Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@16:57:03 GMT

مصرف پایین لبنیات در کشور نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۲۲۵۱

مصرف پایین لبنیات در کشور نگران کننده است

معاون وزیر بهداشت گفت: کشور فنلاند ‏رتبه اول مصرف لبنیات دنیا با سرانه مصرف 365 کیلوگرم سالانه به ازای هر فرد را دارد و سرانه مصرف روزانه لبنیات مردم در ‏ایران نا امید کننده و کمتر از یک لیوان و حدود 130 تا 190 گرم در روز و سالانه زیر 70 کیلوگرم است.

علیرضا رئیسی در همایش غذای سالم لبنیات سالم که در سالن همایش‌های رازی ‏دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: سرانه مصرف روزانه لبنیات مردم در ایران نا امید کننده و کمتر از یک لیوان و ‏حدود 130 تا 190 گرم در روز و سالانه زیر 70 کیلوگرم است و یک پنجم مردم فنلاند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اهمیت سلامت و مصرف لبنیات بر کسی پوشیده نیست. اگر سرانه مصرف لبنیات در ‏هر کشوری بالا باشد، قطعا آن کشور در ارتباط با سایر شاخص‌های بهداشتی و سلامت در جایگاه خوبی قرار می گیرد.
معاون وزیر بهداشت گفت: کشور فنلاند ‏رتبه اول مصرف لبنیات دنیا با سرانه مصرف 365 کیلوگرم سالانه به ازای هر فرد را دارد و سرانه مصرف روزانه لبنیات مردم در ‏ایران نا امید کننده و کمتر از یک لیوان و حدود 130 تا 190 گرم در روز و سالانه زیر 70 کیلوگرم است.‏
وی افزود: اگر فرهنگ مصرف لبنیات را از کودکی آغاز کرده و تا سالمندی ادامه دهیم، زندگی پربارتر و مولدتر و سالمتری خواهیم ‏داشت.‏
رئیسی با اشاره به مصرف پایین لبنیات در کشور، ادامه داد: مصرف پایین لبنیات در کشور، واقعا نگران کننده است. اکثر جمعیت ‏ایران جوان هستند و از طرفی در احادیث و آیات، مصرف غذای سالم و لبنیات به مسلمانان توصیه شده است. در نتیجه به کار ‏بیشتری در این زمینه نیاز داریم.‏
معاون وزیر بهداشت بیان کرد: سرانه مصرف لبنیات در هر کشور ارتباط مستقیم با وضعیت اقتصادی و ‏درآمد ناخالص ملی‏ آن کشور دارد. در ‏نتیجه باید به قیمت تمام شده لبنیات در عرضه و توزیع نیز توجه کنیم تا مردم به راحتی به این مواد غذایی دسترسی داشته باشند و از آن ‏استفاده کنند.‏
وی اظهار داشت: برای اولین بار در کشور دستورالعملی به کمک اصناف تدوین شد که ساماندهی مسائل فنی، تولید، عرضه و توزیع ‏مواد لبنی انجام شود. این دستورالعمل آماده شده و دو گروه را هدف قرار می‌دهد. اول مواد لبنی که در عرصه تولید و توزیع و عرضه ‏و کارکنان را مورد نظر دارد.
رئیسی گفت: بیش از 9 هزار واحد صنفی در کشور در فرآیند عرضه و توزیع لبنیات کار می‌کنند. سال گذشته با ‏کمک واحد بهداشت محیط وزارت بهداشت، همه اصناف فعال در لبنیات ارزیابی و پایش شدند. در کنار این واحدها، تولید سنتی لبنیات نیز وجود دارد. ‏این واحدهای سنتی نیازمند کنترل بودند که این اتفاق نیز افتاد و باید از اصناف و نیروی انتظامی در این رابطه تشکر کنیم.‏/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا سالانه گزارشی را با موضوع بررسی حقوق بشر کشور‌ها منتشر می‌کند که در سال‌های گذشته همواره جمهوری اسلامی ایران را به «نقض حقوق بشر» متهم کرده است.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه آمریکا در تازه‌ترین گزارش سالانه خود موسوم به «حقوق بشر کشورها» با تکرار اتهامات پیش علیه جمهوری اسلامی ایران، این کشور را متهم به نقض حقوق بشر در سال ۲۰۲۳ میلادی کرد.

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا سالانه گزارشی را با موضوع بررسی حقوق بشر کشور‌ها منتشر می‌کند که در سال‌های گذشته همواره جمهوری اسلامی ایران را به «نقض حقوق بشر» متهم کرده است.

در بخش خلاصه اجرایی گزارش حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا در سال ۲۰۲۳ میلادی که روز دوشنبه به وقت محلی منتشر شد، ادعا شده است: «محدودیت‌های حقوق بشری» ایران در سال ۲۰۲۳ در چندین حوزه وضعیت بدتری نسبت به سال گذشته پیدا کرده است.

«قتل‌های خودسرانه و غیرقانونی توسط حکومت و عوامل آن، مفقودی، رفتار‌های بی‌رحمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز توسط حکومت یا عوامل آن، قرار دادن زندانیان در شرایط خطرناک، دستگیری یا بازداشت خودسرانه، سرکوب فراملیتی علیه افراد در کشور‌های دیگر، تنبیه اعضای خانواده به دلیل جرائم ادعایی توسط فردی دیگری، محدودیت‌های شدید علیه آزادی بیان، سانسور، محدودیت‌های جدی برای آزادی‌های اینترنت» از جمله اتهاماتی است که وزارت خارجه آمریکا به جمهوری اسلامی ایران وارد کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه حقوق بشر خود برای سال ۲۰۲۳ میلادی، همچنین مدعی نقض گسترده حقوق بشر در ایران شده و گفته است زنان همچنان با فشار‌ها به خصوص در زمینه حجاب اجباری و پوشش خود مواجه بوده‌اند که منجر به نافرمانی مدنی آن‌ها شده است.

«رابرت گیلکریست» مقام ارشد دفتر دموکراسی و حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت حقوق بشر ایران با تکرار ادعا‌های واشنگتن گفت: در سال ۲۰۲۳وضعیت حقوق بشر در ایران همچنان رو به وخامت بود. حکومت ایران به هدف قرار دادن اقلیت ها، خبرنگاران و فعالان اجتماعی ادامه داد.

او با دخالت در امور داخلی ایران افزود: وضعیت حقوق بشر زنان در ایران همچنان رو به وخامت است. بسیاری از زنان و دختران که از حجاب اجباری حمایت نکرده اند با مجازات‌های سختگیرانه مواجه شده اند. حکومت ایران به اعمال احکام طولانی مدت برای فعالان حقوق زنان ادامه داده است.

این مقام وزارت خارجه امریکا ادامه داد: آمریکا به همکاری با شرکای بین المللی خود برای پاسخگو کردن مقامات ایران به دلیل نقض حقوق بشر ادامه خواهد داد.

گزارش‌های حقوق بشری آمریکا به دلیل دخالت در امور داخلی کشورها، استاندارد‌های دوگانه، عدم رعایت اصل بی طرفی و نادیده گرفتن فرهنگ‌ها و سبک زندگی کشور‌ها همواره مورد انتقاد است.

گزارش‌های سالانه حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا در حالی است که این کشور، کارنامه سیاه و تاریکی در عدم رعایت حقوق بشر گروه‌های رنگین پوست و بومی خود، نقش داشتن در کودتا‌ها و تجاوز به حاکمیت و استقلال کشور‌ها دارد.

دیگر خبرها

  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟
  • خانم ترانه علیدوستی، یک ایران نگران حال شماست!
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل مصرف دخانیات
  • گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل دخانیات
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل دخانیات/ فروش سیگار به صورت نخی غیرقانونی است
  • ببینید | کنایه رئیس قوه قضائیه به مشارکت پایین مردم در انتخابات