Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرحمن شلیلیان و جمعی از بازیگران نوجوان و جوان مجموعه تلویزیونی «بچه‌های گروهان بلال» که در هفته دفاع مقدس در سال جاری از تلویزیون نمایش داده شد مهمان خبرگزاری برنا بودند و طی گفتگویی از ناگفته‌های بسیاری راجع به این مجموعه تلویزیونی گفتند.

در ادامه بخش دوم و پایانی گفت و گوی ما با کارگردان و بازیگران این مجموعه را می‌خوانید:

رضا خلجی دیگر بازیگر مجموعه «بچه‌های گروهان بلال» در ادامه این نشست اظهار داشت: من از کودکی علاقه‌مند به بازیگری بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من بارها مزاحم پیمان قاسم‌خانی شدم تا کمک کند و بازیگر شوم. چند دفتر متخلف آموزش بازیگری رفتم و متوجه وضعیت آنجا شدم که در نهایت با دفتر آموزش بازیگری پانیز آشنا شدم. آموزشگاه پانیز را می‌توان در حال حاضر بهترین آموزشگاه بازیگری کشور دانست و واقعا گروه مجرب و قدرتمندی در این آموزشگاه وجود دارد.

خلجی در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه کلاس‌های بازیگری را به خوبی گذراندم و در نهایت به من پیشنهاد تست دادن برای حضور در این سریال را دادند که من به دفتری که در آن از علاقه‌مندان تست گرفته می‌شد رفتم. در سالنی که حضور داشتم آقای قصابیان با من صحبت کردند سپس آقای شلیلیان وارد شدند و ایشان به آقای شلیلیان گفتند که جعفری را پیدا کرده‌اند و این برای من بسیار خوشحال کننده بود.

وی افزود: من از قسمت ششم وارد ماجرا می‌شوم. من از مدیر برنامه‌ریزی خواهش کردم که سر صحنه بروم و با وجود اینکه کاری نداشتم سر صحنه بودم تا نکاتی که عنوان می‌کردند را با دقت مدنظر قرار دهم و هنگام شروع کار خود از آنها استفاده کنم. در نهایت از کارم راضی بودم و نتیجه کار برای من رضایتبخش بود. اقوام و همه دوستان از بازی من راضی بودند و خوشبختانه از بازخوردی که برایم داشتند رضایت دارم و خوشحالم.

در ادامه این نشست سید عبدی سالار قوامی بازیگر مجموعه تلویزیونی «بچه‌های گروهان بلال» گفت: پیش از این با داریوش یاری در سریال «هاتف» کار کردم و در چند اثر دیگر حضور داشتم. من به این پروژه معرفی شدم و خوشبختانه برای بازی در نقش بهمن انتخابم کردند و بازخورد خوبی نیز از سوی مردم دریافت کردم.

قوامی تصریح کرد: متأسفانه تبلیغات کم لطمه‌ای جدی به این مجموعه زد و آنچنان که مستحقش بودیم این مجموعه دیده نشد. ما در شرایط سخت تولیدی حضور داشتیم اما صبر آقای شلیلیان باعث شد تا این پروژه به نتیجه خوبی برسد و تصویربرداری کمی بیشتر از حدی که باید به طوا انجامید. نقشی که بازی کردم بسیار خاص بود و چنین شخصیتی وجودش چندان باورکردنی نبود. از نظر من اگر مردم این سریال را دوست داشتند به خاطر یک نقش نبود و این نتیجه کار گروه بزرگی بود که مطمئناً همگی افراد در ساخته شدن این اثر تأثیرگذار بوده‌اند.

وی افزود: نقشی که بازی کردم بسیار خاص بود و چنین شخصیتی وجودش چندان باورکردنی نبود. از نظر من اگر مردم این سریال را دوست داشتند به خاطر یک نقش نبود و این نتیجه کار گروه بزرگی بود که مطمئناً همگی افراد در ساخته شدن این اثر تأثیرگذار بوده‌اند.

