Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، سیده معصومه حسینی فارغ التحصیل تصویرسازی، تصویرگر کتاب های کودکان و مدرس نقاشی و هنر است. وی در شاخه های گوناگون هنر با گروه‌های مختلف فرهنگی هنری فعالیت دارد و در حال حاضر عضو شورای عالی بسیج هنرمندان نیز هست.

تصویرسازی کتاب دوزبانه «هیچ در جعبه» منتشر شده در ایالت نیویورک و سایت آمازون، تصویرسازی کتاب «قندپارسی در چای انگلیسی» منتشر شده در ایالت نیویورک، طراحی پوستر فیلم نیمه بلند «ای کاش همیشه برف میبارید»، همکاری تحقیقی در مستند انقلاب های ایران از شبکه خبر و همکاری هنری در سریال اپیزودی قصه های تبیان از شبکه پنج سیما بخش هایی از سوابق هنری حسینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی همچنین تجربه برگزاری نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج از کشور و برگزاری ورکشاپ در زمینه های تصویرسازی، نگارگری و نقاشیخط را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.

این هنرمند جوان دو سال است که در آستانه اربعین حسینی همراه با موکب محسن بن علی (ع) وابسته به حسینیه پیروان حسین بن علی (ع) عازم سرزمین عشق می شوند و در پیاده روی بزرگ اربعین به زائران خردسال خدمات فرهنگی هنری ارائه می دهند.

حسینی در خصوص فعالیت های هنری موکب محسن بن علی (ع) به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در غرفه نقاشی ابتدا توضیحاتی کلی از واقعه عاشورا برای کودکان بیان می کنم؛ سپس کودکان تحت تاثیر این توضیحات، این واقعه بزرگ را بر روی کاغذ بازنمایی می کنند.

وی افزود: تکنیک کار کودکان در غرفه نقاشی اکولین است و در نهایت بهترین تصویرگری ها برای برپایی نمایشگاه و چاپ کتاب انتخاب خواهد شد.

سرپرست و مربی تصویرگری موکب محسن بن علی (ع) درباره استقبال کودکان زائر از خدمات هنری موکب ها گفت: در این دو سال استقبال کودکان بسیار عالی بوده است. کودکان عراقی که اغلب جنگ زده هستند و یا والدین آنها به دست داعش به شهادت رسیده اند، با حضور در این غرفه ها فضای جدیدی از دنیا را تجربه می کنند. تعدادی از این بچه ها در زندگی خود ابزار نقاشی را از نزدیک ندیده اند؛ اما در این غرفه ها به هر شکلی که بخواهند با رنگ ها بازی می کنند، درست است که اربعین پدیده ای محزون است اما به برکت همین ایام محزون کودکان غمزده برای دقایقی شاد می شوند.

عضو شورای عالی بسیج هنرمندان درباره آثاری که با هنر ایرانی - اسلامی منافات دارد و در گالری های شهر به نمایش درمی آید، اظهار کرد: کیوریتورهای نمایشگاه ها باید موضوع را ملاک انتخاب آثار قرار دهند، یعنی یک موضوع واحد که برگرفته از فرهنگ و دین باشد معین کرده و از هنرمند بخواهند که با آن موضوع تولید اثر کند.

حسینی ادامه داد: رنگ روغن، اکرولیک و... تکنیک های اروپایی است. وقتی هنرمندی از این تکنیک ها استفاده می کند و موضوع مشخصی هم برای او وجود ندارد، اثر خلق شده رنگ و بوی فرهنگ غرب را می گیرد. اما اگر موضوع خاصی برای او مدنظر باشد، از المان های ایرانی بیشتر الهام خواهد گرفت.

وی در پاسخ به اینکه نقش استادان و مربیان هنر برای جلوگیری از رواج هنر غربی در جامعه چه می تواند باشد، گفت: متاسفانه مربی های هنر در ایران به نام صنعتگر شناخته می شوند. از آنجایی که تصویرسازی نیاز به به موضوع و متن دارد، اگر این هنر بین نقاشان جا بیفتد قطعا آثار بهتری تولید خواهد شد. باید بگویم بسیج هنرمندان سعی دارد یا هنرمندان بسیجی پرورش دهد و یا هنرمندان را بسیجی کند. با توجه به این اقدام ها امیدوار هستیم که فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی بیش از پیش بین هنرمندان تجسمی احیا و تقویت شود.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۱۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)

در اینجا به برخی از معروف‌ترین نقاشی‌های بریتانیا نگاهی می‌اندازیم تا نشان دهیم که برای فردی که مبتلا به آب سیاه است این نقاشی‌ها چگونه به نظر می‌رسد.

