Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@09:40:20 GMT

ورزش بانوان گنبد نیازمند توسعه زیرساخت ها

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۱۸۷۲

ورزش بانوان گنبد نیازمند توسعه زیرساخت ها

گنبدکاووس - ایرنا - ورزش بانوان گنبدکاووس در شرق استان گلستان با وجود برخورداری از ظرفیت های فراوان و کسب مدال های متعدد در رویدادهای معتبر، نیازمند توسعه زیرساخت ها و امکانات برای شکوفایی بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اگر چه در سال های اخیر بانوان شهرستان گنبدکاووس در رشته‌ های ورزشی موفقیت های فراوان و چشمگیری به دست آوردند اما برخی از آنان قبل از درخشش در عرصه های ملی و بین المللی در نتیجه کمبود امکانات و نبود سالن ‌های ورزشی و فضاهای مناسب تمرین، از ادامه حضور در ورزش حرفه ای خداحافظی کرده و عطای آن را به لقایش بخشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این پیوند می توان از جواهر زمانی و سولماز قرنجیک قهرمانان دو و میدانی و فائزه دیبایی قهرمان پرتاب دیسک اشاره کرد که هزینه های بالای حضور در مسابقات و کمبود وسایل تمرین مانع ادامه فعالیت آنان در عرصه ورزش شد.
شریفه صنوبری ورزشکار 17 ساله دوومیدانی گنبد یکی از ورزشکارانی است که به دلیل کمبود امکانات و دشواری در انجام مداوم تمرین، آرام آرام از دنیای قهرمانی و رقابت با مدعیان فاصله گرفته است.
وی گفت: به دلیل طولانی بودن فاصله محل سکونت تا استادیوم تختی گنبد برای انجام تمرین دوومیدنی و ناتوانی در تامین هزینه های تردد مداوم در این مسیر، با افت کیفیت فنی مواجه شده و از رکوردهای کشوری فاصله گرفتم.
وی که آرزوی شرکت در رقابت های جهانی را دارد بیان کرد: تاکنون حضور در چند رویداد قهرمانی کشور را به دلیل هزینه های زیاد شرکت در این رویدادها از دست داده ام و به همین دلیل انگیزه هایم برای حضور در ورزش قهرمانی در حال فروکش کردن است.
زهرا شوشتری عضو تیم ملی سپک تاکرا نیز گفت: گنبد یکی از قطب های این ورزش در گلستان است که با وجود فعالیت ورزشکاران متعدد و ملی پوش، از کمبود امکانات رنج می برد.
وی بیان کرد: هم اینک تیم زیر 18 سال سپک تاکرا بانوان با حدود 30 نفر در گنبد کاووس فعالیت دارد و بزرگترین مشکل این ورزشکاران، نداشتن سالن اختصاصی برای انجام تمرینات و افزایش آمادگی حضور در رقابت های قهرمانی کشور است.
به گفته وی، کمیته سپک تاکرا گنبد از شرکت بانوان ورزشکار این شهر برای حضور در رقابت های کشوری حمایت نمی کند.
زهرا دانایی طوس ملی پوش گنبدی والیبال نشسته ایران نیز با وجود قدردانی از حمایت مسوولان برای تامین فضای لازم برای انجام تمریناتش گفت: حمایت بیشتر از بانوان ورزشکار زمینه شکوفایی و افزایش مدال آوری آنان را فراهم می کند.
وی ادامه داد: هزینه های لازم برای حضور در رقابت های کشوری و بین المللی از سوی فدراسیون جانبازان و معلولان پرداخت می شود.
دانایی طوس که از 18 سالگی به دلیل بیماری یک پای خود را از دست داد، گفت: معلولیت مانع فعالیت اجتماعی اش نشد و با مشاهده تمرین تیم ملی والیبال نشسته در گنبد علاقه مند به این رشته شده و از سال 90 با دعوت فدراسیون در تیم ملی حضور یافت.
وی که به عنوان یک ورزشکار بانوی موفق گلستانی در کشور شناخته می شود، دو دوره مداوم در رقابت های پاراآسیایی موفق به کسب مدال نقره شد.
بر اساس اعلام اداره کل ورزش و جوانان گلستان در 6 ماه نخست امسال ورزشکاران بانوی استان موفق به کسب 149 مدال در رقابت های کشوری، 6 مدال آسیایی و 12 مدال بین المللی در رشته های مختلف از جمله دوومیدانی، فوتبال، والیبال، والیبال نشسته، کبدی، رزمی (تکواندو و کاراته) و وزنه برداری شدند.
همچنین 30 ورزشکار زن از گنبد بر اساس اعلام اداره ورزش و جوانان این شهرستان در رشته های دو و میدانی، والیبال، دوگانه، سپک تاکرا، فوتبال، ورزش های جانبازان و معلولان، نابینایان و کم بینایان و تیر و کمان برای ورزش ایران و گلستان مدال آوری کردند.
یکی از نیازهای جدی رونق ورزش بانوان گنبد، شناسایی بیشتر دختران علاقه مند و مستعد در رشته های گوناگون و هموار کردن مسیر حضور آنان در ورزش قهرمانی است.
**سالن ورزشی نیاز بانوان ورزشکار گنبدکاووس
مسئول ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس گفت: با توجه به فعالیت تنها یک سالن ورزشی ویژه بانوان، افزایش این سالن ها همراه با فراهم کردن امکانات لازم، نیاز اصلی این بانوان ورزشکار است.
راضیه نیازی اظهار داشت: 28 هیات ورزشی فعالیت خود در بخش بانوان را به صورت جدی در گنبدکاووس دنبال می کنند که با استفاده از مربیان آموزش دیده می کوشند نسل جدید ورزشکاران را شناسایی و پرورش دهند.
وی افزود: برای بعضی از رشته ها مثل والیبال، بسکتبال، شمشیربازی، بدمینتون، شطرنج، ژیمناستیک، جودو و جانبازان و معلولان سالن مشترک بانوان و آقایان در گنبد کاووس وجود دارد و سالن ورزش های رزمی نیز بزودی افتتاح می شود.
به گفته نیازی هم اینک بیش از 100 مربی درجه سه، 11 مربی درجه 2، یک مربی درجه یک و سه مربی با مدرک بین المللی در کنار 18 داور درجه سه، 6 داور درجه 2، دو داور درجه یک و یک داور بین المللی بانو در گنبدکاووس مشغول فعالیت هستند.
وی تاکید کرد: شمار داوران بانو در این شهرستان نسبت به رشته های ورزشی کم است اما در بیشتر رشته ها مربی آموزش دیده در زمینه قهرمان پروری فعالیت دارند.
وی افزود: 10 باشگاه خصوصی ویژه بانوان در گنبدکاووس وجود دارد که بیشتر آنها در رشته ورزش های همگانی فعالیت می کنند و 39 باشگاه خصوصی آقایان نیز فعال است که بانوان صبح ها از امکانات آنها بهره می گیرند.
مسئول ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس با بیان اینکه بیش از دو هزار بانو در این شهرستان به صورت مستمر و سازمان یافته ورزش می کنند، اظهار داشت: تعداد واقعی ورزشکاران بیشتر از این رقم است اما بسیاری از آنان علاقه ای به ثبت فعالیت خود در ردیف ورزشکاران سازمان یافته ندارند.
**سرانه فضای ورزشی گنبدکاووس 33 صدم متر مربع است
رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس با اشاره به کمبود فضاهای ورزشی گفت: در شهرستان گنبدکاووس مجموعا 115 هزار مترمربع فضای ورزشی روباز و سرپوشیده وجود دارد و سرانه فضای ورزشی این شهرستان 33 صدم متر مربع و پایین تر از میانگین کشوری است.
حجت الله یوسفی افزود: این سطح از سرانه فضای ورزشی جوابگوی جمعیت 350 هزار نفری شهرستان گنبدکاووس نیست و توسعه این سرانه در اولویت قرار دارد.
به گفته وی افزایش زمان استفاده بانوان از سالن های ورزشی، تلاش برای تکمیل مجتمع ورزشی بانوان با تخصیص چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای این پروژه و استفاده از مربیان مجرب در رشته های مختلف از مهمترین اقدامات در حال اجرای اداره ورزش و جوانان گنبد برای توسعه ورزش بانوان این شهرستان است.
وی ادامه داد: برای ساخت مجتمع ورزشی بانوان گنبد از سال 91 تاکنون سه میلیارد ریال هزینه شده و 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و علاوه بر چهار میلیارد ریال اعتبار تخصصی اخیر، حدود 10 میلیارد ریال دیگر برای تکمیل آن نیاز است که تلاش می کنیم بقیه مراحل ساخت این طرح را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
به گزارش ایرنا، نتیجه افزایش نشاط در بانوان به عنوان ارکان اصلی خانواده ها با انجام فعالیت های ورزشی، بهبود سلامت جامعه خواهد بود.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت واقع در شرق استان گلستان واقع شده است.
3042/1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش بانوان شرق گلستان گنبدكاووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۱۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، آیت الله محمدی لائینی در نشست شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی گلوگاه افزود: در اهمیت قرآن همین بس که خدای بزرگ ماه رمضان را به قرآن می‌ستاید و فضیلت آن به‌خاطر نزول قرآن است.

وی تصریح کرد: به فرموده امام مجتبی (ع) هر که قرآن بخواند یک دعای مستجاب شده از خدا طلبکار است، که یا زود و یا با تاخیر داده می‌شود.

آیت الله لائینی تاکید کرد: بنده طرفدار صرف فعالیت قرآنی، توجه به امور و کمک قرآنی نیستم من عنوانی به نام "عزت قرآنی" می‌شناسم یعنی کمکی که عزت قرآن را در پی داشته باشد.

وی گفت: اینکه می‌گویند هر دستگاهی باید دو درصد بودجه فرهنگی خود را به قرآن اختصاص بدهد درست نیست چرا قرآن را در درون بحث فرهنگی می‌برید و خودش نباید نام، عنوان و سرفصل داشته باشد این برخلاف عزت است.

نماینده ولی فقیه دراستان گفت: خیّرین و واقفین قرآنی را مدیریت و هدایت کنیم و دیگر اینکه شورای قرآنی، کمیته مالی پشتیبانی تشکیل بدهد و از ظرفیت‌های محلی و مردمی بهره ببرد.

وی افزود: حکومت باید برای ترویج قرآن پول و بودجه بگذارد، امیدواریم شان قرآن که فرهنگی‌ترین شئون است، بیش از هر چیزی حفظ شود.

دیگر خبرها

  • پیگیری توسعه همه جانبه دستگاه ورزش و جوانان مازندران
  • توسعه ورزش همگانی در گرو افزایش تعامل و همکاری‌های بین بخشی
  • جهش تولید در بخش ورزشی با مشارکت مردم انقلاب ایجاد می‌کند
  • سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید
  • فضای ورزشی در شهرستان بیرجند توسعه یابد
  • معاون توسعه ورزش بانوان : تمام قد از بانوان ورزشکار حمایت می‌کنیم
  • توسعه فعالیت‌ های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • بانوان ورزشکار حمایت می‌شوند/ افزایش کسب کرسی‌های بین‌المللی
  • لزوم توسعه فعالیت‌های قرآنی در ایلام