آرمان علیرضایی دیگر بازیگر این مجموعه در ادامه این نشست اظهار داشت: من کلاس سوم دبستان بودم که رضا عطاران به مدرسه ما آمد و من را برای فیلم «خوابم می‌آد» انتخاب کرد و کار من از آنجا شروع شد.

علیرضایی خاطرنشان کرد: سپس در سن بالاتر به آموزشگاه بازیگری پانیز رفتم و در یک جشنواره تئاتر نیز حضور داشتم و یک جایزه بهترین بازیگری را نیز از آن جشنواره دریافت کردم. خوشبختانه پس از اینکه برای تست در مجموعه «بچه‌های گروهان بلال» اقدام کردم توسط آقای شلیلیان انتخاب شدم و توانستم در این مجموعه حضور داشته باشم.

وی افزود: متأسفانه تعداد قسمت‌های کم باعث شد که این مجموعه کمتر دیده شود و همه ما انتظار بیشتری از دیده‌ شدن این اثر داشتیم که امیدوارم در بازپخش‌ها این مجموعه بیشتر دیده شود.ه‌های گروهان بلال» اقدام کردم توسط آقای شلیلیان انتخاب شدم و توانستم در این مجموعه حضور داشته باشم.

وی افزود: متأسفانه تعداد قسمت‌های کم باعث شد که این مجموعه کمتر دیده شود و همه ما انتظار بیشتری از دیده‌ شدن این اثر داشتیم که امیدوارم در بازپخش‌ها این مجموعه بیشتر دیده شود. در حال حاضر نیز مشغول تمرینات یک تئاتر هستم. در حال حاضر نیز مشغول تمرینات یک تئاتر هستم.

در ادامه این نشست شلیلیان کارگردان این مجموعه اظهار داشت: خوشبختانه همه بازیگران نوجوان و جوانی که در این مجموعه حضور داشتند با تمام وجود خود در این مجموعه ایفای نقش کردند و به کار علاقه داشتند.

وی افزود: قاعده کار در تلویزیون به تکرار و زیاد بودن قسمت‌ها است، به طوریکه شاهد این مسأله هستیم و می‌بینیم بسیاری از مجموعه‌های تلویزیونی ضعیف هستند که به دلیل زیاد بودن قسمت‌هایشان به خوبی دیده می‌شوند و مخاطبان بسیاری دارند و این مسأله نشاندهنده این است که تکرار و بالا بودن تعداد قسمت‌ها از فاکتورهای اصلی دیده شدن یک اثر تلویزیونی است.

این کارگردان در ادامه اظهار داشت: مطبوعات و رسانه‌ها در پوشش دادن اخبار این مجموعه بسیار بهتر از سازمان صدا و سیما رفتار کردند و سازمان هیچ کاری برای بیشتر دیده شدن این اثر انجام نداد و هیچ پوششی برای بهتر دیده شدن این اثر صورت نگرفت. اگر بخواهیم یک میانگین نسبت به این مسأله که یک بیننده پیگیر چقدر از یک سریال را می‌بیند داشته باشیم به حدود 80 درصد می‌رسیم چرا که ممکن است در زمان پخش سریال هر بیننده‌ای موفق به دیدن یک یا چند قسمت از اثر نشود بنابراین هر سریالی نیازمند تعدد قسمت‌های بسیاری است. متأسفانه در سازمان هیچ ارزشگذاری دقیقی بین آثار صورت نگرفته و آثاری که تلاش بسیاری برای آنها صورت گرفته با آثاری که به راحتی در یک آپارتمان ساخته شده‌اند از نظر سازمان صدا و سیما هیچ فرقی با هم ندارند.

شلیلیان خاطرنشان کرد: همیشه به اینکه این قصه را ادامه دهم فکر کرده‌ام. مدتهاست این مسأله را در ذهن دارم که سریالی با موضوع دو دهه اول انقلاب بسازم و فکر می‌کنم قصه گروهان بلال جانمایه ادامه‌دار بودن را دارد و می‌شود قصه شخصیت‌ها را به راحتی ادامه داد، من به این مسأله که شیب روایتی قصه به شکل مناسبی طی نشد اعتقاد دارم.

