Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز چهارمحال و بختیاری، مدیر کل محیط زیست استان گفت: این طرح با مشارکت آتش نشانی شهر بروجن  انجام شد.

شهرام احمدی افزود: پوشش گیاهی اطراف چشمه های ورودی ضلع شمالی که در چند سال اخیر به علت خشکسالی رو به خشکی می رفت، آبرسانی و احیاء شد.

به گفته وی این آبرسانی علاوه بر تقویت پوشش گیاهی در ترمیم آثار چاله های آتش ایجاد شده توسط گردشگران موثر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل محیط زیست استان افزود: خشکسالی های اخیر و تغییرات اقلیمی زمینه آسیب به محیط های طبیعی توسط گردشگران را بیش از پیش فراهم کرده است.

تالاب بین‌المللی گندمان با هزار و 70 هکتار وسعت  در زمره ۱۰ تالاب برتر پرنده‌نگری ایران و مهم‌ترین زیستگاه‌های جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم‌گذاری پرندگان مهاجر به شمار می‌رود که در دفتر بین‌المللی تحقیقات پرندگان آبزی «لندن ـ ۱۳۵۲» به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ابرسانی احیاء تالاب گندمان خطر اتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۱۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغ داری آلوده کننده تالاب انزلی به مراجع قضایی معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه عشوری اظهار کرد: بر اساس گزارشی مبنی بر رها شدن لاشه‌های مرغ تلف شده در تالاب انزلی محدوده رودخانه سیاه درویشان شهرستان صومعه سرا، کارشناسان و محیط بانان حفاظت محیط زیست گیلان به همراه کارشناسان جهاد کشاورزی و دامپزشکی بلافاصله به منطقه عزیمت و پس از بررسی شواهد و مستندات و اخذ اطلاعات از تلفات مرغداری‌های حاشیه تالاب، مرغداری متخلف را شناسایی و پرونده قضائی در این رابطه تشکیل شد.

وی ادامه داد: این مرغداری ۱۷ گونی لاشه مرغ‌های تلف شده را به صورت مخفیانه در رودخانه سیاه درویشان تخلیه کرده که در نهایت سر از تالاب انزلی درآورده بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان افزود: بعد از مستندسازی و تشکیل پرونده قضائی، محیط بانان، مرغ‌های تلف شده را جمع آوری و به صورت اصولی امحاء کردند.

عشوری در پایان گفت: تهدید علیه بهداشت عمومی و تخریب محیط زیست تخلفاتی است که به هیچ وجه قابل اغماض نیست و با متخلفین به شدت برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

کد خبر 6080080

دیگر خبرها

  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه
  • آیا کیفیت آب سد چمشیر مشکلی دارد؟
  • وضعیت خوب بارندگی‌های امسال و غنی شدن پوشش گیاهی
  • بازگشت فلامینگو ها پس از چند سال به تالاب گاو خونی
  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده
  • مرغ داری آلوده کننده تالاب انزلی به مراجع قضایی معرفی شد
  • دوقلوزایی حیات وحش خاییز کهگیلویه
  • کوچ پرندگان به تالاب کمجان