Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@03:28:27 GMT

دلیل تخریب مفصل زانو/غذاهای کلسیم دار بخورید

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۸۲۳۵۱

دلیل تخریب مفصل زانو/غذاهای کلسیم دار بخورید

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدجواد مرتضوی روز دوشنبه در حاشیه بیست و ششمین کنگره سالیانه انجمن ارتوپدی ایران در محل هتل المپیک تهران، اظهار داشت: محافظت از زانو از طریق تقویت عضلات اطراف زانو امکان‌پذیر بوده که ساده‌ترین راه در این زمینه پیاده‌روی حداقل یک ساعته در طول روز است.

این فوق تخصص جراحی زانو و لگن، افزود: تغذیه و وزن در مرحله بعدی موردتوجه بوده و نباید به هیچ عنوان افراد خود را از غذاهای حاوی کلسیم محروم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین توجه داشت که اکثر افراد به ویژه زنان نیاز به مصرف مکمل کلسیم و ویتامین دی بوده و باید این مسئله را موردتوجه قرار دهند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: آرتروز زانو به دلیل تخریب مفصل زانو به وقوع می‌پیوندد که علل مختلفی مانند ضربه، عفونت، رماتیسم، سبک زندگی ناسالم و چاقی از این جمله‌ است.

وی ادامه داد: در هنگام آرتروز غضروف بین دو سر استخوان از بین رفته و حرکت زانو دردناک می‌شود که پیشگیری نخستین گام برای مقابله با این بیماری بوده و پس از آن تشخیص به موقع حائز اهمیت است. همچنین ورزش، مصرف کلسیم و ویتامین دی در این زمینه توصیه می‌شود.

مرتضوی در ارتباط با موضوع آمبولی، افزود: این مسئله جدا شدن تکه‌ای از لخته خون و رگ و حرکت آن به سمت ریه بوده که مهم‌ترین علت آن بی‌تحرکی برای مدتی طولانی همچون مسافرت‌های هوایی و یا زمینی طولانی است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: بیماران دچار شکستگی که مدت طولانی تحرک نداشته باشند و بر روی تخت یا زمین باشند، همچنین جراحی تعویض مفصل زانو ریسک ابتلا به آمبولی را افزایش می‌دهد که در همه این موارد می‌توان از طریق پیشگیری جهت مقابله با مشکل جلوگیری کرد.

کد خبر 4437829 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: انجمن جراحان ارتوپدی جراحی زانو اربعین ۹۷ وزارت بهداشت اربعین 97 سازمان غذا و دارو رژیم غذایی چاقی دیابت بیماری های کودکان زوال عقل ورزش سرطان بیمارستان سیگار دارو مرکز طبی کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۲۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسکین زانو درد با روغن کرچک

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  ️روغن کرچک می تواند بسیاری از مشکلات را تسکین دهد زیرا خاصیت ضد باکتری، ضد ویروس و ضد قارچی دارد. روغن کرچک به طور موضعی برای درمان انواع بیماری های دردناک مانند آرتروز، سیاتیک و کمردرد استفاده می شود.

روغن کرچک برای درد زانو چقدر موثر است؟
معمولا روغن کرچک در درمان درد های مفصلی، سیاتیک و درد زانو به صورت موضعی استفاده می شود تا به تسکین درد کمک کند. بدین منظور می توانید کمی از روغن کرچک را گرم کرده و آن را مستقیما به مفصل زانو بمالید یا می توانید پک روغن کرچک تهیه کنید.

برای ساخت یک پک (بسته بندی) روغن کرچک به چه نیاز دارید؟
روغن کرچک با کیفیت (ترجیحا روغن فشرده سرد و زرد کم رنگ)
یک پد گرم یا بطری آب گرم
باند پلاستیکی، نوار سلفون، ورق پلاستیکی، یک عدد گیره
سه تکه پنبه یا پشم ۳۰ سانتی متر مربع که کل زانو را بپوشاند
یک عدد حوله قدیمی

نحوه آماده سازی پک روغن کرچک
ابتدا پارچه ای را برداشته و در آب گرم بخیسانید و مقداری روغن کرچک را بر روی آن بریزید اما مراقب باشید که روغن از پارچه چکه نکند. سپس پارچه را روی زانویی که درد می کند قرار داده و باندی دور زانو بپیچید.
برای پیشگیری از ریختن روغن به طرفین سلفون نیز روی باند بپیچید.
روش دیگر نیز استفاده از حوله ای قدیمی برای پیشگیری از نشت روغن است و سپس به مدت  شش تا هفت ساعت صبر کنید.
این پک روغن کرچک درد زانو را به مدت طولانی تسکین می دهد.

 پک روغن کرچک چگونه عمل می کند؟
معمولا پک روغن کرچک تعداد لنفوسیت ها را افزایش می دهد. سلول T نوعی لنفوسیت است که به افزایش ایمنی سلول ها کمک می کند. پک روغن کرچک تعداد سلول های T را به مدت ۲۴ ساعت افزایش می دهد. لنفوسیت ها معمولا از بدن دفاع می کنند و در برابر عوامل بیماری زا و سموم، آنتی بادی ایجاد می کنند.
سلول های T نوعی سلول هستند که برای دفع بیماری ها طراحی شده اند. سلول T ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها و حتی در بعضی موارد سلول های سرطانی را شناسایی کرده و از بین می برد. پک روغن کرچک باعث بهبود جراحات وارده می شود و فقط باید توجه کنید که روغن کرچک را بر محل درد اعمال کنید.

دیگر خبرها

  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • کلنگ بی‌قرار شهرداری؛ بیخ گوش سنگلج
  • علت اصلی سفت شدن و درد مفاصل کشف شد
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • سه، دو ، یک «آشپز شو»
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک