Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  محمد آیتی: عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در مدت پنج ساله کاری خود در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، سه بار توسط مجلس نهم و دهم استیضاح شد که در هر سه بار موفق شد نظر نمایندگان را برای ادامه کار در وزارتخانه جلب کند. در هفته‌های گذشته استیضاح مجدد آخوندی در دستور کار برخی نمایندگان قرار گرفت، اما این بار قبل از اعلام وصول این استیضاح، رییس جمهور با استعفای وزیر راه و شهرسازی موافقت کرد، استعفایی که متن آن نشان از شکاف‌هایی بین او و رییس جمهور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرام کوسه‌غراوی، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با رویداد۲۴ می‌گوید: رفتن آقای آخوندی از دولت از مدت‌ها پیش مطرح بود و ایشان در اواسط شهریورماه استعفای خود را تقدیم آقای رییس جمهور کرده بود که موافقت نشد. در این پنج سالی که آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی بودند در چند زمینه عملکرد مثبتی داشتند. بطور مثال در بخش‌های ریلی و هوایی ما به دستاورد‌های خوبی رسیدیم که این موضوع شایسته تقدیر است. اما عملکرد ایشان در حوزه مسکن با انتقادات جدی روبروست. ما نمایندگان مجلس انتظار داشتیم و داریم که وزیری که مسئولیت قبول می‌کند در تمام بخش‌ها قوی ظاهر شود و در یک مدت زمان معین، تلاش‌های خود را به نتیجه برساند.

وی افزود: هرچند نامه استعفای وزیر راه و شهرسازی تا حدودی دلیل این کناره‌گیری را مشخص کرده بود، اما در این ایام، استیضاح ایشان بطور جدی مطرح بود و اگر استیضاح اعلام وصول می‌شد امکان داشت آقای آخوندی با عدم رای اعتماد نمایندگان روبرو شود. به هر تقدیر رییس جمهور آقای اسلامی را به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس معرفی کردند که امیدوارم اگر ایشان رای اعتماد نمایندگان را کسب کرد در تمام حوزه‌ها و مخصوصاً در حوزه مسکن و بازآفرینی شهری کارنامه موفقی را از خود به جای بگذارد.

نماینده مینودشت تصریح کرد: مسکن مهر بطور کلی طرح خوبی بود، ولی‌ای کاش این طرح در بافت فرسوده و بازآفرینی شهری به اجرا درمی‌آمد که اگر زلزله‌ای با ۷ ریشتر یا بالا اتفاق می‌افتاد تا حدود زیادی خیالمان از استحکام خانه‌ها راحت بود. امروز این نگرانی در تهران است که اگر زلزله‌ای با این شدت بیاید چه بر سر مردم خواهد آمد. همین موضوع نشان می‌دهد که وزیر آینده راه و شهرسازی باید اهتمام به بیشتری به حل این مساله داشه باشد.

کوسه‌غراوی در پاسخ به اینکه آقای آخوندی در متن استعفای خود به رییس جمهور گفتند که می‌توانند پس از این، در طرح بازآفرینی شهری مثمرثمر باشند و با عملکرد نه چندان موفق ایشان در حوزه مسکن این پیشنهاد را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: شاید آقای آخوندی برای کمک به این طرح، برنامه‌هایی داشته باشد و از طرفی بازآفرینی شهری تنها به موضوع مسکن ختم نمی‌شود و عوامل زیاد دیگری هم در آن دخیل هستند.

وی در پایان در خصوص محمد اسلامی، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، گفت: نظر من روی آقای اسلامی مثبت است، زیرا سوابق و کارنامه کاری ایشان روشن و موفق بوده است. فضای عمومی مجلس هم طوری است که به نظر می‌آید آقای اسلامی بتواند از مجلس رای اعتماد را کسب کند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 آخوندی دولت محمد اسلامی وزارت راه و شهرسازی استعفا استیضاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۲۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بذرپاش: رفع خطر از ۵۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: اقدامات بسیار خوبی در راه‌ها انجام شده است که از جمله آنها محور مواصلاتی منجیل _رودبار و محور اصفهان به شیراز که کمک بزرگی در تردد کرد.

وی افزود: همچنین ترانزیت در سال ۱۴۰۲، ۵۲ درصد رشد داشته است.

بذرپاش در خصوص نقاط حادثه خیز گفت: نقاط حادثه خیز کشور از موضوعات جدی در دستور کار دولت است که با توافقی که با همکاران در پلیس و وزارت راه انجام شده است که توافق کردیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز را رفع کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۴۱۲ نقطه حادثه حادثه خیر در سال ۱۴۰۲ رفع خطر شد و مجموعاً در حال حاضر ۵۲۵ نقطه حادثه خیز رفع خطر شده است.

دیگر خبرها

  • دیدار نوروزی امیر آشتیانی و قالیباف
  • بذرپاش : امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • اقتصاد موفق با مشارکت همه اقشار امکان‌پذیر است
  • رفع خطر از ۵۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور
  • بذرپاش: رفع خطر از ۵۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور
  • منتخب مردم باید عملگرایی را جایگزین شعارهایش کند
  • بازدید هوایی مخبر از جاده های کشور
  • مردم در کدام انتخابات به زنان بیشتر اعتماد کردند؟
  • منتخب مردم باید عمل‌گرایی را جایگزین شعارها کند