Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز ملی مطالعات فضایی فرانسه (CNES) و وزیر امور خارجه ازبکستان قرارداد همکاری فضایی امضا کردند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «جان ایو له گال» رئیس مرکز ملی مطالعات فضایی فرانسه (CNES) و «عبدالعزیز کامل‌اف» وزیر امور خارجه ازبکستان قرارداد همکاری در زمینه فضا امضا کردند.

بر اساس این قرارداد، ۲ کشور در زمینه‌های علم فضا، ماهواره‌ها، پژوهش‌ها و فن‌آوی‌های فضایی و هماهنگی مسایل بین المللی از نزدیک همکاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاه بر تنظیم طرح‌های مشترک، ۲ طرف در زمینه‌های مبادله تجربیات پیشرفته، آموزش و پیشبرد فعالیت فضایی از جمله جذب کارمندان جوان همکاری می‌کنند و برای هماهنگی این فعالیت‌ها کمیته مشترک مدیریتی ایجاد خواهد شد.

امضای این قرارداد برای ازبکستان و فرانسه امکان توسعه طرح‌های فضایی متعددی را در زمینه‌های مختلف ایجاد خواهد کرد.   

چند روز پیش «شوکت میرضیایف» و «ولادیمیر پوتین» مخالفت خود را علیه مسابقات تسلیحاتی در فضا ابراز نمودند.

هم اکنون در ازبکستان ۱۶ شرکت مشترک با سرمایه سرمایه گذاران فرانسوی از جمله ۲ شرکت با ۱۰۰ درصد سرمایه سرمایه گذاران فرانسه فعالیت می‌کنند.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و فرانسه در سال ۲۰۱۷ میلادی در سطح بیش از ۲۵۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار قرار گرفت.

در حالیکه این شاخص طی ۸ ماه گذشته سال ۲۰۱۸ میلادی با ۱۸.۸ درصد رشد در سطح ۱۹۵ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار قرار گرفت.

فرانسه استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ ۳ ژانویه سال ۱۹۹۲ میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ اول مارس سال ۱۹۹۲ میلادی بین این ۲ کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ازبکستان فرانسه همکاری فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۲۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل کارمندان مخالف همکاری با رژیم اسرائیل را اخراج کرد

شرکت آمریکایی گوگل ۲۸ کارمند را که در اعتصاب ۱۰ ساعته در دفاتر این شرکت در نیویورک و سانی ویل کالیفرنیا در اعتراض به همکاری تجاری خود با ارتش رژیم اسرائیل شرکت کرده بودند را اخراج کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شرکت گوگل روز چهارشنبه، 29 فروردین، شماری از کارمندان خود را به دلیل اعتراض این افراد به امضای قرارداد میان این شرکت با رژیم صهیونیستی اخراج کرد.

پیش از این رسانه‌های آمریکایی گزارش داده بودند تحصن گروهی از کارکنان شرکت گوگل در نیویورک به بازداشت 9 نفر منجر شده است. گزارش شده که کارکنان بازداشت‌شده به تازگی آزاد شده‌اند. 

معترضان که عضو گروهی به نام «فناوری برای آپارتاید نیست» هستند از شرکت گوگل خواسته بودند قرارداد رایانش ابری موسوم به «نیمبوس» که 1.2 میلیارد دلار ارزش دارد را با رژیم اسرائیل لغو کند.

معترضان معتقدند که این قرارداد نظارت رژیم صهیونیستی را تسهیل می‌کند و رنج مردم فلسطین را بیشتر می‌کند. پیشتر نیویورک تایمز به نقل از منابع خود گزارش داده بود که رژیم اسرائیل یک سیستم آزمایشی تشخیص چهره را در نوار غزه برای نظارت گسترده بر فلسطینیان معرفی کرده است.

یک نماینده اطلاعاتی اسرائیل به این روزنامه اعلام کرد که سیستم تشخیص چهره از فناوری‌های شرکت خصوصی اسرائیلی Corsight و Google Photos استفاده می‌کند.

سخنگوی گوگل درباره اخراج‌ها گفت رفتار معترضان کاملا غیرقابل قبول است و مداخله در کار سایر کارکنان و نقض خط‌مشی شرکت است.

کارکنان اخراج شده گوگل می‌گویند که از طریق ایمیل از این موضوع آگاه شدند و از تصمیم گوگل شوکه و عصبانی هستند؛ یکی از کارکنان اخراج شده گوگل گفت: این یک پاسخ بسیار نامتناسب به کارکنانی است که از اخلاق و پاسخگو نگه داشتن گوگل در قبال وعده‌های خود دفاع می‌کنند؛ اقدام گوگل در اخراج کارکنان معترض، تغییری بزرگ در نحوه پاسخگویی گوگل به انتقادات کارکنانش است.

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گوگل کارمندان معترض به همکاری با اسرائیل را اخراج کرد!
  • قرارداد برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دشت مغان امضا شد
  • گوگل ۲۸ کارمند خود را پس از اعتراض به همکاری با دولت اسرائیل اخراج کرد
  • اعتراض کارمندان گوگل به همکاری این شرکت با اسرائیل
  • گوگل کارمندان مخالف همکاری با رژیم اسرائیل را اخراج کرد
  • انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه
  • انتشار کتاب «قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» در چهارمحال وبختیاری
  • دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل قم را حل کند
  • تحصن کارمندان گوگل در اعتراض به همکاری این شرکت با رژیم صهیونیستی
  • سوییس به معاهده آرتمیس پیوست