Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه با کمبود نیروی پرستار مواجه هستیم گفت: وزارت بهداشت برای حل مشکل کمبود پرستار تدابیر ویژه‌ای اندیشیده است. ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، ابراهیم گلمکانی شامگاه گذشته در حاشیه بازدید از طرح‌های در دست احداث حوزه سلامت استان سمنان اظهارداشت: تعداد نیروهای پرستاری که در حال حاضر مشغول خدمت هستند با استانداردها فاصله داشته و با کمبود نیرو در این زمینه مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نیاز است تا نیروی پرستار مورد نیاز برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی تأمین شود تصریح کرد: دولت نیز با کمبود منابع مالی برای استخدام نیرو مواجه است و این مهم قابل درک است و از این رو در راستای رفع این مشکل اقداماتی در دستور کار است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ارائه خدمات مناسب بهداشتی و درمانی و تکریم بیماران در اولویت وزارت بهداشت و درمان است تصریح کرد: علی رغم کمبود نیروی پرستار تلاش شده تا ارائه خدمات به صورت مطلوب انجام شود.

گلمکانی با بیان اینکه جذب نیروی پرستار باید فرایندهای اداری خاص خود را طی کند و نیازمند صدور مجوز از سازمان مدیریت و برنامه ریزی است اضافه کرد: متأسفانه در حال حاضر دولت با کمبود مالی برای استخدام نیروی پرستار مواجه است.

وی با بیان اینکه تدابیر ویژه‌ای برای رفع کمبود مشکل پرستار از سوی وزارت بهداشت اندیشیده شده است خاطرنشان کرد: در حال حاضر و در گام نخست کمیته‌ای برای احصاء تعداد نیروهای پرستار مورد نیاز تشکیل شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره وضعیت داروی مورد نیاز کشور نیز گفت: خوشبختانه در حال حاضر مشکلی از نظر کمبود دارو در کشور وجود ندارد.

گلمکانی با بیان اینکه مشکلی در زمینه تأمین دارو وجود ندارد تصریح کرد: مردم در این زمینه نگرانی به خود راه ندهند.

وی با بیان اینکه حدود 96 درصد داروها در کشور تولید می‌شود اضافه کرد: تعدادی از داروها که برای بیماران خاص بوده برای کنترل بازار آن از طریق داروخانه‌های خاص ارائه می‌شود تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مواد اولیه حدود 40 درصد از داروها از طریق واردات تأمین می‌شود تصریح کرد: مواد اولیه برای تولید این داروها نیز در حال حاضر تأمین شده و مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/ ع

R41366/P1494/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۲۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، بهروز رحیمی در دیدار استاندار آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های بهداشت و درمان در سطح کشور و آذربایجان شرقی اظهار داشت: در این مدت 3 هزار پروژه بهداشتی به اتمام رسیده و وارد چرخه خدمت شده است.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران و جذب 26 هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت افزود: در این مدت تلاش کردیم تا دستگاه‌هایی با تکنولوژی سنگین را برای خدمت در بخش درمان به اقصی نقاط کشورمان برسانیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، از استان آذربایجان شرقی به عنوان استان پیشتاز جهاد سازندگی در عرصه نظام سلامت نام برد و تصریح کرد:‌ در دانشگاه علوم پزشکی تبریز یک عقلانیتی حاکم است و در منظر ما جهاد سازندگی در این استان حاکم است و مردم بعدا متوجه خواهند شد که چه اقداماتی در این مدت انجام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • معاون وزیر ۲ خانه بهداشت روستایی را در گرمسار افتتاح کرد
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویان پرستاری
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • تلاش وزارت بهداشت برای افتتاح ۱۰ هزار تخت بیمارستانی جدید در سال ۱۴۰۳
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت
  • وزیر صمت:‌ ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد