Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای پیشرفت یک شهر همه شهروندان باید تلاش و مشارکت کنند تا بتوانیم با فرهنگ سازی در مباحث مختلف شهروندی برای توسعه شهری و همچنین زیباسازی فضاهای شهری ، خصوصا یکسان سازی تابلوهای مغازه ها اقدامات خوبی انجام گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از چهارفصل ؛ شهر یاسوج به عنوان  مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و نماد پایتخت طبیعت ایران بدیهی است که باید از نظر زیبابی بصری شهری نیز پیشرفت یک شهر مدرن و بروز را به خود ببیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با دیدن تابلوهای در هم آمیخته مغازه های سطح شهر، انسان را در فکر فرو می برد که چگونه میتوان این همه بی نظم را یک جا درک کرد؟

 

واقعا این همه بی نظمی در نصب و راه اندازی تابلو های سر در مغازه ها در شهر یاسوج انسان را هاج و واج می گذارد!

 

شهرداری به عنوان متولی امر این موضوع باید هر چه سریع تر به این ناهماهنگی در ساختار شهری سر و سامانی دهد.

 

 یکی از وظایف شهرداری ها در کشور، انتظام بخشی کالبدی و بصری است که  وظایف اصلی آن توجه ویژه به زیبای بصری شهری بوده است یکی از مهمترین دلایل برای زیبای بخشی بصری شهری را می توان در یکسان سازی تابلوهای مغازهها در شهر ها نام برد.

 

از همین منظر می توان با مدیریت صحیح این موضوع و همچنین با استفاده از فضای مجازی فرهنگ صحیح راه اندازی تابلو های تبلیغاتی را در بین اصناف فرهنگ سازی کرد.

 

 

اگر به اکثر مناطق شهری یاسوج نگاه کنیم بشدت این بی نظمی ها را در نصب تابلوهای سر در مغازه ها می توان به چشم دید، مخصوصا در منطقه بنسنجان که محل تعمیر انواع خودرو هاست.

 

 

در حالیکه جاده خروجی یاسوج به سمت بنسنجان یکی از راه های ورودی به مناطق گردشگری تنگ گنجه،تنگ مهریان و شهر توریستی سی سخت است. و روزانه مسافران و گردشگران زیادی برای عظیمت به این مکان های تفریحی به ناچار باید از این راه بگذرند، که با دیدن این همه بی نظمی تصویر خوبی از یاسوج و استان در ذهن آنها باقی نمی ماند.

 

    از این گونه مناطق در شهر یاسوج کم نیستند که باید با سازماندهی درست آنها به زیبایی بصری شهری جلوه بهتری داد.    شهرداری به عنوان متولی امر می تواند با تخفیفات و کمک های بلا عوض در رشد و توسعه زیبایی بصری شهری کمک روز افزونی کند.   در زیر چند نمونه از یکسان سازی های تابلوهای مغازه های شهری یاسوج را مشاهده میکنید که ما به جهت تشویق این صنوف آنها را بدون مات کردن پخش میکنیم تا الگویی برای سایرین باشد.   جالب توجه است که اینکار تنها به همت صاحبان این مغازه ها صورت پذیرفته است! بنابراین امیدواریم شاهد توسعه این امر نیک در سایر مناطق شهر و استان نیز باشیم.

 

 

 

 

 

 

این موضوع در پایان ما را به نکته مهمی می رساند که برای پیشرفت یک شهر همه شهروندان باید تلاش و مشارکت کنند تا بتوانیم با فرهنگ سازی در مباحث مختلف شهروندی برای توسعه شهری و همچنین زیباسازی فضاهای شهری ، خصوصا یکسان سازی تابلوهای مغازه ها اقدامات خوبی انجام گیرد.

یکسان سازی تابلو های باعث می شود شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران قدم های موثریجهت بهبود حوزه های ساختاری ، زیبای شهری و  مدرنیته شدن بردارد.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۲۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۳ هزار افطاری هرشب در تهران

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به استقبال مردم با سلیقه‌های مختلف از «افطارخونه»، گفت: راهبرد ویژه شهرداری، برگزاری رویدادهای میدانی مردمی با رویکرد فرهنگی و اجتماعی است و اتفاقی که سازمان زیباسازی رقم زده، اتفاق بسیار ارزشمندی است.

به گزارش ایسنا عبدالمطهر محمدخانی با اشاره به استقبال مردم از رویداد افطارخونه گفت:مجموعه شهرداری تهران یک راهبرد ویژه در خصوص در حوزه فرهنگی و اجتماعی دارد که این راهبرد، برگزاری رویدادهای میدانیِ مردمی است. در واقع تلاش داریم فضا و بستر را برای حضور مردم در سطح شهر در اعیاد مذهبی، مناسبت‌های ملی و انقلابی فراهم کنیم.

وی برگزاری رویدادهای میدانی برای مردم را اثرگذارتر از برگزاری برنامه‌های روتین در سالن‌ها و گالری‌ها دانست و گفت: این سبک از برگزاری، در سطح بالاتر و کار ارزنده‌تر و در عین حال سخت‌تر است.

سخنگوی شهرداری تهران در تشریح جزئیات افطارخونه طهران، گفت: از روز اول حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار افطار هرشب بین مردم توزیع شده که هرشب به تعداد آنها افزوده می‌شود و برآورد این است که به حدود ۲۰ هزار برسد.

وی ادامه داد: به لطف خدا مردم از همه سلایق و گروه‌ها، هم استقبال فوق‌العاده‌ای کردند. اگر در بین میزها قدم بزنید می‌بینید که مردم با ظاهر و پوشش‌های مختلف حضور دارند و در کنار هم یک رویداد جمعی را تجربه می‌کنند.

محمدخانی گفت: اتفاقی که سازمان زیباسازی رقم زده، اتفاق بسیار ارزشمندی است البته بخش‌های مختلفی از داخل و بیرون شهرداری تهران، به سازمان زیباسازی در رقم زدن این اتفاق کمک می‌کنند. مجموعه سازمان اوج، مجموعه‌های جهادی و مردمی پای کار آمدند. توزیع اقلام افطار به عهده گروه‌های جهادی است.

به گزارش سایت شهر سخنگوی شهرداری تهران اظهار کرد: فکر می‌کنم این اتفاق تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشته باشد. گرچه اعلام اولیه یک بازه ۱۰ روزه است. اما امیدوارم که با همکاری بخش‌های مختلف و مشارکت مردم، امکان برگزاری تا عید فطر وجود داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود روزانه حدود ۷۴ هزار گردشگر به قشم
  • عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت
  • باز زنده سازی ساحل کارون و توسعه پارک های اهواز
  • استقبال از بهار با نصب المان‌های نوری در منطقه ۱۲ اصفهان
  • کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز پاک‌سازی و بازگشایی شد
  • پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه باززنده‌سازی کارون
  • پیشرفت۳۰ درصدی پروژه باز زنده‌سازی کارون
  • «جای ما اینجاست!» روی ایستگاه‌های بازیافت اصفهان نقش بست
  • توزیع ۱۳ هزار افطاری هرشب در تهران
  • اقدام تحسین برانگیز پلیس یاسوج برای رهایی خودروهای گرفتار شده در سیل