به گزارش ایسنا، هر یک از این آثار هنری، از جمله «شام در امائوس»(۱۶۰۱) اثر میکل آنژ مریسی دا کاراواجو را می‌توان در گالری ملی لندن یافت. با این حال، محققان آنها را با محو کردن لبه‌هایشان و از دست رفتن جزئیات نشان داده‌اند و این موضوع را شبیه‌سازی کرده‌اند که چگونه افرادی که با آب سیاه به عنوان یکی از عوامل اصلی از دست دادن بینایی درگیر هستند این نقاشی‌ها را می‌بینند.

به نقل از اس‌اف، آب سیاه علت اصلی کاهش بینایی غیرقابل برگشت در سراسر جهان است که در حال حاضر ۸۰ میلیون نفر در کل جهان و سه میلیون نفر در ایالات متحده به آن مبتلا هستند.

«شام در امائوس» از نگاه فرد سالم

گیلز ادموندز(Giles Edmonds)، مدیر خدمات بالینی در شرکت Specsavers که این پروژه را رهبری کرد می‌گوید: مشاهده از بین رفتن جزئیات در این آثار هنری معروف نشان می‌دهد که این وضعیت چه تأثیری می‌تواند نه تنها هنگام تماشای آثار زیبا، بلکه در زندگی روزمره داشته باشد.

انجام آزمایش چشم حداقل هر دو سال یک بار، صرف نظر از سن، بسیار مهم است، زیرا این بیماری قابل درمان است و می‌توان از کاهش بینایی احتمالی یا حتی کوری غیرقابل برگشت جلوگیری کرد.

«شام در امائوس» از نگاه فرد مبتلا به آب‌سیاه

از دیگر آثار هنری گرانبهایی که تغییر یافتند می‌توان به «حمام‌کنندگان در اسنیر»(۱۸۸۴) اثر ژرژ سورات و «سفیران»(۱۵۳۳) اثر هانس هولبین جوان اشاره کرد.

گلوکوم یک بیماری شایع چشم است که در آن عصب بینایی بین چشم و مغز آسیب می‌بیند و معمولا از طریق یک آزمایش معمول چشم تشخیص داده می‌شود. این بیماری که اغلب به عنوان «دزد خاموش بینایی» نامیده می‌شود، می‌تواند بدون هیچ علامتی وجود داشته باشد و تقریبا نیمی از افرادی که با این عارضه زندگی می‌کنند از ابتلا به آن بی‌اطلاع هستند.

«حمام‌کنندگان در اسنیر»  از نگاه فرد سالم

تریسی جونز(Tracy Jones) از گالری ملی می‌گوید: این به همه یادآوری مهمی درباره اهمیت انجام آزمایش‌های بینایی منظم می‌کند تا همچنان از آثار هنری مورد علاقه‌شان لذت ببرند، و علائم اولیه بیماری‌هایی مانند آب سیاه را نیز تشخیص دهند.

«حمام‌کنندگان در اسنیر»  از نگاه فرد مبتلا به آب‌سیاه

جونز ادامه می‌دهد: خوشبختانه، گالری ملی طیف وسیعی از امکانات در دسترس را برای کمک به عموم مردم برای تجربه مجموعه، بازدید از نمایشگاه‌ها و حضور در رویدادها ارائه می‌دهد. این رویدادها که به طور خاص برای مخاطبان نابینا و کم بینا طراحی شده‌اند، نقاشی‌ها را در سطوح چند بعدی از طریق کلمات، موسیقی و صداها نمایش می‌دهند.

«سفیران» از نگاه فرد سالم «سفیران» از نگاه فرد مبتلا به آب‌سیاه کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • سوپرایز مهم برای پدر و مادران جوان | افزایش ۲۵ درصدی یارانه کودکان
  • ترس و فرار کودکانی که برای اولین بار در زندگی خود پهپاد می‌بینند | ویدئو
  • پیدا شدن نقاشی گمشده بعد از ۴ سال
  • تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی
  • برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی تشریح می‌شود