Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-18@21:24:32 GMT

درسی که جردن باروز به کشتی‌ ایران داد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۲۰۹۰

کشتی دو نابغه کشتی جهان در دیدار رده‌بندی وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان مانند بسیاری دیگر از مبارزات این دوره از رقابت ها که نشان دهنده تلاش و مبارزه تا ثانیه پایانی بود.


به گزارش شریان نیوز،در جریان رقابت رده‌بندی وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان2018 در مجارستان، جردن باروز از آمریکا و فرانک چامیزو از ایتالیا به عنوان 2 نامدار کشتی جهان و المپیک که پیش از آغاز این رقابت ها به عنوان بخت‌های اصلی کسب مدال طلای جهان بودند، در دیدار رده بندی و برای کسب مدال برنز به مصاف هم رفتند؛ دو کشتی گیری که هر چند برای مدال برنز به مجارستان نیامده بودند اما هیچگاه دست از تلاش بر نداشتند و تا پایان جنگیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جردن باروز دارنده 5 طلای جهان و المپیک در این مبارزه حساس، زیبا و پر فراز و نشیب برابر فرانک چامیزو کشتی‌گیر کوبایی‌الاصل ایتالیا و دارنده 2 مدال طلای جهان و برنز المپیک که کری‌خوانی زیادی نیز با هم دارند در حالیکه تا ثانیه های پایانی 4 بر 3 عقب بود دست از حملات دامنه دار خود و زیرگیری‌های مداوم با حمله به پاهای حریف قدرتمند خود بر نداشت و در نهایت با نتیجه 4 بر 4 پیروز شد و به مدال برنز جهان رسید.

اما از نکات بسیار جالب و آموزنده این رقابت جنگندگی هر دو کشتی گیر تا ثانیه پایانی با اتکا به آمادگی جسمانی بالا و میل به پیروزی بود، موضوعی که متاسفانه در مبارزات کشتی گیران ایرانی به چشم نمی خورد و همین امر باعث شکست تعدادی از کشتی گیران ما در ثانیه‌های پایانی شد. بدون شک یکی از عوامل بسیار مهم شکست کشتی‌گیران ایرانی حتی حسن یزدانی برابر دیوید تیلور آمریکایی آمادگی نامناسب بدنی و کم آوردن در لحظات پایانی و سرنوشت‌ساز مبارزاتشان بود که همین امر باعث شکست‌های تلخی برای کشتی گیران ما همچون رضا اطری، محمد باقر یخکشی، عزت‌الله اکبری و مصطفی حسین خانی شد شد.

مقاومت باروز در ثانیه های پایانی مقابل چامیزو و یا حتی ایستادگی بی نظیر بونه رودریگز کوبایی برابر رقیب روس در فینال 61 کیلوگرم می تواند درسهای بزرگی به کشتی‌گیران ایرانی بدهد.

حسین خانی در 10 ثانیه آخر به جردن باروز باخت، اطری در 2 ثانیه آخر مغلوب آندریتسف از بلاروس شد، یخکشی درست در ثانیه پایانی به رودریگز کوبایی باخت و عزت الله اکبری در حالی که تا فینال 15 ثانیه فاصله داشت براحتی پای خود را در اختیار جبرئیل حسن اف آذربایجانی گذاشت تا این نفرات در ثانیه های پایانی برد را با باخت عوض کنند.

در بسیاری از مبارزه‌های این دوره از مسابقات که بسیار زیبا و تماشاگر پسند بود و سطح کیفی بالایی نیز داشت، بسیاری از کشتی گیران شاخص و نه چندان مطرح خارجی تا ثانیه پایانی دست از تلاش و مبارزه بر نداشتند و توانستند با تلاش زیاد شکست را با پیروزی عوض کنند، اما کشتی‌گیران ما درست در ثانیه های پایانی برد را تقدیم حریفان کردند و شکست را پذیرا شدند.

قطعا این نقص بزرگ و نحوه تمرینات آماده‌سازی و جنگندگی کشتی‌گیران ایران تا لحظه آخر باید مورد تجدید نظر جدی قرار گیرد.

برچسب هاکشتی آزادقهرمانیجردن باروز

منبع: شریان

کلیدواژه: کشتی آزاد قهرمانی جردن باروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۲۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی رقبای کشتی گیران ایرانی‌ برای المپیکی شدن

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های کسب سهمیه المپیک کشتی آزاد در قاره آسيا فردا (جمعه) و در کشتی فرنگی روز یکشنبه در كشور قرقيزستان آغاز می شود و با توجه به عدم كسب سهميه در اوزان ۵۷، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد و ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی، چشم کشتی د‌وستان ایرانی هم‌ به این رویداد دوخته شده است.  
هر کشتی گیری بتواند به فینال این مسابقات راه پیدا کند، سهمیه حضور در المپیک را کسب خواهد کرد. 
مراسم قرعه کشی اوزان 6 گانه بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد.

نتایج قرعه نمایندگان ايران به شرح زیر است:

کشتی آزاد:

*در وزن 57 کیلوگرم که 15 نفر حضور دارند، احمد محمدنژاد جوان در دور اول در مقابل آیال بلولیوبسکی از تاجیکستان پیکار خواهد کرد و در صورت پیروزی، در مرحله یک چهارم نهایی در مقابل برنده مبارزه مونخ باتخویاگ از مغلوستان و بیلال از پاکستان کشتی خواهد گرفت.

*در وزن 74 کیلوگرم که 14 نفر حضور دارند، یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم در مقابل برنده دیدار سولدخو اولونبایار از مغلوستان و بیونگ مین گنگ از کره جنوبی مبارزه خواهد کرد.

*در وزن 97 کیلوگرم، که 10 نفر حضور دارند، امیرعلی آذرپیرا پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم در مقابل برنده کشتی آرش یوشیدا از ژاپن و دیپاک از هند مبارزه خواهد کرد.

کشتی فرنگی:

*در وزن 77 کیلوگرم که 9 نفر حضور دارند، امین کاویانی نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با علی محمد ال عبوداح از عراق کشتی می گیرد و در صورت گذر از این حریف، در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده کشتی میان ویکاس از هند و لی یو از چین می رود.


*در وزن 87 کیلوگرم که 11 شرکت کننده دارد، علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با برنده دیدار میان آسان ژانیشوف از قرقیزستان و یالاس عبدو رازاکوف از ترکمنستان کشتی می گیرد.

مسابقات کشتی آزاد از ساعت 8 صبح فردا (جمعه) و مسابقات کشتی فرنگی از ساعت 8 صبح روز یکشنبه 2 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • معرفی رقبای کشتی گیران ایرانی‌ برای المپیکی شدن
  • کشتی‌گیران المپیکی در پاریس هم می‌درخشند؟
  • قدردانی کشتی‌گیران تیم ملی از رهبر انقلاب
  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایرانیان جهان را به وجد آورد
  • یک مدال نقره و یک برنز سهم کشتی گیران فارسی در مسابقات آسیایی
  • اسماعیلی: کشتی گیران آسیایی در فرنگی پیشرفت زیادی داشتند
  • گزارش جدید اسپیدتست/ وضعیت سرعت اینترنت ایران در جهان
  • رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا/ کشتی گیران ایرانی بر روی تشک رفتند
  • معرفی نفرات برتر ۵ وزن نخست جام جهان پهلوان عبدالله موحد
  • کشتی‌گیران ایران در روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا قرقیزستان