وی افزود: کاراکتر من نیز در این مجموعه حضور دارد. ما قصه‌های بسیاری برای شخصیت رحیم در نظر گرفته بودیم، به عنوان مثال ماجراهای این شخصیت در بیمارستان پس از مجروح شدن مطمئناً برای بیننده بسیار شیرین و جذاب بود اما به دلایلی بسیاری از قصه‌ها حذف شد. در انتها شخصی به نام خاله طوبا وارد قصه می‌شد که  پیشنهاد محمد باشه‌آهنگر بود چرا که ایشان معتقد بودند کمبود شخصیت زن در این مجموعه به شدت احساس میشد. من با قصه‌های عاشقانه میانه خوبی ندارم و پرداختن به چنین قصه‌ای و اضافه کردن چنین چیزی به سریال واقعاً راه رفتن روی میدان مین بود چرا که ما از ابتدا ذهن بیننده را به یکسری پارامترها و المان‌ها عادت داده‌ایم که این موضوع کلیت اثر را تغییر می‌داد اما خوشبختانه راه رفتن در میدان مین برای ما دستاوردی داشت که در پیگیری‌های من متوجه این موضوع هستم که مخاطبان جدی این سریال از کلیت آن رضایت داشته‌اند.

این کارگردان تصریح کرد: مدت‌ها است که در تلویزیون موضوعات بسیار سطحی باقی می‌مانند. به عنوان مثال ما یک موضوع حساس در تاریخ معاصر کشورمان را در تلویزیون روایت کردیم که بسیار سطحی بود. ما در این مجموعه یک قصه نسبتاً عاشقانه نیز داشتیم که به طور کلی حذف شد، از نظر من صدا و سیما باید به این تجدید نظر برسد که یک بسیجی در جنگ ممکن است عاشق شود و این مسأله ضربه‌ای به وجهه بسیجی‌ها نمی‌زند. ما در پایان سریال یک عنوانبندی داشتیم که توضیحاتی بر پایان جنگ داشت اما سازمان حتی این را هم حذف کرد.

وی افزود: ما به پشتوانه مدیر فیلم و سریال امیر آشتیانی‌پور جلو رفتیم و البته ایشان تا حدی توانایی حمایت از ما را داشت. من فکر می‌کنم یک تابوهای خیالی برای سازمان صدا و سیما وجود دارند که من فکر می‌کنم بهتر است این تابوها کنار گذاشته شوند چرا که واقعا کشش جامعه بسیار بیشتر از آن حدی است که تلویزیون تصور می‌کند.

شلیلیان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه من نمی‌خواستم از بازیگران مطرح استفاده کنم احساس می‌کنم اصرار تهیه‌کننده بر استفاده از بازیگران مطرح درست بود و فکر می‌کنم اکثر بازیگران در این اثر نسبت به کارهای قبلی‌شان اثری متفاوت را تجربه کردند.

این کارگردان در ادامه اظهار داشت: اگر با بازیگری زیرک و باهوش طرف باشیم نزدیک کردن بازیگران به شخصیت‌های واقعی کار چندان دشوار نیست. به عنوان مثال وحید رهبانی به عنوان یک بازیگر زیرک و هوشمند در این مجموعه به خوبی توانست از پس ایفای نقشی که از او خواسته بودیم برآید. وحید رهبانی به قدری خوب بازی کرد که من بسیاری مواقع خودم را با بازی وحید میدیدم. وقتی قسمت دوم و سوم این مجموعه از تلویزیون پخش شد همسرم با دیدن بازی وحید بسیار تعجب کرد و گفت که این شخصیت چقدر شبیه من راه میرود.

وی در پایان با اشاره به اینکه ساخت این مجموعه را یک نیاز می‌دانست اظهار داشت: من نیاز ساخته شدن چنین اثری را در جامعه به شدت احساس می‌کردم و رفتن سراغ این موضوع با این نگاه که شغل من این است و باید یک سریال بسازم نبود. من چنین نگاهی داشتم که ساخت این سریال از نیازهای جامعه است.

خبرنگار: علی ناصری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تئاتر جامعه ذهن سازمان صدا و سیما برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۲۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۹/۲ درصد ایرانیان، تلویزیون می‌بینند | شبکه 3، آی فیلم و شبکه یک؛ به ترتیب پربازدیدترین شبکه‌های تلویزیونی

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) یک طرح نظرسنجی با عنوان «سنجش نگرش مردم در خصوص برنامه‌های صدا و سیما» با تعداد نمونه‌ی 1715 نفر از شهروندان 15 سال به بالای سراسر کشور در «هفته آخر فروردین ماه» سال جاری، به شیوه مصاحبه تلفنی انجام داده است که مهم‌ترین یافته‌های این نظرسنجی به شرح ذیل است:

تماشای شبکه‌های تلویزیونی

40.8 درصد «ایرانیان» شبکه سه را بیشتر از سایر شبکه‌های تلویزیونی می‌بینند، 35.2 درصد شبکه‌ آی‌فیلم  و 21 درصد شبکه یک را تماشا می‌کنند. میزان تماشای این شبکه‌ها در بین «بینندگان صدا و سیما» به ترتیب از این قرار است؛ 58.9 درصد شبکه سه،  50.8 درصد شبکه آی‌فیلم و 30.3 درصد شبکه یک. 69.2 درصد «ایرانیان» بیننده برنامه‌های صدا و سیما هستند.

تماشای برخی برنامه‌های تلویزیون

یافته‌های نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد 36.9 درصد از «ایرانیان» برنامه مردان آهنین و 34.7 درصد برنامه زندگی پس از زندگی، 34.2 درصد برنامه محفل، 32.3 درصد برنامه شب خوش، 31.8 درصد برنامه فوتبال برتر، 29.7 درصد برنامه پانتولیگ و 26.5 درصد برنامه معرکه، 24.5 درصد برنامه مهمونی، 21.3 درصد برنامه ماه خدا، 18.8 درصد برنامه ماه من، 17.2 درصد برنامه ایران دوست داشتنی، 16 درصد برنامه پاورقی و 12.1 درصد برنامه برمودا را دیده‌اند.

میزان تماشای این برنامه‌ها در بین «افرادی که تلویزیون تماشا می‌کنند» به این ترتیب است؛ 53.3 درصد برنامه مردان آهنین و 50.1 درصد برنامه زندگی پس از زندگی را دیده‌اند، 49.4 درصد برنامه محفل، 48 درصد برنامه شب خوش، 46 درصد برنامه فوتبال برتر، 42.9 درصد برنامه پانتولیگ و 38.3 درصد برنامه معرکه، 35.4 درصد برنامه مهمونی، 30.7 درصد برنامه ماه خدا، 27.2 درصد برنامه ماه من، 24.8 درصد برنامه ایران دوست داشتنی، 23.1 درصد برنامه پاورقی و 17.5 درصد برنامه برمودا را دیده‌اند.

پربازدیدترین سریال‌های تلویزیونی

45.4 درصد از «ایرانیان» گفته‌اند سریال زیرخاکی، 23.2 درصد سریال هفت سر اژدها و 20.4 درصد سریال رستگاری را دیده‌اند.

میزان تماشای این سریال‌های تلویزیونی در بین «بینندگان تلویزیون» حاکی از این است که 65.5 درصد آنها گفته‌اند سریال زیرخاکی را دیده‌اند. 33.5 درصد سریال هفت سر اژدها و 29.4 درصد سریال رستگاری را دیده‌اند.

دیگر خبرها

  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!
  • آماری از مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم
  • ۴۰۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی تدارک دیده شده َشَد
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • اعتبار هشت هزار میلیاردی برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون
  • عکس| تصویر دیده نشده از امیر جعفری در کنار بازیگر سریال جنگل آسفالت
  • ۶۹/۲ درصد ایرانیان، تلویزیون می‌بینند | شبکه 3، آی فیلم و شبکه یک؛ به ترتیب پربازدیدترین شبکه‌های تلویزیونی