است.

عبدالله اقبالی در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری میزان در خصوص دلایل افزایش قیمت در ظروف فلزی بیان کرد: قمیت مس در بازار جهانی افزایش داشته است ضمن این که در ایران هزینه‌های توید نیز تا حد زیادی بالا رفته است در نتیجه قیمت تمام شده‌ی ظروف و لوازم فلزی طی چند ماه اخیر با رشد چشم گیری مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مالیات دریافتی از واحد‌های مختلف باید عادلانه باشد افزود: ملیات‌ها هم اکنون برحسب حجم کالا محاسبه می‌شود و این نحوه‌ی مالیاتی به دور از عدالت مالیاتی است در نتیجه خواسته‌ی فعالان این عرصه از مسئولین و سازمان‌های ذی ربط این است که مالیات باید بر حسب میزان درآمد و سود فعالان محاسبه شود.
رئیس اتحادیه سازندگان مصنوعات و فروشندگان فلزات رنگین وارد کردن محصول را یک معقوله‌ی تخصصی دانست و متذکر شد: وارد کردن در هر زمینه‌ای یک معقوله‌ی تخصصی و پیچیده است تخصصی بودن آن به این منظور است که باید تحت نظر افراد با تجربه قرار داشته باشد، ولی این امر در کشور رعایت نمی‌شود و وارد کردن بر عهده‌ی افرادی قرار دارد که ازمحصول وارد شده، اطلاعات کافی را ندارند.
اقبالی با بیان اینکه، وارد کنندگان با مشکلاتی زیادی برای وارد کردن مواد اولیه مواجه هستند، مطرح کرد: مهم‌ترین این مشکلات بالا بودن نرخ ارز است در نتیجه به دلیل بالا بودن قیمت مواد وارد شده، واحد‌های تولیدی زیادی اقدام به تعطیلی واحد‌های تولیدی کرده اند.
وی با بیان اینکه مجموع سود وارد کنندگان در پایان معاملات در حدود ۱۰ درصد است اظهار کرد: با وجود سود کمی که عاید وارد کنندگان می‌شود، آن‌ها باید ۹ درصد از حجم معاملات خود را در هنگام ترخیص کالا تحت عنوان مالیات پرداخت کنند.
رئیس اتحادیه سازندگان مصنوعات و فروشندگان فلزات رنگین در ادامه افزود: تولید کنندگان لوازم فلزی خانگی از واحد‌های تولیدی هستند که بسیار در معرض گرانی و کمبود مواد اولیه قرار دارند یکی از مهم‌ترین نیاز این واحد تولیدی ورق استیل است که متاسفانه به دلیل بالا بودن قیمت این محصول به هیچ عنوان برای تولید کننده صرفه‌ی اقتصادی ندارد.
اقبالی خاطر نشان کرد: دولت باید یک قدم جدی برای حل مشکلات وارداتی بردارد، زیرا ورق استیل از محصولات بسیار پرکاربرد در ایران است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به لوازم خانگی، لوازم بیمارستانی و حصولات غذایی اشاره کرد و استفاده از فلزات ... برای تولید این محصولات برای سلامتی مصرف کننده مضر است.
وی در خصوص اولین و موثر‌ترین اقدامی که باید در راستای افزایش میزان تولیدات و رونق در بازار لوازم فلزی برداشت، گفت: وزارت صمت باید به وارد کنندگان این اجازه را بدهد تا مواد اولیه با ارز ارزان قیمت وارد کشور شود تا تولید کنندگان با خیال راحت‌تر به کار خود ادامه دهند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ظروف مسی صادرات استیل مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۱۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار تولید مواد اولیه دارویی در خودکفایی صنعت داروسازی

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، ضرورت تولید مواد اولیه دارویی خصوصاً داروهای استراتژیک و صادرات داروهای ساخت داخل را ضروری عنوان کرد و گفت: با توجه به کیفیت بالا و قیمت مناسب داروی ساخت داخل، به نظر می‌رسد تسهیل شرایط صادرات دارو از کریدورهای قانونی راهکار مناسبی برای توسعه مارکت‌های فراسرزمینی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضرورت دسترسی به فرمولاسیونی در حوزه مکمل‌های دارویی را خواستار شد و افزود: نیازمند پژوهش‌هایی متناسب با نژاد ایرانی در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: امروزه مکمل‌ها از بحث‌های فانتزی عبور کرده و چنانچه پیوست علمی داشته باشد اثرگذاری بالایی خواهد داشت.

زالی، نسبت به مصرف غیرمنطقی و خودسرانه مکمل‌های دارویی انتقاد کرد و افزود: استفاده افراطی این داروها نه تنها باعث بهبود شرایط بدن فرد نمی‌شود بلکه در برخی موارد آسیبی که به کبد و کلیه می‌رساند بسیار خطرناک است.

کد خبر 6079074 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است
  • بخشودگی جرائم مالیاتی برای تکمیل کنندگان اظهارنامه‌های پیش فرض
  • در واگذاری غرفه‌های سعدالسلطنه عدالت رعایت شود
  • کاهش قیمت مرغ در بازار
  • تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا
  • خودکفایی صنعت داروسازی با ورود به تولید مواد اولیه دارویی
  • آثار تولید مواد اولیه دارویی در خودکفایی صنعت داروسازی
  • گروه های فشار مانع ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده