Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرچه مشکلات فرهنگی و اجتماعی و نبود سرمایه از مهم ترین علل توسعه نیافتن این استان است اما در سال های اخیر به کشور های خارجی نشان داده است که شرایط پیشرفت در مسائل اقتصادی در این منطقه فراهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  صبح زاگرس بازرگانی واسطه مبادله کالا و خدمات است که دامنه آن مبادله ی انواع  و اقسام کالاها  و خدمات را شامل می شود، در چرخه ی اقتصاد ملی، تامین کالاهای  واسطه ای برای تولید و رساندن کالا و خدمات نهایی به مصرف کنندگان از طریق بازرگانی صورت می گیرد بنابراین بازرگانی نقش اساسی در عرضه و تقاضای کل در اقتصاد ملی ایفا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان هایی که با وجود داشتن محرومیت های عمیق، برخی کارخانجات را در دل خود جای داده است که در سال های اخیر توانسته است محصولات خود را به خارج از استان و حتی کشور صادر کند که در این گزارش به برخی از آن ها اشاره می شود.

 

شرکت تولیدی محصولات بهداشتی " سینره " که محصولات آن در  چند سال اخیر به خارج از کشور صادر می شود.

این محصولات از عصاره گیاهان اصلاح شده بابونه، نعناع، آویشن، رازیانه و دیگر گونه های بومی تهیه می شود، در این شرکت بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی شامل انواع شامپو، کرم و محصولات مکمل غذایی تولید می شود.

 

شرکت دانش بنیان طبیعت زنده سینره در یاسوج روستای نره گاه در 5 کیلومتری یاسوج در زیرزمینی به مساحت 2و نیم هکتار با زیر بنای 10هزار متر مربع فعالیت میکند.

 

 یکی دیگر از شرکت های تولیدی در استان  کارخانه ی بسته بندی  هوجید با برند"چویل" است که در آن توجه ویژه به کیفیت تولید محصول و رعایت استاندارد های جهانی شده است.

این کارگاه تولید مواد غذایی و چاشنی های غذایی را از سال 1390 با جدیدترین فناوری های روز البته با هزینه های زیاد بروز کرده به گونه ای که در کشور بهترین محصولات کیفتی را عرضه می کند و بسیاری از این محصولات به 17 استان کشور صادر می شود.

 

 

 کارخانه سیمان مارگون نیز از جمله طرح های بزرگ اقتصادی استان است که نقش بسیار مهمی در رونق تولید، اشتغال و بهبود فضای کسب و کار استان دارد.

 

این کارخانه از طریق جذب سرمایه های خارجی و با مشارکت سرمایه گذار لبنانی در استان احداث شده است و اکنون تولیدات آن علاوه بر فروش در داخل از طریق از طریق گمرکات بوشهر و بندر امام خمینی به سایر کشورها صادر می شود.

 

.

 

تاکنون دو محموله 2500 تنی ازطریق گمرک استان به کشورهای خارجی از جمله کویت، سنگاپور، عمان، و کشور های آفریقایی صادر شده است.

25درصد نیروهای کارخانه بومی هستند که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شرکت اشتغال دارند، و نقش بسزایی در کاهش نرخ بیکاری در استان داشته است.

نیروهای بومی شاغل در این شرکت دارای تخصص و مهارت بالایی در  زمینه کاری هستند و دوره های آموزشی برای توانمندسازی آن ها تدارک دیده شده است.

 

همچنین صادرات عسل توسط یک جوان چرامی که جایزه زنبورداری نمونه را در کشور از آن خود کرد، نوعی دیگر از محصولات صادر شده به خارج از استان است.

  احسان فرح بخش 2هزار کلونی زنبور عسل دارد که برای 60 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است و امسال موفق به  برداشت60 تن عسل  شده است که 70 درصد آن به استان های هم جوار  و 20 درصد به کشورهای حاشیه ی خلیج فارس صادر می شود.  

شرکت بهنوش گچساران که 59 درصد سهام آن به بنیاد  مستضعفان  و جانبازان تعلق دارد باهدف محرومیت زدایی  و اشتغال  زایی ایجاد شده است، و بخشی از محصولات تولید شده به کشور های پیرامون خلیج فارس از جمله عراق و ارمنستان و آذربایجان و نیز بخشی از آن به فرانسه صادر  می شود.

 

خط تولید بهنوش گچساران شامل اقلامی مانند دلستر، آب معدنی و نوشابه است.

 

 

با این  وجود  استان کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 700 هزار نفر جمعیت و با وسعت 155 هزارکیلومتر مربع با دو بخش گرمسیری و سردسیری 999 هزار  و 100 هکتار جنگل و 723 هزار و 700هکتار مرتع را در خود جای داده است.

 

این استان یک درصد مساحت کل کشور است اما 25درصد جنگل های زاگرس را در اختیار دارد، بیش از 715 واحد تولیدی و صنعتی دارد و 12 شهرک صنعتی که البته از تعداد واحدهای تولیدی آن تنها 300 مورد فعال است.

 

ظرفیت های استان که تنها نام آن ها را بر خود دارد هر کدام به تنهایی می تواند سرمایه گذاری های کلانی را به کهگیلویه وبویر احمد روانه کندتابه عنوان یکی از استان های صنعتی کشور به شمار رود.

 

گرچه مشکلات فرهنگی و اجتماعی و نبود سرمایه از مهم ترین علل توسعه نیافتن این استان است اما در سال های اخیر به کشور های خارجی نشان داده است که شرایط پیشرفت در مسائل اقتصادی در این منطقه فراهم است.

 

کهگیلویه وبویراحمد با تمامی ظرفیت های طبیعی و انسانی تحصیل کرده هم اینک جزو استان های پیشرو در زمینه بیکاری است و به دلیل تعطیلی بسیاری از واحد های تولیدی  و رکود اقتصادی در زمینه ی صادرات چند قلم کالایی که به دیگر کشورها ارسال می کرد بامشکل مواجه است، اگر بدنبال  افزایش و توسعه ی صادرات  استان  هستیم باید دولت بخش خصوصی را کمک و همراهی کند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۲۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، غلامحسین تیموری گفت: مبادلات این مدت محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشت.
وی بیان کرد: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی واردات ۳۹ هزار و ۲۲۵ تن کالا‌های شامل برنج، موز و کنجد و بیش‌از ۴۴ هزار و ۱۹۸ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما، گوجه فرنگی، هندوانه و سیب درختی و سایر خشکبار است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان ترانزیت محصولات کشاورزی در یک ماه اول امسال که از مرز‌های رسمی انجام شده را هزار و ۱۱۶ تن اعلام کرد.
وی گفت: سیمای کشاورزی سیستان و بلوچستان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی است وباغبانی، زراعت و شیلات مهمترین ظرفیت‌ها برای توسعه صادرات بخش کشاورزی این استان بشمار می‌رود.
تیموری بیان کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازار‌های افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.
وی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر است و تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

دیگر خبرها

  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد